2024-10-19, 02:35
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Underligt att man öht kan gå ut på en ”balkong” så högt upp på ett hotell
Alla kända hotellkedjor iaf i Sverige o andra länder har spärrade fönster och skydd om det nu är en balkong/terrass så högt upp
Just för att förhindra olyckor och självmord!
Annars så skulle alla självmordsbenäga checka in o ta ett rum på 20e vån och hoppa.
Är det inte lika utvecklat i Argentina?

De hotellen jag besökt utanför Norden har haft ordentliga balkonger. På turisthotellen runt medelhavet är det nästan ett krav.
Citera
2024-10-19, 04:16
Medlem
Mikaelias avatar
Är jag ensam om att inte veta vem den här människan är? Jag brukar ändå vara hyfsat bevandrad när det gäller allmänbildning men den här människan har jag aldrig hört talas om. Jag blev mest förvånad över att tråden ligger högst upp i aktuella ämnen och att jag känner mig helt lost om vem detta är och om man borde känna till det.
Citera
2024-10-19, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Är jag ensam om att inte veta vem den här människan är? Jag brukar ändå vara hyfsat bevandrad när det gäller allmänbildning men den här människan har jag aldrig hört talas om. Jag blev mest förvånad över att tråden ligger högst upp i aktuella ämnen och att jag känner mig helt lost om vem detta är och om man borde känna till det.

Du är inte ensam!
Citera
2024-10-19, 08:50
Avslutad
Citat:
Underligt att man öht kan gå ut på en ”balkong” så högt upp på ett hotell
Alla kända hotellkedjor iaf i Sverige o andra länder har spärrade fönster och skydd om det nu är en balkong/terrass så högt upp
Just för att förhindra olyckor och självmord!
Annars så skulle alla självmordsbenäga checka in o ta ett rum på 20e vån och hoppa.
Är det inte lika utvecklat i Argentina?

Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
De hotellen jag besökt utanför Norden har haft ordentliga balkonger. På turisthotellen runt medelhavet är det nästan ett krav.

Kolla in bilder på hotellet på Google, tycker balkongerna ser precis ut som på vilket medelhavshotell som helst. I London sist hade vi exakt samma utformning på våning 5 som detta, på ett hotell i öfvre segmentet. Glas o stål, runt metern i höjd. Samma i Las Vegas och Sydney.

Nej, kan inte se att det är hotellets fel i den meningen, däremot borde man kastar ut gästen (inte från balkongen då) tidigare. Skulle bli vansinnig om jag var gäst och det härjade ett sånt där svin i lobbyn.
Citera
2024-10-19, 09:02
Medlem
Citat:

One Direction känner du väl till antar jag (står i TS men inte rubriken) men att du inte känner till LP är nog inget konstigt. Skrev själv en kommentar på ämnet, dvs att BO i princip är den enda i bandet som jag omöjligt kunnat peka ut som en av medlemmarna vilket jag fann lite smålustigt.

Sen må tråden ligga under aktuella ämnen men är väl ingen jätteaktivitet i tråden, men kanske inte finns så mycket "stoff" annat än rena konspirationsteorier.
Citera
2024-10-19, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Kolla in bilder på hotellet på Google, tycker balkongerna ser precis ut som på vilket medelhavshotell som helst. I London sist hade vi exakt samma utformning på våning 5 som detta, på ett hotell i öfvre segmentet. Glas o stål, runt metern i höjd. Samma i Las Vegas och Sydney.

Nej, kan inte se att det är hotellets fel i den meningen, däremot borde man kastar ut gästen (inte från balkongen då) tidigare. Skulle bli vansinnig om jag var gäst och det härjade ett sånt där svin i lobbyn.
Okej
Intressant
Längesen jag rörde mig i hotellvärlden
Men i Köpenhamn finns det inga ballonger direkt (förutom D’angleterre) och inte öppningsbara fönster heller. De har ju några riktgt höga byggnader.
Men turistorter är det nog annat
De lever på sol och semester. Förvånad över London
Jag anser också att just handlingen att skicka UPP honom på rummet igen var misstaget. Man skulle kalkat på en läkare (finns ofta direktkontakt) och tagit in honom i ett rum nära lobbyn. Man skickar inte tillbaka en gäst i det tillståndet. Däremot kan ju hans ”team” lovat ta hand om honom men misslyckats
Citera
2024-10-19, 09:24
Medlem
Citat:

Nej, du är inte allmänbildad om du inte vet vilka One Direction är och vilka som ingår i gruppen. Men du vet säkert vilka medlemmarna i The Beatles är... ta en kopp kaffe och sätt på aktuellt istället.
Citera
2024-10-19, 09:45
Medlem
Folk här tror att en människa som tar sitt eget liv i ett psykotiskt tillstånd, tänker rationellt. "Åh det är 9,5 meter till markytan, det dödar bara till 78% sannolikhet"

Ni kan läsa på lite innan ni skriver, tror ni killen var spik nykter och bara hoppade ut och chansade på att dö? Han var såklart fullproppad av diverse droger och i en psykos, så han kanske trodde han hoppade ner i havet? Boomers som aldrig ens testat en drog behöver ej svara.
Citera
2024-10-19, 09:49
Medlem
Citat:
Okej
Intressant
Längesen jag rörde mig i hotellvärlden
Men i Köpenhamn finns det inga ballonger direkt (förutom D’angleterre) och inte öppningsbara fönster heller. De har ju några riktgt höga byggnader.
Men turistorter är det nog annat
De lever på sol och semester. Förvånad över London
Jag anser också att just handlingen att skicka UPP honom på rummet igen var misstaget. Man skulle kallat på en läkare (finns ofta direktkontakt) och tagit in honom i ett rum nära lobbyn. Man skickar inte tillbaka en gäst i det tillståndet. Däremot kan ju hans ”team” lovat ta hand om honom men misslyckats
Största misstaget är att han valde att knarka/supa/annat. Vi kan inte anpassa världen, i detta fall bygga hotell som fängelser, efter suicidala pundare.
Senast redigerad av HalHandyman 2024-10-19 kl. 10:01.
Citera
2024-10-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennybrytblad
Folk här tror att en människa som tar sitt eget liv i ett psykotiskt tillstånd, tänker rationellt. "Åh det är 9,5 meter till markytan, det dödar bara till 78% sannolikhet"

Ni kan läsa på lite innan ni skriver, tror ni killen var spik nykter och bara hoppade ut och chansade på att dö? Han var såklart fullproppad av diverse droger och i en psykos, så han kanske trodde han hoppade ner i havet? Boomers som aldrig ens testat en drog behöver ej svara.
Därför ska de som lever på dessa sättas dit
Citera
2024-10-19, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennybrytblad
Nej, du är inte allmänbildad om du inte vet vilka One Direction är och vilka som ingår i gruppen. Men du vet säkert vilka medlemmarna i The Beatles är... ta en kopp kaffe och sätt på aktuellt istället.

Vem bestämmer allmänbildningskvoten? Du? :-)
Citera
2024-10-19, 10:55
Medlem
Citat:
Är jag ensam om att inte veta vem den här människan är?...
Nope
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in