Citat:
Ursprungligen postat av
HataModeraterna
Hej jag har hamnat i en ond cirkel av tvångstankar och andra jobbiga känslor som håller mig vaken om nätterna. En tvångstanke som jag har och egentligen haft sedan jag var i mina yngre tonår är drömmen om att bli rik. Nu är jag i 25 års åldern och har dessvärre inte uppnått den drömmen som jag trodde skulle vara uppnådd för längesedan i mitt storhetsvansinne. Verkligheten börjar komma ikapp mig att livet inte är "guld och gröna skogar" som man ser på film och det gör ont i mig. Det är väl inte försent än men knappast blir det lättare med åldern? Jag tror min besatthet över att bli känd grundar sig i en tomhet inom mig som är svår att fylla. Jag vill inte bli "lite känd" som någon B-kändis man ser på reality-tv, utan det ska vara riktigt känd helst även internationellt. Jag behöver inte bli känd för något speciellt, men helst för något bra? Men "hellre ökänd än okänd" som man säger. Jag kan fantisera varje dag om att bli känd, ibland är det sköna tankar men oftast jobbiga tankar som påminner mig om mitt "misslyckande". Jag är ingen stor idiot även om det kanske låter som det på texten. Kan någon hjälpa mig med tips om hur jag kan bli känd eller på hur jag fyller tomhålet inom mig och blir lycklig som "vanlig svensson"?
Fastnade i din trådstart, blev nyfiken, bläddrade igenom dina tidigare inlägg och har litet tankar kring din
frågeställning.
Du går juristprogrammet? När blir du klar? Vad planerar du efter det?
Du använder ordet ”besatt”, besatt över att bli känd, besatt över att ligga (tidigare tråd). Jag anar en form av desperation. Är det du nu gör ditt eget val? Eller är det någon annans förväntningar du ska tillfredsställa?
Vad skulle du göra om du var helt fri att välja? Vad får dig att må bra, ha lugn och ro i kropp och själ?
Du använder ordet ”misslyckande”. Det innebär att du (eller någon annan?) har satt ribban på en höjd du inte klarat?
Du har verkligen förmåga att skriva hur du upplever och känner, bra författarämne! Fortsätt skriva!
Vore mycket intressant om du ville besvara mina frågor?