• 1
  • 2
2024-10-25, 02:23
Medlem
Mr_Poobless avatar
Tjo

Jag mår rätt illa och är av uppfattningen av att en stor del av anledningen att jag mår dåligt, är pga kosten.

Så min plan är att äta 500g nötfärs (25/75), 150-200g sidfläsk, och 5-7 ägg per dag, allt rått.

Hade det varit av intresse av att följa min färd med denna kosten? Jag tycker inte den är extrem, det är helt enkelt vad jag kommit fram till är den optimala kosten.

Funderar på att lägga upp posts på IG/youtube/whatever när jag äter detta och pratar om mitt liv och tankar. Vore det här av intresse att beskåda?
Citera
2024-10-25, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Poobles
Tjo

Jag mår rätt illa och är av uppfattningen av att en stor del av anledningen att jag mår dåligt, är pga kosten.

Så min plan är att äta 500g nötfärs (25/75), 150-200g sidfläsk, och 5-7 ägg per dag, allt rått.

Hade det varit av intresse av att följa min färd med denna kosten? Jag tycker inte den är extrem, det är helt enkelt vad jag kommit fram till är den optimala kosten.

Funderar på att lägga upp posts på IG/youtube/whatever när jag äter detta och pratar om mitt liv och tankar. Vore det här av intresse att beskåda?
Om du mått illa under en längre tid är det en god ide att söka sig till sjukvården. Finns många knäppgökar därute som gör märkliga saker på nätet. Inte för att du skulle vara en av dem. Det finns hur mycket forskning som helst på kost. Ett gott råd är att ta del av forskningen och sprid den istället för sådana här påhitt som inte gör någon nytta.
Citera
2024-10-25, 03:02
Medlem
Mr_Poobless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Om du mått illa under en längre tid är det en god ide att söka sig till sjukvården. Finns många knäppgökar därute som gör märkliga saker på nätet. Inte för att du skulle vara en av dem. Det finns hur mycket forskning som helst på kost. Ett gott råd är att ta del av forskningen och sprid den istället för sådana här påhitt som inte gör någon nytta.

Du har klarat av konsten av att säga mycket, men samtidigt inte säga någonting.

Allt du säger är "läs på" och "prata med läkare".

Två saker jag gjort, mycket av.
Citera
2024-10-25, 03:06
Medlem
Citat:
Du har klarat av konsten av att säga mycket, men samtidigt inte säga någonting.

Allt du säger är "läs på" och "prata med läkare".

Två saker jag gjort, mycket av.

Då måste ju problemet rimligen vara att det du läser och hör inte kommer in i dig
Citera
2024-10-25, 03:08
Medlem
Mr_Poobless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Då måste ju problemet rimligen vara att det du läser och hör inte kommer in i dig

Vad är det för problem du pratar om?
Citera
2024-10-25, 03:09
Jag hade nog snarare försökt äta kokt mild mat en tid istället för att äta rått fläsk. Satsa på kokt torsk, potatis, rotmos, kokt korv etc. Mat som är snäll för magen. Jag tror lika lite på carnivoredieten som jag tror på LCHF och liknande trams. En blandad kost är bäst.

Men ja, höra av sig till vården kan också vara en idé.
Citera
2024-10-25, 03:10
Medlem
Mr_Poobless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Jag hade nog snarare försökt äta kokt mild mat en tid istället för att äta rått fläsk. Satsa på kokt torsk, potatis, rotmos, kokt korv etc. Mat som är snäll för magen. Jag tror lika lite på carnivoredieten som jag tror på LCHF och liknande trams. En blandad kost är bäst.

Men ja, höra av sig till vården kan också vara en idé.

Har testat samtliga punkter av det du säger.
Citera
2024-10-25, 03:12
Medlem
Mr_Poobless avatar
Än så länge är det bara grinollar i tråden som pratar om "sök hjälp". Hade varit kul av att höra från folk, om det finns, som finner detta kost-projekt och min plan på att lägga ut min färd online, intressant.
Citera
2024-10-25, 03:15
Medlem
auruns avatar
Citat:
Än så länge är det bara grinollar i tråden som pratar om "sök hjälp". Hade varit kul av att höra från folk, om det finns, som finner detta kost-projekt och min plan på att lägga ut min färd online, intressant.
Så du vill bara ha medhåll, inte råd?
Citera
2024-10-25, 03:16
Medlem
zombie-nations avatar
Rätt udda posthistorik, tror att covid är influensa. Vad lider du av som du vill fixa? Varför tror du att kött hjälper? Om du gör detta så är det klart roligt om du lägger upp det på nätet.
Citera
2024-10-25, 03:17
Medlem
Mr_Poobless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Så du vill bara ha medhåll, inte råd?

Om du läser trådstarten så frågar jag uteslutande om det hade varit av intresse om jag delade med mig av denna kost-färd, inte varesig ni anser att jag behöver söka vård.

Svårt att läsa?
Citera
2024-10-25, 03:17
Medlem
Mr_Poobless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Rätt udda posthistorik, tror att covid är influensa. Vad lider du av som du vill fixa? Varför tror du att kött hjälper? Om du gör detta så är det klart roligt om du lägger upp det på nätet.

Vilket alla med mer än en ärt-hjärna listade ut för längesen. Men du tog väl din spruta som ett glatt får, eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in