Citat:
Ursprungligen postat av
Goldmansach
Mitt 7 år långa förhållande har tagit slut.
Känner mig otroligt låg och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Hur orkar man börja om med en ny person? Känns som en sådan otrolig uppförsbacke. Allt som man byggt upp har ju gått förlorat.
Är 33 år och man. Hade sett framför mig att vi skulle skaffat barn etc. Fattar inte hur jag ska orka göra om allt igen. Mår illa bara jag tänker på det. Så mycket invensterad tid och kraft som bara försvinner ur ett nafs.
Någon som varit med om liknande sits?
Inse att det inte va några ”fel” på dig, det handlar oftast om inre demoner hos personen själv.
Prata MYCKET med vänner & familj, det hjälper mycket mer än vad man tror oavsett du är man eller kvinna.
Det jobbiga i min åsikt är att en del av en vill kämpa & har ett hopp & den andra delen vill gå vidare, tiden gör mer än vad du tror.
Det är helt normalt att vara nere & motivationslös ett tag. En dag i taget!!
Tillslut kommer du inse att det finns andra fiskar i havet som ger dig en ”bättre” kärlek & högre toppar än vad du upplevt med din föredetta.
Det värsta du kan göra är att rebounda. Tro mig.
Rid ut stormen, sitt med känslorna & inse att det är helt normalt och du kommer vidare oavsett du tror det nu eller inte. Men det tar tid!