Citat:
Ursprungligen postat av
fettveken
Du har uppenbarligen inte kört någon BMW de senaste 7-8 åren.
Ovanligt idiotiskt inlägg. Hur skulle du möjligen kunna veta något om det? Jag har förvisso aldrig ägt en BMW, men jag kört både den ena och den andra BMW-modellen åtskilliga gånger de senaste åren. Bl.a. en helt nyproducerad 845d så sent som för 2 år sedan. (Och det var i Bayern, och jag hade fri tillgång till den under en helg, så jag hade gott om tid att köra den på Autobahn i lågtrafik.) Jag ska inte förneka att det var jävligt roligt att köra den (om än kanske mst egentligen mest pga. hastigheterna i sig), men jag gillar helt enkelt inte BMW:s designfilosofi. Det märks tydligt att bilen är tyngre än den hade kunnat vara (och detta är deras grand tourer) och det råder ingen tvekan om att en stor del av detta kommer från elektronik och automatiserade funktioner (typ bakluckor som öppnas och stängs av sig själva) som jag inte är ett dugg intresserad av.
Med andra ord: BMW:s bilar är helt OK att köra då och då. Jag skulle dock
aldrig köpa en själv, även om pengarna inte var något problem alls. Ironiskt nog verkar det vara precis den inställning BMW själva vill att man ska ha: De är ju särskilt framträdande i idén om att bilar ska vara något man helst inte äger utan hyr av dem, ungefär som man har gjort med mjukvara under många år nu.
Det är också mycket märkligt att du säger "de senaste 7-8 åren", som om det här ett gammalt problem som man har åtgärdat med åren. Det är ju snarare
gamla BMW-bilar (före kanske 2005) som inte dras med den här problemen.
Edit: 840d menar jag förstås, inte 845d.