Citat:
Ursprungligen postat av
MASSAGATTI
Kör på för helvete .. Man måste våga inom matlagning . Jävligt svårt att göra mat äcklig. Är du orolig för tempen så drar du ned den lite low and slow för att inte bränna.
Ingen minns en fegis.
Citera mig gärna sen och berätta hur det gick och hur du gjorde .
Smaklig spis
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Tar dig på orden och lovar rapportering sedan
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Kör på för helvete .. Man måste våga inom matlagning . Jävligt svårt att göra mat äcklig. Är du orolig för tempen så drar du ned den lite low and slow för att inte bränna.
Ingen minns en fegis.
Citera mig gärna sen och berätta hur det gick och hur du gjorde .
Smaklig spis
20 minuter på 200c , ner till 175 C 50 minuter med folie över , då jag såg att det kanske skulle bli lite för mycket färg än vad jag ville. Sista 5 minuter Grillfunktion (275C) då kycklingen fick flytta upp ett steg uppåt i ugnen. Och då blev ytan väldig bra och frasig
Smaken är distinkt ostig och fräsch och blommig, samt en gnutta söt. Men då hjälpte jag till med några matskedar färsk citronjuice samt kompletterade med Timjan och rosmarin och väldigt lite soja. 4 timmars marinering verkar ha gjort susen , köttet tog smak från marineringen ända till benet (Här spelade nog citronjuicen en stor roll genom att tränga in marineringen på djupet)
Klart ätbart och läckert från första tuggan, men ingenting att rekommendera som universallösning då det ändå innehåller en massa onödiga ingredienser (Vem behöver stärkelse och vasslepulver i en kycklingmarinad ? ) .
Kampen går vidare - Mot den perfekta kycklingmarinaden. Det närmaste jag kommit är att helt enkelt stycka pippifågeln och fritera med en bra frityrsmet. Men ack så grisigt och oljigt det blir i köket