2024-10-23, 20:55
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tofast
Tomas Boström jobbar just nu med en anmälan mot Dumpen och Impuls kollen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GyjqJx/impulskollens-terapeut-du-ar-inte-pedofil

Jag har sett det där tidigare idag, öppet mål för åklagaren när han ska låsa in utpressarligan.
Citera
2024-10-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Det var en fin redogörelse. Jag har ingen statistik jag kan hänvisa till om hur vanligt eller ovanligt det är att utpressade personer vänder sig till rättsväsendet och jag har inte heller tänkt undersöka det, men det tål att påpekas att det utreds och beivras återkommande av rättsväsendet. Jag länkar till några nytida nyhetsartiklar som täcker fenomenet i olika situationer - en som uttryckligen är kopplad till person som hamnat på Dumpen (indirekt).

Så jag vet inte riktigt vart du vill komma med ditt resonemang. Skulle man redan vara bränd och riskera att hängas ut på Dumpen så skulle det enligt mig se bättre ut om man kunde driva en process där man visar hur man blivit lurad in i en "honungsfälla" och därefter blivit utpressad av Sveriges kanske mest kända pedofiljägare. Det skulle ju tala till min fördel när jag ska förklara för frugan och chefen att jag inte är en äcklig gubbe som vill ligga med småbarn, utan bara ett offer för "a series of unfortunate events" där jag inte kan klandras.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/936MRq/gunnar-betalade-over-100-000-till-impulskollen

Om vi antar att det som står i artikeln är sant - anser du att det inte är utpressning?

Impulskollen säger alltså personen måste betala 100.000 kr - annars kommer det publiceras på aftonbladet och svt.
Citera
2024-10-23, 20:57
Avslutad
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GyjqJx/impulskollens-terapeut-du-ar-inte-pedofil

Han väljer sina fall. Trakassera en visselblåsare som avslöjat krigsbrott och försvara pedofiler.
Citera
2024-10-23, 21:02
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:

Och var hittar du det i den artikeln! Citera eller radera din jävla pedofilvurmare!

Det positiva som med att pedofiler försöker trolla sönder dumpen är att PSH23 får större och större följarskara
Citera
2024-10-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
Och var hittar du det i den artikeln! Citera eller radera din jävla pedofilvurmare!

Det positiva som med att pedofiler försöker trolla sönder dumpen är att PSH23 får större och större följarskara

Om du kollar på klippet så lär du dig med och blir klockare när Tomas Boström själv säger detta i klippet.
Citera
2024-10-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Förbannat bra skrivet!!

Annars tänkte jag påminna om att källskyddet som det tjafsas om helt enkelt är att journalisterna lovar att aldrig någonsin avslöja något som kan avslöja uppgiftslämnaren.

En fundamental jäkla självklarhet tycker nog de allra flesta.

Om Aftonbladet nu har fått ett gäng av gäddorna att vittna förstår jag om de vill vara anonyma. Enskilt hade det kvittat vad de hade sagt. Men om de nu lämnat någorlunda samstämmiga uppgifter oberoende av varandra har det stor betydelse även om de förblir anonyma.

Somliga kommer säkert träda fram…

Det sjuka är just det att dom påstår att dom bryr sig om barnen och att dom vill stoppa alla pedofiler, men att dom låter pedofiler vara om dom betalar! Det är ju som att säga till pedofilerna att så länge ni betalar så får ni knulla barn! Hoppas verkligen folk vaknar upp och inser att dumpen inte är så mycket bättre än pedofilerna! Hur fan kan man göra så, att utnyttja allmänhetens hat mot pedofilerna för egen vinning? Varför inte bara sätta dit pedofilerna och lägga ut dom på dumpen och vara nöjda med dom pengarna dom får som gåvor? Varför gå så jävla långt och låta pedofilerna komma undan från att hamna på dumpen så länge dom betalar? Vad är vittsen då med dumpen?

Nu får det fan räcka! Sluta använd barnen som ursäkt att tjäna pengar!
Citera
2024-10-23, 21:11
Medlem
Kilowattjagarens avatar
I vilken stad bor Impulskollen Michael Strandberg? Skriv inte ut någon adress, bara stad!
Extra kul nu när man vet att han har skitit på sig.

Pundarna i den trion har väll inte fattat att dom ska skaka galler i några år ännu.
Michael Strandberg är det som kommer gola ner utpressarligan, han är förmodligen utnyttjad av dumpen och tvättar deras utpressarpengar.

Du är ingen pedofil, det är samhället det är fel på
Citera
2024-10-23, 21:17
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Han väljer sina fall. Trakassera en visselblåsare som avslöjat krigsbrott och försvara pedofiler.

Sopa, VISA med ett citat där det framgår att Bodström förbereder det som påstås.
Det finns inte!!
Citera
2024-10-23, 21:20
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
Sopa, VISA med ett citat där det framgår att Bodström förbereder det som påstås.
Det finns inte!!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pPG80E/bodstrom-later-som-utpressning-eller-olaga-tvang

"Thomas Bodström utreder nu en polisanmälan alternativt en stämning mot Dumpen och Impulskollen på grund av ogiltiga avtal eftersom de tillkommit under tvång".
Citera
2024-10-23, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Gäddorna kan väl fortfarande knulla barn? Kanske till och med släpper efter uthängningen, så dom känner att nu spelar det ingen roll, utan gör det oftare istället
Vill tro att vid något tillfälle om det motförmodan skett betalningar så har man personuppgifter och kan isåfall återkommande trakassera detta kräk och släpper han inte på frihand bara för att han betalade denna gång...
Citera
2024-10-23, 21:22
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazycrazycrazy
Vill tro att vid något tillfälle om det motförmodan skett betalningar så har man personuppgifter och kan isåfall återkommande trakassera detta kräk och släpper han inte på frihand bara för att han betalade denna gång...

Men dom som redan är uthängda kan väl också fortsätta..
Citera
2024-10-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/936MRq/gunnar-betalade-over-100-000-till-impulskollen

Om vi antar att det som står i artikeln är sant - anser du att det inte är utpressning?

Impulskollen säger alltså personen måste betala 100.000 kr - annars kommer det publiceras på aftonbladet och svt.

Citat från artikeln:
"När Impulskollen hotade med att han skulle komma på tv-nyheterna betalade Gunnar över 100 000 kronor.

Pengarna skulle in direkt.

– Jag var rädd och i chock. Och Impulskollen sa ju att de stoppade de här stora, SVT och TV4 och Flashback och sånt där."

Om vi utgår ifrån vad som anges ovan så skulle det mycket väl kunna vara så att ett brott (mest troligt utpressning, men utesluter inte andra brottsrubriceringar) har begåtts av Impulskollen i relation till den citerade gäddan.

Om vi tar uppgifterna som har presenterats av Aftonbladet (och tidigare ETC) så stannar ju dock utpressningen i relation till Impulskollen - det finns alltså inte något som i rapporteringen tyder på att Dumpen skulle vara med på det upplägget.

Tittar man på 200-sekunder och läser de artiklar som Aftonbladet har publicerats så framgår det ju att de försöker göra kopplingen till Dumpen. Det presenteras påståenden som att det ska förhindras publicering (men inte på Dumpen dock), ändå väljer Aftonbladet rubriker som "Männen kan köpa sig fria från Dumpen".

Viktigt att poängtera här är dock, jag säger INTE att Dumpen inte skulle kunna vara djupt insyltad i detta, jag säger dock att av vad som presenterats finns det inte fog att dra den slutsatsen.

Länk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMWdeJ/man-som-konfronterats-av-dumpen-erbjuds-betala-for-att-slippa-bli-uthangda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in