2006-08-21, 23:01
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettochetikett
Hahaha my eyes can't believe what they've seen! Jag hoppas du skojar med det här inlägget, för i annat fall, så är du riktigt jävla pantad eller allmänt efterbliven.

Humm låt mig börja: "Vi har snygga brudar", "Vi syrianer har inget dåligt rykte", "Våra näsor är det inget fel på", "95% av alla syrianer har normala näsor"? Haha helt ärligt, vad är detta för trams, 100% ren lögn.

"Vi har snygga brudar" - Om du föredrar kvinnor med avlånga falkar till näsor så säger jag bara, go for it! Fråga vilken svensk som helst i detta samhälle vad det är som är utstickande/igenkännande för en syrian <'>======>

"Vi syrianer har inget dåligt rykte" - Näää tjena, fråga vem som helst i Sverige om vad de tycker om ställen som Södertälje, Märsta med mera där syrianer incest-förökar sig som myror. Syrianer har ju förfan det värsta ryktet man kan ha i ett land, säg mig vem på rak hand som gillar syrianer, haha helt seriöst alltså.

"Våra näsor är det inget fel på - 95 % har normala" - Jo tjena, och jag har precis gått o vunnit 75 miljoner på Jackpot!

Och anledning (som jag allt för ofta tagit upp) till att svenskar kallar utlänningar för turkar beror på att det var turkar som var en av de första folkslagen som invandrade till Sverige. Landet har tillhört ett av de största i världen och alla vet ju vad som händer när ett land har mkt makt, det tillför mkt hat. Kolla bara på hur många länder det är som hatar USA.
Framtiden kommer att förvissa oss vem som ljuger och vem som talar sanning.

turkar är fula som stryk

och syrianer är kattiga

Så är det bara. Men sen finns ju dom som försöker förtränga sanningen, som du gör tex...

Citat:
Sen att det var en turk som hade samlag med din mamma, är en annan femma. Sanningen svider, inte sant?
Så tilltalar man inte sin pappa!! vänta tills du kommer hem. jag ska ge dig en handflata under vänster öra så du lär dig att inte tilltala mig, din pappa, på det där sättet!
Citera
2006-08-21, 23:01
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Upptäck Islam - innan Islam upptäcker dig.

Klockren!
Citera
2006-08-21, 23:03
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Niclas
Stämmer förstås inte. När man på t ex 70-talet råkade få syn på en svartmuskig, så var det mycket sannolikt att vederbörande var turk, eftersom turkarna utgjorde en stor del av arbetskraftsinvandringen på 60-70 -talet. Det där hängde sedan kvar på 80-talet, då "övriga" muskingar kom på att konungariket Sverige verkade bra att åka till. Och på den vägen är det.
*sparka till*

Glädjedödare.

men det där med turkduschen stämmer fortfarande
Citera
2006-08-21, 23:06
Medlem
Peter_UUs avatar
sorry för att jag blev meddragen i denna din-mamma-din-pappa-fejd. Konstigt att det endast förekommer i en dialog med turkar, på seriösa platser som FB.

turk burk
Citera
2006-08-21, 23:21
Medlem
Sir_Niclass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
*sparka till*

Glädjedödare.

men det där med turkduschen stämmer fortfarande

Det är möjligt, men knappast i högre utsträckning än för övriga mellanösternbabbar. Turk-prefixet är ju som sagt mest ett samlingsbegrepp för svartmuskiga i största allmänhet, vilket förstås är lite småtaskigt mot turkarna. Dom vill säkert inte bli förknippade med fåraherdar från Damaskus, lika lite som nån stackars kamelhandlare i Teheran vill bli tagen för en bergsturk. Men vad vet jag egentligen, jag är fr Sthlm.
Citera
2006-08-21, 23:32
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:

Det är möjligt, men knappast i högre utsträckning än för övriga mellanösternbabbar. Turk-prefixet är ju som sagt mest ett samlingsbegrepp för svartmuskiga i största allmänhet, vilket förstås är lite småtaskigt mot turkarna. Dom vill säkert inte bli förknippade med fåraherdar från Damaskus, lika lite som nån stackars kamelhandlare i Teheran vill bli tagen för en bergsturk. Men vad vet jag egentligen, jag är fr Sthlm.
du, som stockholmsbo borde du känna till att kebabfolket luktar bajs i munnen. Det är i a f mer förekommande hos dem jämfört med andra invandrarfolk. Precis som att vissa afrikaner luktar "speciellt", typ somalier och vissa västafrikaner.
Citera
2006-08-21, 23:36
Medlem
Sir_Niclass avatar
Citat:
du, som stockholmsbo borde du känna till att kebabfolket luktar bajs i munnen. Det är i a f mer förekommande hos dem jämfört med andra invandrarfolk. Precis som att vissa afrikaner luktar "speciellt", typ somalier och vissa västafrikaner.

Det har tyvärr undgått mig, men så äter jag inte kebab heller, eftersom det smakar fan.
Citera
2006-08-21, 23:49
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Det har tyvärr undgått mig, men så äter jag inte kebab heller, eftersom det smakar fan.
kebab kan faktiskt va gott för lite omväxling, men gör det inte till en vana så att du svettas kebab och så att, ja, helt enkelt luktar turk
Citera
2006-08-21, 23:53
Medlem
Citat:
sorry för att jag blev meddragen i denna din-mamma-din-pappa-fejd. Konstigt att det endast förekommer i en dialog med turkar, på seriösa platser som FB.

turk burk

Det där med att din mamma haft samlag med en turk hade ingenting med "din mamma" skämten att göra. Det handlar bara om sanning. Fråga mor din själv, vettja!
Citera
2006-08-21, 23:56
Medlem
iommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islameurope
Presentation av Islam
Det är få människor på jorden idag som inte har hört någonting om Islam. Ändå förvånas folk ofta när de förstår att islam är ganska olikt deras första intryck. För Islam är inte som det framställs i västerländska medier, islam är inte arabisk kultur och inte heller en religion i betydelsen en rent privat övertygelse (eller oftare spekulation) om vår existens.

Islam är i Västvärlden mycket allmänt känt för vad det inte är! Aktivt förtal och smutskastning av Islam har blivit ett uppdrag och ett mönster för vissa grupper inom politik, media och underhållning. Vanliga människor har oftast hört om eller läst om Islam från källor som är kritiska (till och med fientliga), eller författare som haft koloniala eller missionärsmotiv, vilket ofta har gett en viss vinkling åt tolkningen av Islam i västerländskt tänkande.

Islam är en frivillig relation mellan en individ och hans Skapare. Den framträdande skillnaden mellan det här och andra religioner är att Islam vägrar att acceptera någon som helst form av skapelse som en gudom värd att dyrkas. Islam betonar dyrkan uteslutande av den Ende som skapat himlarna och jorden, och som hela skapelsen slutligen ska återvända till. Det är inte en ny religion utan fortsättningen på och kulmen av föregående monoteistiska religion - samma sanning som uppenbarades av Gud för alla profeter. Därför är den till för alla folk i alla tider.

Smutskastningen av Islam har pågått för länge. Har ni redan fördomar mot islam eller frågor om Islam får ni gärna ställa dem här.

nej tack
detta är ingen fördom, men alla former av fundamentalism är idioti.
alla former av religion är idioti.
profeter...mohammed...allah....idioti.
fatta att det inte finns nåt mer än nuet, gårdagen och framtiden - utan gud eller ngn av era kära profeter.
Citera
2006-08-21, 23:59
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettochetikett
Det där med att din mamma haft samlag med en turk hade ingenting med "din mamma" skämten att göra. Det handlar bara om sanning. Fråga mor din själv, vettja!
Tyst nu min son, gå kissa och lägg dig och sov innan du åker på en toffla i huvet.
Citera
2006-08-22, 01:01
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Problemet med det du anför är när en text ses som Allahs ord och att påbuden är för evigt, så kommer man inte undan med en mer liberal tolkning som att källan huvudsakligen är emot det. Det innebär annars att källan är motstridig och då kan man ifrågasätta dess trovärdighet. Att vända sig bort från Allah gör att kättaren drar på sig Hans vrede och att han skall dö.

Ifall jag vänt mig bort från Gud? Det får stå för dig fast Bibeln är väldigt tydlig med att man inte skall fördöma andra för du är inte medveten om en annan persons hjärta och sinnelag. Utifrån detta kan man fråga sig med tanke på din fördömelse vem som vänt ryggen åt Guds bud.
Jag vet inte om du medvetet missförstår mig. Men för att förtydliga så har du påstått att du en gång i tiden starkt funderade på att bli muslim. Det var ett frivilligt val. Sen kände du att du inte riktigt kunde ställa upp på dina tolkningar av islam och avstod från att konvertera. Det var också ett frivilligt val. Så oavsett vad som står i koranen, och oavsett hur detta tolkats genom tiderna, så kommer man ändå inte från det faktum att valet alltid är frivillig. Om det inte vore frivilligt så hade du inte kunnat vända ryggen åt islam för att istället närma dig kristendomen.

Och angående att fördöma så är du ju moderat - och moderaterna kategoriseras genom deras fördömanden av alla som inte är lika fina som de är. Dessutom är det ett tecken på förvirring av högsta nivå att kalla sig kristen och samtidigt vara moderat - som jag tidigare påpekat. Fast den dagen då MUF ändrar sin slogan från Jag älskar att äga till Jag vägrar att äga förstår jag dig och först då kommer jag att respektera ditt val att vara kristen och moderat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in