2024-10-26, 23:41
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Mitt 7 år långa förhållande har tagit slut.

Känner mig otroligt låg och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Hur orkar man börja om med en ny person? Känns som en sådan otrolig uppförsbacke. Allt som man byggt upp har ju gått förlorat.

Är 33 år och man. Hade sett framför mig att vi skulle skaffat barn etc. Fattar inte hur jag ska orka göra om allt igen. Mår illa bara jag tänker på det. Så mycket invensterad tid och kraft som bara försvinner ur ett nafs.

Någon som varit med om liknande sits?
Ja det är tråkigt när det tar slut. Men min inställning är att vara tacksam över att ha fått en fin tid ihop. Man kan inte kräva att bli älskad, endast älska. Och vill den andre inte så kan man inte göra något åt.

Sörj lite grand men funderar sedan på varför det sprack, och vad du kunde gjort annorlunda. Tag lärdom. Ibland är det den andre som inte vill och då får man som sagt vara glad över den tid som varit.

Träffa gärna nya personer men ha inte fokus på att det ska bli en ny relation, utan satsa på att det ska vara vänskap. Funkar det kan det bli relation senare. Gå inte ut i Tinder-träsket. Framförallt behöver du lära dig att älska dig själv, för om du inte kan leva ensam och stå ut med din personlighet på egen hand, så kan du aldrig bli en bra partner till någon annan.
Citera
2024-10-27, 01:31
Medlem
Citat:

Känner mig otroligt låg och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Hur orkar man börja om med en ny person? Känns som en sådan otrolig uppförsbacke. Allt som man byggt upp har ju gått förlorat.

Är 33 år och man. Hade sett framför mig att vi skulle skaffat barn etc. Fattar inte hur jag ska orka göra om allt igen. Mår illa bara jag tänker på det. Så mycket invensterad tid och kraft som bara försvinner ur ett nafs.

Jag går igenom precis samma i detta nu och var precis lika investerad som du uttrycker det. Jag lider med dig, det är i särklass det värsta jag gått igenom. Tyvärr så har jag inget tips då jag själv lever i ett jävla vacuum där allt bara är …
Citera
2024-10-27, 02:21
Avslutad
Citat:

Inse att det inte va några ”fel” på dig, det handlar oftast om inre demoner hos personen själv.
Prata MYCKET med vänner & familj, det hjälper mycket mer än vad man tror oavsett du är man eller kvinna.
Det jobbiga i min åsikt är att en del av en vill kämpa & har ett hopp & den andra delen vill gå vidare, tiden gör mer än vad du tror.
Det är helt normalt att vara nere & motivationslös ett tag. En dag i taget!!
Tillslut kommer du inse att det finns andra fiskar i havet som ger dig en ”bättre” kärlek & högre toppar än vad du upplevt med din föredetta.

Det värsta du kan göra är att rebounda. Tro mig.
Rid ut stormen, sitt med känslorna & inse att det är helt normalt och du kommer vidare oavsett du tror det nu eller inte. Men det tar tid!
Citera
2024-10-27, 03:24
Avslutad
Sorg tar tid. Och du kommer inte undan det. Du kan lindra saker nu men det kommer addera tid till processen. Så låt dig vara riktigt jävla ledsen. Älta skiten i huvudet tills det inte finns nånting kvar att älta. Det kan ta ett par år. I bästa fall har du kvar vänner och familj. Annars måste du hitta någon att hålla fast vid.
Citera
2024-10-27, 05:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Fyfan lider med dig..hemskt

Du är ung och har tid att gå vidare och börja om, ge dig tid att sörja bara.
Citera
2024-10-27, 05:40
Medlem
sebastian66s avatar
Det är hårda bud i Mellerud kanske man kan säga. Däremot måste man försöka säga framåt och gå vidare på något sätt.
Du är 33 år gammal och har minst 50 år kvar på marknaden. Det är bara bryta ihop och deppa ihop.
Det kommer att gå över efter några månader.
Det kan vara bra att träna ta en resa och bara dra iväg med polare.

Jag gjorde samma resa när jag gjorde slut efter nio år. Jag fick visserligen en pojke som funkar väldigt bra idag. Lite tråkigt med tanke på att ni har planerat barn,
Du är liksom bara 33 år gammal så att du har minst 10 år kvar. Det finns ingen anledning att stressa överhuvudtaget. Man kan ändå säga att alla kommer att överleva en separation.
Citera
2024-10-27, 08:01
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:

Du tänker konstigt. Du ska ju vara ledsen nu, inte tänka praktiskt på framtiden.

Sen om några år när du knullat runt lite och tröttnar på det så kan du börja tänka på att bygga upp något nytt. Men först måste du komma över ditt ex, och det gör du inte genom att skaffa en ny relation det första du gör.

Lär känna dig själv och lär älska dig själv.
Citera
2024-10-27, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fcukity
Jag går igenom precis samma i detta nu och var precis lika investerad som du uttrycker det. Jag lider med dig, det är i särklass det värsta jag gått igenom. Tyvärr så har jag inget tips då jag själv lever i ett jävla vacuum där allt bara är …

Lider med dig. Fruktansvärt är det.

Kan ändå inte ångra något. Men de gör så ont att hon tar avstånd och bara vill höras som kompisar.

Men man kan väl bara ge kärlek som någon skrev i tråden. Man kan inte begära något tillbaka
Citera
2024-10-27, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det är hårda bud i Mellerud kanske man kan säga. Däremot måste man försöka säga framåt och gå vidare på något sätt.
Du är 33 år gammal och har minst 50 år kvar på marknaden. Det är bara bryta ihop och deppa ihop.
Det kommer att gå över efter några månader.
Det kan vara bra att träna ta en resa och bara dra iväg med polare.

Jag gjorde samma resa när jag gjorde slut efter nio år. Jag fick visserligen en pojke som funkar väldigt bra idag. Lite tråkigt med tanke på att ni har planerat barn,
Du är liksom bara 33 år gammal så att du har minst 10 år kvar. Det finns ingen anledning att stressa överhuvudtaget. Man kan ändå säga att alla kommer att överleva en separation.

Ja är i någon chock fas nu tror jag. Var först i förnekelse. Vägrade acceptera att jag kunde tappa henne. Men nu har de övergått till att jag känner mig maktlös. Allt är i hennes händer så att säga. En chock att vi eventuellt inte kommer ha kontakt I framtiden. Att de kan vara historia om hon nu inte ändrar sig snart.

Ja har väl lite tid kvar att hitta en ny. Men det är 9 år som jag lagt på att invenstera i oss som nu går förlorat. Det är en lång tid. Såklart vi haft det bra så ångrar inte på det sättet. Mer att jag inte förstår hur jag ska orka lära känna en ny person på djupet. Men är i djup sorg nu så kan inte tänka klart?
Citera
2024-10-27, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Du tänker konstigt. Du ska ju vara ledsen nu, inte tänka praktiskt på framtiden.

Sen om några år när du knullat runt lite och tröttnar på det så kan du börja tänka på att bygga upp något nytt. Men först måste du komma över ditt ex, och det gör du inte genom att skaffa en ny relation det första du gör.

Lär känna dig själv och lär älska dig själv.

Ja att inleda en ny relation känns helt fel. Får sluta planera som du säger. De orkar jag inte ens tänka på, kanske inte blir någon familj. Hur länge får man vara ledsen innan man ska söka hjälp?
Citera
2024-10-27, 08:46
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Lider med dig. Fruktansvärt är det.

Kan ändå inte ångra något. Men de gör så ont att hon tar avstånd och bara vill höras som kompisar.

Men man kan väl bara ge kärlek som någon skrev i tråden. Man kan inte begära något tillbaka

Bryt all kontakt med henne, att ha henne som kompis kommer försvåra processen för dig att gå vidare/läka.
Citera
2024-10-27, 08:47
Medlem
Citat:
Ja , måste träffa någon tillslut.

Just nu kan jag inte se hur de ska gå till. Har verkligen ingen ork att gå igenom allt igen med att lära känna en ny person så på djupet.

Så man knullar lite ytligt. Speciellt då du är den som dumpats.

Ut och knulla lite nu så mår du bättre sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in