2024-10-19, 11:15
Medlem
Så sorgligt att läsa om dessa kändisar som med ca 600milj.kronors förmögenhet inte klarar av att leva annan sorts liv än vad folk på plattan gör.

En son hade han också. Han levde på en annan kontinent - men pappan ”älskade honom så”. Tryggt via media så han slapp anstränga sig på riktigt.

Våra fängelser är fulla av likasinnade som älskar sina barn över allt annat. När det kommer ut är det drogerna som är älsklingen nr 1..
Citera
2024-10-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Verkar tydligen vara lite smått canceled på slutet. Folk verkar inte tycka synd om hans död direkt.
Men inte följ honom så noga
Säkert. Människor kan vara vidriga varelser ibland, fyllda utav avundsjuka och vill se andra falla och lida. Man älskar när folk lider, men avskyr när det går bra för dessa. När folk blir kända så blir en hel del avundsjuka. När folk ser bra ut, är intelligenta, blir en del avundsjuka.

Jag ser andra ha det mycket bättre än mig men inte fan är jag avundsjuk, jag vet inte vad dessa människor har gått igenom, de kanske lider i tystnad när de inte syns.

Riktigt tragiskt. Missbruk om det var det som ledde till dödsfallet är horribelt, varför går folk ut på balkongen och dylikt när de är berusade? Hade inte gjort det ens efter några par öl, nikotin eller dylikt.

Lider du av ett beroende, missbruk, sök hjälp! Bli inte statistik!
Enligt honom själv hade han problem med prescription drugs och alkohol, mest sannolikt spårat på bensos, omdömet påverkades och han intog några andra preparat som ledde till detta. Eller ensamt bensos som kan göra en självmordsbenägen, upplevde samma sak när jag var på det. Det är inget att ta för att ha kul eller om du är deprimerad, bensos är en depressant, det slöar ner nervsystemet och kan även göra en mer deppad.

Citat:
Ursprungligen postat av bennybrytblad
Folk här tror att en människa som tar sitt eget liv i ett psykotiskt tillstånd, tänker rationellt. "Åh det är 9,5 meter till markytan, det dödar bara till 78% sannolikhet"

Ni kan läsa på lite innan ni skriver, tror ni killen var spik nykter och bara hoppade ut och chansade på att dö? Han var såklart fullproppad av diverse droger och i en psykos, så han kanske trodde han hoppade ner i havet? Boomers som aldrig ens testat en drog behöver ej svara.
Inte för att jag stödjer missbruk då det är horribelt och tagit livet utav en del vänner. Men du verkar inte ha testat droger heller. Har testat typ det mesta, inte fan går man och hoppar ut från balkongen efter man tagit något och tror man hoppar i havet, troll.
Om någon är i en psykos kan man göra massa orationella saker men inte under vanliga drogrus. För att drabbas av psykoser måste man antingen missbruka extremt hårt och eller ha genetik för sådana tillstånd. Har aldrig upplevt något sådant när jag provade droger. Det är främst amfetamin, meth och dylikt som leder till psykos, till stor del på grund av näringsbrist, sömnbrist men även dess mekanismer på det monoamina systemet.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-10-19 kl. 12:07.
Citera
2024-10-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så sorgligt att läsa om dessa kändisar som med ca 600milj.kronors förmögenhet inte klarar av att leva annan sorts liv än vad folk på plattan gör.

En son hade han också. Han levde på en annan kontinent - men pappan ”älskade honom så”. Tryggt via media så han slapp anstränga sig på riktigt.

Våra fängelser är fulla av likasinnade som älskar sina barn över allt annat. När det kommer ut är det drogerna som är älsklingen nr 1..

Det är ett galet gift. Ett sjukdomstillstånd. De menar egentligen väl. Men giftet/sjukdomen vinner. Samma som att obotlig cancer dödar. Hur väl människan än önskar annat.

Att fördöma. Visst. Är ju till synes enkelt. Men så enkelt är det inte in real life. Tragiskt för alla blir utfallet.
Citera
2024-10-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne193
Det är ett galet gift. Ett sjukdomstillstånd. De menar egentligen väl. Men giftet/sjukdomen vinner. Samma som att obotlig cancer dödar. Hur väl människan än önskar annat.

Att fördöma. Visst. Är ju till synes enkelt. Men så enkelt är det inte in real life. Tragiskt för alla blir utfallet.

Mjo det är en hemsk sjukdom. Förlorat flera vänner till den och kan inte träffa folk som stod mig mycket nära förr i tiden innan deras sjukdom tog över deras sinne och kroppar, gjorde dessa farliga, oberäkneliga, våldsamma t.ex.

Trots att jag har noll rikedomar så kan jag vara lycklig över att jag inte missbrukar, jag vet att jag kommer bli gammal och leva ett långt liv.
Citera
2024-10-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennybrytblad
Nej, du är inte allmänbildad om du inte vet vilka One Direction är och vilka som ingår i gruppen. Men du vet säkert vilka medlemmarna i The Beatles är... ta en kopp kaffe och sätt på aktuellt istället.

Haha!

Inte en aning vilka one direktion är, kollade lite snabbt och kände inte ens igen någon topplistad låt.

Allmänbildning...just ja

Tillhör veckorevyn och paradiset hotell in allmänbildning med?

Tråkigt och tragiskt när man deppar ihop över lite motgångar i all sin framgång och tar en permanent lösning på ett tillfälligt problem.
Citera
2024-10-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne193

Jo, jag är fördömande. Jag menar att den dagen man blir förälder då måste barnet bli ens prio nummer 1. Oavsett hur ”svårt” det sen än månne vara..

Drogmissbruk och alkoholism är ”sjukdomar” som man kan bota själv - genom att avstå. Med cancer är det annorlunda.

Det enda man kan hoppas nu är att pojkens mamma är så pass stabil att hon kan uppfostra barnet till en stabil individ - oavsett arvet.

Här hemma exempelvis två av miljardären Stenbecks fem barn blev knarkare. En ene dog den andra nyktrade till i tid.

Meningslöst liv att knarka/supa ihjäl sig när man har alla möjligheter att leva ett gott liv - och även hjälpa andra.
Citera
2024-10-19, 14:28
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Borde inte rubriken ändras? Ett "fall" låter som en olyckshändelse. Snubben hoppade ju för fan.
Citera
2024-10-19, 15:09
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jo, jag är fördömande. Jag menar att den dagen man blir förälder då måste barnet bli ens prio nummer 1. Oavsett hur ”svårt” det sen än månne vara..

Drogmissbruk och alkoholism är ”sjukdomar” som man kan bota själv - genom att avstå. Med cancer är det annorlunda.

Det enda man kan hoppas nu är att pojkens mamma är så pass stabil att hon kan uppfostra barnet till en stabil individ - oavsett arvet.

Här hemma exempelvis två av miljardären Stenbecks fem barn blev knarkare. En ene dog den andra nyktrade till i tid.

Meningslöst liv att knarka/supa ihjäl sig när man har alla möjligheter att leva ett gott liv - och även hjälpa andra.

Du kanske inte ska uttala dig om beroendesjukdomen utan att själv ha koll. Det finns en anledning till att NA och AA finns, just för att beroende INTE kan bli friska på egen hand.
Citera
2024-10-19, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Du kanske inte ska uttala dig om beroendesjukdomen utan att själv ha koll. Det finns en anledning till att NA och AA finns, just för att beroende INTE kan bli friska på egen hand.

Säg det till dem som har slutat att dricka/knarka på egen hand.
Citera
2024-10-19, 15:42
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jo, men inte på rummen och man filmar ej heller hotellfasaden utan det som händer utanför hotellet. Kändisar brukar hyra de dyraste rummen på hotellen och dessa finns högst upp.
Det hade varit säkrare att hyra en bungalow.
Han måste fått starkare crack i Argentina än vad han var van vid i USA.
Snubben är ju knäpp rakt igenom.. Det är fan en gåta hur han ens kunde få vara med i bandet. Kan inte samverka eller komma överens med andra människor och bandmedlemmar överhuvudtaget. Det va ett misstag att ta med honom som skivbolaget får leva med.
Citera
2024-10-19, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej
Intressant
Längesen jag rörde mig i hotellvärlden
Men i Köpenhamn finns det inga ballonger direkt (förutom D’angleterre) och inte öppningsbara fönster heller. De har ju några riktgt höga byggnader.
Men turistorter är det nog annat
De lever på sol och semester. Förvånad över London
Jag anser också att just handlingen att skicka UPP honom på rummet igen var misstaget. Man skulle kalkat på en läkare (finns ofta direktkontakt) och tagit in honom i ett rum nära lobbyn. Man skickar inte tillbaka en gäst i det tillståndet. Däremot kan ju hans ”team” lovat ta hand om honom men misslyckats

Sant. Känns också som de ringde i senaste laget. Kanske visste de att någon anställd hade hjälpt honom med "förnödenheter" och att man därför helst ville undvika att få in ambulans o därmed troligen polis.
Citera
2024-10-19, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Är jag ensam om att inte veta vem den här människan är? Jag brukar ändå vara hyfsat bevandrad när det gäller allmänbildning men den här människan har jag aldrig hört talas om. Jag blev mest förvånad över att tråden ligger högst upp i aktuella ämnen och att jag känner mig helt lost om vem detta är och om man borde känna till det.
Hade heller ingen aning om vem Liam Payne var. Kände bara till pojkbandet One Direction samt Harry Styles och Zayn Malik. Det som fångade min uppmärksamhet med det här fallet var de bisarra omständigheterna kring Liams död. Det är ju inte ofta en kändis hoppar från en balkong så man blir nyfiken och undrar vad som har gått snett.
Senast redigerad av Anon19 2024-10-19 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in