2024-10-23, 19:32
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Jag fick också en känsla av att det blir nåt mer än bara en stämning av det här.
Typ värsta storyn eller nånting..nånting större.

Blir intressant att se.

Det är garanterat fängelse som gäller. Frågan är ju hur många av "gäddorna" man har fått med sig? Nu tror jag inte det spelar så stor roll sett till hur grovt brottet kommer anses för det känns uppenbart att det minsta handlar om utpressning, olaga tvång och förtal. Förmodligen kan man ganska riskfritt slänga in ett grovt framför. Sedan lär de som sagt få ett helvete med att förklara ekonomin för skatteverket.
Citera
2024-10-23, 19:39
Medlem
Tror med att deta i slutändan kommer slå mycket hårt mot peronerna bakom dumpern patrik kommer få skaka galler i flera år det är uppenbart att dom pressar dom på pengar dom så kallade fakturorna går inte ihop med 30.000 i månaden för reklam det stämmer inte utan deta är vad vissa betalat för utpressning för att inte hängas ut.

Det är ett korkat upplägg från början det är som gjort för att åka dit på det lämna visitkort och göra reklam 🙈 det är inga genier bakom detta utan kriminella brottslingar.

Dom har ochså hängt ut 500 personer så det kommer bli mycket långa fängelse straff plus att dom pressat dom på 14 miljoner.
Citera
2024-10-23, 19:46
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
En sak slog mig.
Det kan faktiskt vara så att det sitter folk i dumpens kommentarer och faktiskt på riktigt tror att det är riktiga ungar som chattar. Det finns jävligt vridna människor.

Exakt det jag menar, helt sjukt vilken illusion dessa människor gått in i. Men sen är det också ett extremt stigmatiserat ämne och en förälders största skräck att deras barn ska bli utsatta för en pedofil.

Så det som hänt är att Dumpen.se har fiskat efter lätta offer att falla för deras beten - ofta äldre eller svagbegåvade och inte sällan desperata gubbar som ofta pushats på från fiskarens sida till möte. Dessa gubbar har sen blivit uthängda på Dumpen, en efter en i allt snabbare takt. Detta har gett skenet av att nätet är en livsfarlig plats för unga, och att hungriga gäddor lurar bakom varje hörn. Så rädslan har ökat hos dessa föräldrar till den grad att dom ser allt binärt (uthängd på Dumpen = monstruös pedofil).

Parallellt med detta har då Patrik och Sara setts som superhjältarna nedsända från himlen för att rädda alla barn. En trygghet för dessa rädda människor som knappt vågar låta sin 14-åring längre ha sin mobiltelefon ensam.

Dumpens Facebook-grupp med 1000-tals medlemmar har sedan modererats hårt, där man tagit bort kritik alternativ shame:at personer som varit kritiska. Och med allt detta har en ekokammare skapats där Patrik och Sara är skrupelfria och i princip kan göra alla fel i världen - men ändå fortsätta att bli påhejade av sektmedlemmarna.

Oavsett om det visar sig att Sara och Patrik fått miljoner under bordet från Impulskollen så kommer dom vara hjältar och försvaras av denna skara människor. Det enda som möjligtvis skulle få dom att tänka om är om det visade sig att Patrik och Sara själva är gäddor...
Citera
2024-10-23, 19:51
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse142
Dom har ochså hängt ut 500 personer så det kommer bli mycket långa fängelse straff plus att dom pressat dom på 14 miljoner.

Tveklöst sådana som är uppenbart oskyldiga dessutom. Patrik kommer nog fira sin 65-års dag bakom galler.
Citera
2024-10-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse142
Tror med att deta i slutändan kommer slå mycket hårt mot peronerna bakom dumpern patrik kommer få skaka galler i flera år det är uppenbart att dom pressar dom på pengar dom så kallade fakturorna går inte ihop med 30.000 i månaden för reklam det stämmer inte utan deta är vad vissa betalat för utpressning för att inte hängas ut.

Det är ett korkat upplägg från början det är som gjort för att åka dit på det lämna visitkort och göra reklam 🙈 det är inga genier bakom detta utan kriminella brottslingar.

Asså det är så mycket skit nu!

Inte nog med att dom pressat pedofiler till att betala 100lax för att inte hänga ut dom!

Dom har även lurat staten på pengar via sjukskrivningar via försäkringskassan när dom drivit företag och jagat pedofiler som dom sedan blackmailar!

Dom har ljugit om att skänka överskottet till barnen som dom istället stoppat i egen ficka

Dom har ljugit till staten om sina löner!

Och den hjälp dom lurat på pedofilerna för att inte hängas ut på dumpen är samtal med en arbetslös kvinna som kallar sig för livscoach som säger till pedofilerna att dom inte är pedofiler!

Vilket trevligt gäng dom där människorna från dumpen är!
Citera
2024-10-23, 20:24
Medlem
Efter att ha lyssnat på dumpens version av Aschbergs utfrågning så kan man sammanfatta det så här:

8 gäddor har tagit sitt liv och inga kunder hos impulskollen har gjort det därför är de förstahandsval

Impulskollen ser till att skjuta upp publicering på Dumpen om de är självmordsbelägna. Sara gör sedan bedömningen när de är starka att klara publiceringen.

Sara har noll koll på vad Impulskollen erbjuder samt påtalar att Impulskollen är ingen långsiktig lösning.

Sara har ingen koll på vad kostnaden är hos Impulskollen. Sara påtalar att Anova är bättre men de saknar krisstöd så därför rekommenderas Impulskollen.

Sara skiter i vad kunderna betalar hos Impulskollen.

Impulskollen ser till att radera inlägg på sociala medier.

Det sista man hör är Patrik säga jävla svin några gånger.
Citera
2024-10-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Asså det är så mycket skit nu!

Inte nog med att dom pressat pedofiler till att betala 100lax för att inte hänga ut dom!

Dom har även lurat staten på pengar via sjukskrivningar via försäkringskassan när dom drivit företag och jagat pedofiler som dom sedan blackmailar!

Dom har ljugit om att skänka överskottet till barnen som dom istället stoppat i egen ficka

Dom har ljugit till staten om sina löner!

Och den hjälp dom lurat på pedofilerna för att inte hängas ut på dumpen är samtal med en arbetslös kvinna som kallar sig för livscoach som säger till pedofilerna att dom inte är pedofiler!

Vilket trevligt gäng dom där människorna från dumpen är!

Vad tycker du är värst? Lura staten eller våldta barn?
Citera
2024-10-23, 20:29
Medlem
Citat:
Nej, det gör jag inte. Men det är ovidkommande.
Jag frågar dig igen. Om inget ont uppsåt finns, vad är problemet?

Som Maggie nånting sa i tråden här så förstår inte pedofiler att dom utför en ond handling. För dom hjälper bara barnet. Lyssnar på barnet. Att det sen uppstår tycke efter ett tag ser dom inte som någonting fel. Tvärtom, love is love.
Citera
2024-10-23, 20:33
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Exakt det jag menar, helt sjukt vilken illusion dessa människor gått in i. Men sen är det också ett extremt stigmatiserat ämne och en förälders största skräck att deras barn ska bli utsatta för en pedofil.

Så det som hänt är att Dumpen.se har fiskat efter lätta offer att falla för deras beten - ofta äldre eller svagbegåvade och inte sällan desperata gubbar som ofta pushats på från fiskarens sida till möte. Dessa gubbar har sen blivit uthängda på Dumpen, en efter en i allt snabbare takt. Detta har gett skenet av att nätet är en livsfarlig plats för unga, och att hungriga gäddor lurar bakom varje hörn. Så rädslan har ökat hos dessa föräldrar till den grad att dom ser allt binärt (uthängd på Dumpen = monstruös pedofil).

Parallellt med detta har då Patrik och Sara setts som superhjältarna nedsända från himlen för att rädda alla barn. En trygghet för dessa rädda människor som knappt vågar låta sin 14-åring längre ha sin mobiltelefon ensam.

Dumpens Facebook-grupp med 1000-tals medlemmar har sedan modererats hårt, där man tagit bort kritik alternativ shame:at personer som varit kritiska. Och med allt detta har en ekokammare skapats där Patrik och Sara är skrupelfria och i princip kan göra alla fel i världen - men ändå fortsätta att bli påhejade av sektmedlemmarna.

Oavsett om det visar sig att Sara och Patrik fått miljoner under bordet från Impulskollen så kommer dom vara hjältar och försvaras av denna skara människor. Det enda som möjligtvis skulle få dom att tänka om är om det visade sig att Patrik och Sara själva är gäddor...

Förbannat bra skrivet!!

Annars tänkte jag påminna om att källskyddet som det tjafsas om helt enkelt är att journalisterna lovar att aldrig någonsin avslöja något som kan avslöja uppgiftslämnaren.

En fundamental jäkla självklarhet tycker nog de allra flesta.

Om Aftonbladet nu har fått ett gäng av gäddorna att vittna förstår jag om de vill vara anonyma. Enskilt hade det kvittat vad de hade sagt. Men om de nu lämnat någorlunda samstämmiga uppgifter oberoende av varandra har det stor betydelse även om de förblir anonyma.

Somliga kommer säkert träda fram…
Citera
2024-10-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Vad tycker du är värst? Lura staten eller våldta barn?

Jag tycker det är värst att erbjuda pedofiler en väg ut, där en pedofil kan betala för att inte hamna på dumpen! Eller har jag fel? Är det inte lite sjukt att påstå att man vill barnens bästa och jaga pedofilerna för sen låta dom slippa bli uthängda för 100lax?
Senast redigerad av Arrl 2024-10-23 kl. 20:40.
Citera
2024-10-23, 20:47
Medlem
stokkes avatar
Ännu mer:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/936MRq/gunnar-betalade-over-100-000-till-impulskollen

När Impulskollen hotade med att han skulle komma på tv-nyheterna betalade Gunnar över 100 000 kronor.
Pengarna skulle in direkt.

– Jag var rädd och i chock. Och Impulskollen sa ju att de stoppade de här stora, SVT och TV4 och Flashback och sånt där.

Gunnar var tvungen att betala direkt. Han berättar att Michael Strandberg lotsade honom genom lånedjungeln.

– Han hjälpte ju mig där, hur jag skulle gå tillväga Att jag skulle ta huslån och inte billån. Det var lättare att få lån till sånt. Och så satt jag och ringde och ringde och ringde.
Citera
2024-10-23, 20:52
Medlem
Tomas Boström jobbar just nu med en anmälan mot Dumpen och Impulskollen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GyjqJx/impulskollens-terapeut-du-ar-inte-pedofil
Senast redigerad av tofast 2024-10-23 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in