Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Det är du som inte läser trådstarten eller från början. Redan i trådstarten angav jag ett antal märken modeller. Alla med sugsexor. Tycker det var tämligen klart. Förtydligande det ytterligare i mitt inlägg jag skrev 20:53.
Det finns inga standardbilar med sexor längre. Det är förbehållet värstingversionerna. M-versionerna med kjolar, stenhård fjädring och hålborrade skivor och twinturbos. Ingen diskret lyx av den typ jag pekade på i trådstarten. Snarare en bil som försöker leka sportbil.
Vill jag ha en "familjebil" med lite lyx och mjukt spinnande sexa så kan inte marknaden erbjuda mig det längre. För 15-20 år sedan fanns massvis att välja på.
Vad var det som var tämligen klart? Att det var sugsexor du avsåg? Det var väl inte alls klart? Du har ju inte ens koll på att BMW har haft både naturigt aspirerad V10, V8 och V6 med turbo i sin 5-serie.
Jag var den enda som läste, det är helt klart så, och du ändrar dig lite som du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Har en leasingbil som ska tillbaks. Har varit runt och kikat lite, men finner liksom inget riktigt habegär.
Något jag saknar är sexor till rimliga priser.
Förr var det sexor i alla BMW 5-serie.
Det fanns mercedes E320, Opel Omega, Ford Scorpio, Volvo 960, flera japsar med sexor. Komforten var helt okej.
Dagens bilar som i 9 fall av 10 är suvar med liten jävla bensinare och eldrift eller bara el. Finns diesel också men de låter som skit.
Ljudisolering känns sådär. Ergonomi är sämre. Däremot är det skärmar överallt. Är inga bilar längre utan rullande läsplattor.
Visst det FINNS också bilar av den sort jag eftersöker, men då är det specialmodeller med prislapp på +1 mille eller mer. På bättre begagnat är det lika illa. Finns inget kul längre.
Att du är en fattigpojke som inte har råd att köpa en riktig bil är väl ok, men gnäll inte på mig för att du inte har råd och sedan måste ursäkta dig med att "bilarna som kostar pengar är så tråkiga" för att du skall slippa erkänna att du inte har råd. Moderna bilar än sjukt mycket roligare än en 15 år gammal Scorpio 2.8, men köp du en gammal Volvo 960 och se hur kul den är. Här har du en 18 år gammal BMW med en rak sexa. Sugmotor! Slö som ett härke, tung som ett bojsänke och avgasljud som en traktor. Vad kul du skall ha!
https://www.blocket.se/annons/1001541401