2024-10-17, 10:37
Medlem
Kan va bra och samla alla dessa så att man inte glömmer bort dom.

Swebbtv känner jag till oklart varför har aldrig sett något konstigt när jag har tittat på kanalen.

Sen fanns det en känd styrketränare, en blond kille, kommer inte ihåg vad han heter men jag känner igen han när jag ser han. Långt hår har jag för mig att han hade. Brukade kolla på han.
Oklart varför han stängdes ned, har för mig att det var för att han hade någon kompis som var Sverigedemokrat eller han gjorde reklam för dom.

Vilka stora kanaler borde stängas ned och varför?

Vad rätt eller fel av Youtube, gjorde dom bort sig inför reglerna eller är Youtube ute och cyklar? (Lägg era personliga åsikter åt sidan när ni diskutera och va ärliga)
2024-10-17, 11:28
Medlem
Youtube är svindlare och ett bra exempel på moderna tidens girighet, manipulation och propagerande.

Allt som är oskyldigt blir bajsifierat med tiden när monopolet växer. Har väl vart så sedan tidernas begynnelse men då fanns det annat man kunde fokusera på som tur var. Som att ha mat till familjen efter en svår sommarskörd istället för att bli våldtäkt av reklam och betydelselös skit i alla typer av medier du hittar nu för tiden.

Visste inte att Swebbtv har blivit bannade. Kollade på vissa videos om de poppade upp men inget jag följde. Hur var de jämfört med nuvarande Riks? Riks är raka men vad jag förstår mer professionella och som en riktig nyhetskanal. Inriktad enbart på invandringens utveckling såklart. Det är ju Europas största problem numera tack vare manipulation från media nu även Youtube.

React channels som SSSniperwolf bör bannas och absolut inte få uppmuntran från youtube. Solklart exempel. Många youtube kids kanaler ska regleras och bör bannas. Lösningen blir dock ofta att man inskränker friheten och då svårt att lösa på ett snyggt sätt. Drama kanaler är skit och uppmuntrar cancel culture. Man får helt enkelt lära sina barn källkritik. Skolan bör också prata mer om påverkan eller tom ha ett ämne för just detta. Det skulle väl förstås bli ännu ett försök att påverka barnen för x agenda.

Logans. Ricegum. Kanaler som uppmuntrar våld och personliga påhopp. Problemet är mer internetkulturen än specifika youtube kanaler. Har din kanal inte redovisats utförligt ska den inte kunna bli en kids kanal. Så enkelt är det. Enorm uppgift för youtube men det är oväsentligt.
2024-10-17, 11:47
Medlem
Stefan Molyneux,drev youtubes största filosofiska libertarianska podcast. Mot slutet blev han mer och mer engagerad i att rädda Europa & USA från 3e världen invasionen/kolonisering och SovietGlobalismen och därmed snabbt cancelled.

https://freedomain.com/
2024-10-17, 12:05
Medlem
SodaFointains avatar
Inte stängs ner men vivalajulian verkar lagt av
2024-10-17, 15:16
Medlem
Pontus Rasmusson är väl en känd youtuber som stängdes ner för att han använt sig av sexreferenser när han pratat till barn. Huruvida det var rätt eller inte kan jag inte uttala mig om, för jag har inte tittat på honom och är inte särskilt insatt i vad som hände. Men minns att det blev en stor grej när hans kanal stängdes ner.

Här går det tex läsa lite kort om det:
https://www.svt.se/kultur/pontus-rasmusson-avstangd-fran-instagram
2024-10-17, 23:04
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nä, ingen listtråd. Dessutom tas många fall upp i forumet om Censur och Yttrandefrihet.

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in