Citat:

Ursprungligen postat av 
Leondrulous

Hej,
Jag funderar på att flytta till ett nytt hus. Närmre föräldrarna nu med barn, bättre läge, väldigt fint hus.
Det enda negativa är att jag utökar min pendlingstid till jobb från ungefär 50 minuter till 70 minuter. I dagsläget är 50 minuter riktigt segt, och är lite tveksam om jag kommer palla det. 
Dock är det svårt att säga innan man gjort det, och tänkte höra hur andra hade tänkt i denna situationen? 
Jag är på kontoret i snitt 2-3 dagar i veckan, något jag kommer fortsätta med. Jobbet ligger där det ligger, och är inte aktuellt att byta.

Allt hänger nog på hur väl du trivs på jobbet och om det är värt den extra tid du redan lägger på din långa pendling. Jag själv har pendlat 6 mil (ca 45 min) enkel väg 4 dagar i veckan i snart 5 år och visst, vissa dagar är det jävligt segt men det är ändå värt det för jag anser mig själv ha ett riktigt bra jobb med världens bästa kollegor. Så jag hade nog kunnat utöka mina 45 min till 70 min eftersom jag trivs så bra. Men jag hade förmodligen tittat på möjligheterna att åka mer kollektivt. Det blir ju väldigt dyrt att pendla så långt (om du nu åker bil).
Sen får du ju ha i åtanke att du kommer närmare din familj med ditt eventuella nya fina hus m.m. 
Gör en pro's and con's lista och ta beslutet därifrån.