2024-10-26, 22:17
Medlem
Mitt 7 år långa förhållande har tagit slut.

Känner mig otroligt låg och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Hur orkar man börja om med en ny person? Känns som en sådan otrolig uppförsbacke. Allt som man byggt upp har ju gått förlorat.

Är 33 år och man. Hade sett framför mig att vi skulle skaffat barn etc. Fattar inte hur jag ska orka göra om allt igen. Mår illa bara jag tänker på det. Så mycket invensterad tid och kraft som bara försvinner ur ett nafs.

Någon som varit med om liknande sits?
Citera
2024-10-26, 22:24
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach

Känner mig otroligt låg och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Hur orkar man börja om med en ny person? Känns som en sådan otrolig uppförsbacke. Allt som man byggt upp har ju gått förlorat.

Är 33 år och man. Hade sett framför mig att vi skulle skaffat barn etc. Fattar inte hur jag ska orka göra om allt igen. Mår illa bara jag tänker på det. Så mycket invensterad tid och kraft som bara försvinner ur ett nafs.

Psykedelia, 2-3 trippar så processar du klart all sorg på ett par månader istället för att gå och älta allt upp till 1 år.
Ineffektivt. Sen hittar du bara någon ny och skiter i henne.

Problem solved.
Citera
2024-10-26, 22:40
Medlem
revodnebs avatar
29 år fick jag genomleva innan hon drog, när du upplevt det så kan du återkomma. Gå ut. ha kul och lev ditt liv är mitt tips!
Citera
2024-10-26, 22:40
Bannlyst
Citat:

Tråkigt men det positiva är att ni inte skaffa barn... Man kan vara glad att du inte blev djupare intrasslad innan ni förstod att ni inte passa ihop...

Du kommer nog att bli i ett kaotiskt känslomässigt stadie en tid, men det lättar...
Skaffa bara inte en ny tjej för fort, det blir bara en du får något av det du saknar. Så när det lugnat sig och du fått balans igen, då kan du se dig omkring.

Om några år sitter du med en kvinna som du är mer lämpad att leva med....
Så ta det lugnt och lid ett tag, sen öppnas nya dörrar och andra mer välfungerande partners träder in...

Hoppas du kan samla dig och senare gå vidare i ditt liv.
Citera
2024-10-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
29 år fick jag genomleva innan hon drog, när du upplevt det så kan du återkomma. Gå ut. ha kul och lev ditt liv är mitt tips!
Tror knappast det är svårare efter 29 år än efter 7 eller vilken annan tid. Det beror mest på omständigheterna. Att vara 33 år och sett fram emot en familj kan kännas nog så svårt. En tröst till vederbörande är att de flesta träffar ngn ny och som man har man ju hur mkt tid som helst på sig att skaffa barn.
Citera
2024-10-26, 22:46
Medlem
a-mortals avatar
7 år? Det är mer än en femtedel av ditt liv. Jag lyckades inte ens spela Skyrim så länge.
Det är helt ok om du tar en paus ett tag. Istället för en psykadelisk tripp så tycker jag du ska på en fysisk tripp. Skaffa en hobby, gör det där du inte kunnat göra. Passa på att vara singel.

En positiv sak jag hört om att dejta 30-åringar är att de är mer mogna.
Citera
2024-10-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Fyfan lider med dig..hemskt
Citera
2024-10-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
7 år? Det är mer än en femtedel av ditt liv. Jag lyckades inte ens spela Skyrim så länge.
Det är helt ok om du tar en paus ett tag. Istället för en psykadelisk tripp så tycker jag du ska på en fysisk tripp. Skaffa en hobby, gör det där du inte kunnat göra. Passa på att vara singel.

En positiv sak jag hört om att dejta 30-åringar är att de är mer mogna.

De är till och med 9 år om vi räknar med tiden där vi inte bott tillsammans. En stor del av mitt liv helt klart.

Försöker gå till gymmet men tror jag börjar bli deprimerad...

Vi har fortfarande kontakt som vänner. Svårt för henne att släppa också. Men hennes hjärna säger henne att det inte kommer funka säger hon...
Citera
2024-10-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AF11
Tror knappast det är svårare efter 29 år än efter 7 eller vilken annan tid. Det beror mest på omständigheterna. Att vara 33 år och sett fram emot en familj kan kännas nog så svårt. En tröst till vederbörande är att de flesta träffar ngn ny och som man har man ju hur mkt tid som helst på sig att skaffa barn.

Ja , måste träffa någon tillslut.

Just nu kan jag inte se hur de ska gå till. Har verkligen ingen ork att gå igenom allt igen med att lära känna en ny person så på djupet.
Citera
2024-10-26, 23:14
Medlem
kalkryggars avatar
Du har väl en massa år med bra tid mellan er som du kommer att minnas och leva med som livserfarenhet? Då är det inte bortkastat.

Men för framtiden så se till att klippa med henne helt och tillåt dig att sörja en tid. När det börjar släppa så ser du fram mot att få vara en fri man och lev livet tills du faller i fällan igen och blir förälskad och fan vet å hans moster. Du tar du chansen igen och njuter av kärleken så länge den varar.

Citat:
Vi har fortfarande kontakt som vänner. Svårt för henne att släppa också. Men hennes hjärna säger henne att det inte kommer funka säger hon...

Låt bli att ta hänsyn till henne och vad hennes hjärna säger. Säg till henne att din hjärna måste klippa mellan er.
Citera
2024-10-26, 23:17
Medlem
Onanikrems avatar
Ut och sup, härja och knulla runt så mycket du orkar! Du är fortfarande ung.
Var överlycklig hon kom på det nu och inte om säg tre år när ni haft barn och kanske uppgraderat boendet.

Släpp kontakten med exet helt, det kommer bara att göra ont annars, särskilt när hon träffar någon ny, vilket tjejer ofta gör rätt snabbt.
Citera
2024-10-26, 23:23
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
De är till och med 9 år om vi räknar med tiden där vi inte bott tillsammans. En stor del av mitt liv helt klart.

Försöker gå till gymmet men tror jag börjar bli deprimerad...

Ta en paus från gymmet om det känns deprimerande. Träffa någon kompis, kanske kan få dig på bättre humör, kan försöka få dig på bättre i alla fall. Folk är olika i hur de återhämtar sig.

Tycker att "hennes hjärna säger" är alldeles för otydligt. Blir hon stressad av något sätt eller har hon förutspått jordens undergång? Vad är det för fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in