Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Verkar tydligen vara lite smått canceled på slutet. Folk verkar inte tycka synd om hans död direkt.
Men inte följ honom så noga
Säkert. Människor kan vara vidriga varelser ibland, fyllda utav avundsjuka och vill se andra falla och lida. Man älskar när folk lider, men avskyr när det går bra för dessa. När folk blir kända så blir en hel del avundsjuka. När folk ser bra ut, är intelligenta, blir en del avundsjuka.
Jag ser andra ha det mycket bättre än mig men inte fan är jag avundsjuk, jag vet inte vad dessa människor har gått igenom, de kanske lider i tystnad när de inte syns.
Riktigt tragiskt. Missbruk om det var det som ledde till dödsfallet är horribelt, varför går folk ut på balkongen och dylikt när de är berusade? Hade inte gjort det ens efter några par öl, nikotin eller dylikt.
Lider du av ett beroende, missbruk, sök hjälp! Bli inte statistik!
Enligt honom själv hade han problem med prescription drugs och alkohol, mest sannolikt spårat på bensos, omdömet påverkades och han intog några andra preparat som ledde till detta. Eller ensamt bensos som kan göra en självmordsbenägen, upplevde samma sak när jag var på det. Det är inget att ta för att ha kul eller om du är deprimerad, bensos är en depressant, det slöar ner nervsystemet och kan även göra en mer deppad.
Citat:
Ursprungligen postat av
bennybrytblad
Folk här tror att en människa som tar sitt eget liv i ett psykotiskt tillstånd, tänker rationellt. "Åh det är 9,5 meter till markytan, det dödar bara till 78% sannolikhet"
Ni kan läsa på lite innan ni skriver, tror ni killen var spik nykter och bara hoppade ut och chansade på att dö? Han var såklart fullproppad av diverse droger och i en psykos, så han kanske trodde han hoppade ner i havet? Boomers som aldrig ens testat en drog behöver ej svara.
Inte för att jag stödjer missbruk då det är horribelt och tagit livet utav en del vänner. Men du verkar inte ha testat droger heller. Har testat typ det mesta, inte fan går man och hoppar ut från balkongen efter man tagit något och tror man hoppar i havet, troll.
Om någon är i en psykos kan man göra massa orationella saker men inte under vanliga drogrus. För att drabbas av psykoser måste man antingen missbruka extremt hårt och eller ha genetik för sådana tillstånd. Har aldrig upplevt något sådant när jag provade droger. Det är främst amfetamin, meth och dylikt som leder till psykos, till stor del på grund av näringsbrist, sömnbrist men även dess mekanismer på det monoamina systemet.