2024-10-24, 18:14
Medlem
För nån vecka sen skulle jag göra en rätt där man stoppar köttfärs i ett pitabröd delat på mitten. Hur försiktig jag än var så gick brödet sönder. Ni som brukar använda pitabröd, har ni nån teknik för att brödet inte ska gå sönder? Eller finns det nån tillverkare med mer tåligt bröd?
Citera
2024-10-24, 18:22
Medlem
Jag fuktar ytan med vatten innan jag kör dom i brödrosten, brukar inte vara nåt problem att köra in en kniv och dela dom .
Citera
2024-10-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
För nån vecka sen skulle jag göra en rätt där man stoppar köttfärs i ett pitabröd delat på mitten. Hur försiktig jag än var så gick brödet sönder. Ni som brukar använda pitabröd, har ni nån teknik för att brödet inte ska gå sönder? Eller finns det nån tillverkare med mer tåligt bröd?
Du delar dem så fort de kommit ut ur ugnen. Alternativt lindar in dem i en kökshandduk.
Citera
2024-10-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Jag fuktar ytan med vatten innan jag kör dom i brödrosten, brukar inte vara nåt problem att köra in en kniv och dela dom .

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du delar dem så fort de kommit ut ur ugnen. Alternativt lindar in dem i en kökshandduk.

Jaha, jag visste inte att man skulle värma bröden. Ska göra det nästa gång. Tack för svar!
Citera
2024-10-24, 18:41
Medlem
Citat:
Jaha, jag visste inte att man skulle värma bröden. Ska göra det nästa gång. Tack för svar!
Haha, tänk så enkel lösningen kan vara ibland. Lycka till!
Citera
2024-10-24, 19:08
Medlem
Citat:
Värmer du för länge har de en tendens att bli spröda dock.
Citera
2024-10-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Haha, tänk så enkel lösningen kan vara ibland. Lycka till!
Ja, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Värmer du för länge har de en tendens att bli spröda dock.
Ok, ska tänka på det
Citera
2024-10-24, 20:19
Medlem
DauXs avatar
Om det kan trösta dig så går även mina sönder ibland (läs: för ofta) trots varsam uppvärmning.
Citera
2024-10-24, 21:18
Medlem
Vilket märke köper du?
Citera
2024-10-24, 21:38
Medlem
olasvenssons avatar
Kör pitabrödet en stund i brödrosten först. Det hindrar att den spricker. Vänd brödet i brödrosten också.
Citera
2024-10-25, 11:00
Medlem
För det första så har jag aldrig smakat frysta pitabröd som smakar gott eller inte krita.

Baka själv och lägga dem under en fuktig duk.
Citera
2024-10-25, 11:04
Medlem
Ichwills avatar
Pensla på lite vatten eller matolja, värm dom i ugnen ett par minuter. Sen så är det bara att fylla dom med div godsaker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in