2024-10-16, 01:55
Medlem
Har sökt över 300 jobb, ringt runt, gått in i butiker och lämnat CVn. I 4 år har jag hållt på så utan resultat. Har förvisso ingen utbildning och endast sommarjobb som erfarenhet men inte fan är det nå fel på varken hjärnan eller kroppen. Är fullt kapabel att jobba på ICA, ett lager eller en klädaffär. Varför är ingen villig att ge mig en chans? Blir fan snart deprimerad. Först klagar man på folk som inte bidrar och lever på skattepengar. Sedan är man inte villig att ge utomstående en chans. Vissa människor har ingen aning hur svårt det är att ens få ett enkelt skitjobb i Sverige 2024 utan kontakter. Och säg inte vården för har försökt där å. Det är inte bara pengarna utan den sociala aspekten som lixom "går förlorad" för en arbetslös. Pluggar just nu men vill ha ett jobb. Bor i Norrland. Spyr på denna arbetsmarknad. Usch fyfan
Citera
2024-10-16, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna8908
Har sökt över 300 jobb, ringt runt, gått in i butiker och lämnat CVn. I 4 år har jag hållt på så utan resultat. Har förvisso ingen utbildning och endast sommarjobb som erfarenhet men inte fan är det nå fel på varken hjärnan eller kroppen. Är fullt kapabel att jobba på ICA, ett lager eller en klädaffär. Varför är ingen villig att ge mig en chans? Blir fan snart deprimerad. Först klagar man på folk som inte bidrar och lever på skattepengar. Sedan är man inte villig att ge utomstående en chans. Vissa människor har ingen aning hur svårt det är att ens få ett enkelt skitjobb i Sverige 2024 utan kontakter. Och säg inte vården för har försökt där å. Det är inte bara pengarna utan den sociala aspekten som lixom "går förlorad" för en arbetslös. Pluggar just nu men vill ha ett jobb. Bor i Norrland. Spyr på denna arbetsmarknad. Usch fyfan
jag rekommenderar folk här att försöka bli självförsörjande på mat, genom att börja med ta en trädgårdsmästarutbildning.

du kan sedan bli en lantman, och producera högkvalitativa hälsofrämjande matprodukter för Sveriges väl, vilket kommer glädja dig och andra mycket mer än att du blir en kontorsnolla som hoppas hinna till matbutiken före de stänger tills du blivit pensionär.

du kommer definitivt inte ha svårt att hitta jobb som lantman, eftersom nästan alla andra lockas av 'massmedia' att bli något som slavar ihjäl sig för pengar och en chef som inte kan annat än att gotta sig på din plågsamma situation att behöva pengar för att kunna äta mat.

som lantman hittar du också ett schysst sällskap och kan sedan starta en familj med en ordentlig, kompetent, seriös och fin person.
Senast redigerad av dreff 2024-10-16 kl. 02:22.
Citera
2024-10-16, 02:24
Avstängd
Citat:

Om du inte är blatte så blir det svårt. Blattar kvalar in för nystartsjobb - dvs. svenska staten (svenska skattebetalare) betalar nästan hela lönen för blattar.

Arbetsgivarna kan välja mellan att anställa dig och behöva betala full lön och arbetsgivaravgifter - eller så kan de anställa en blatte och få betalt för att ha haon som anställd.
Citera
2024-10-16, 03:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dreff
jag rekommenderar folk här att försöka bli självförsörjande på mat, genom att börja med ta en trädgårdsmästarutbildning.

du kan sedan bli en lantman, och producera högkvalitativa hälsofrämjande matprodukter....
Så man blir bara vips tilldelad flera hektar mark när man blivit en lantman?
Citera
2024-10-16, 03:19
Avstängd
Citat:
Har sökt över 300 jobb, ringt runt, gått in i butiker och lämnat CVn. I 4 år har jag hållt på så utan resultat. Sedan är man inte villig att ge utomstående en chans. Vissa människor har ingen aning hur svårt det är att ens få ett enkelt skitjobb i Sverige 2024 utan kontakter. Och säg inte vården för har försökt där å. Det är inte bara pengarna utan den sociala aspekten som lixom "går förlorad" för en arbetslös. Pluggar just nu men vill ha ett jobb. Bor i Norrland.
Det är ju just i Norrland som det råder brist på arbetskraft, fast det kanske rör som jobb med krav på utbildning dock. Hoppade du av skolan när du gick ut högstadiet eller?
Citera
2024-10-16, 03:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Så man blir bara vips tilldelad flera hektar mark när man blivit en lantman?
jag talade med en lantman som drev en lantmannautbildning, och han sa att jobb finns för de som söker jobben, eftersom det finns stor potential att göra väl ifrån sig så hjälper de gärna till.

vill du ha en egen gård att arbeta vidare på krävs det tyvärr en hel del pengar, men det är något att ägna sig åt resten av livet, istället för att betala tillbaka ett bostadslån i Stockholm.
Citera
2024-10-16, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Det är ju just i Norrland som det råder brist på arbetskraft, fast det kanske rör som jobb med krav på utbildning dock. Hoppade du av skolan när du gick ut högstadiet eller?

Ja, det är lite det som är problemet: brist på utbildning/kontakter. Skulle dock kunna utföra ett enkelt jobb...
Citera
2024-10-16, 04:10
Avstängd
Citat:
Ja, det är lite det som är problemet: brist på utbildning/kontakter. Skulle dock kunna utföra ett enkelt jobb...
Ja ett butiksjobb eller något på ett lager är inget man behöver en gymnasieutbildning för.
Citera
2024-10-16, 05:14
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Du får bli kriminell. Ta sken i egna händer helt enkelt.
Citera
2024-10-16, 05:49
Medlem
sebastian66s avatar
Har du prövat att satsa på något remotejobb via internet. Det innebär att du inte behöver någon utbildning.
Det finns en hel drös att välja på. Speciellt om man bor i Norrland kan det vara svårt på riktigt.
Inga planer på att starta eget kanske. Snöröjning på vintern gräsklippning på sommaren.
Man kan kombinera detta med fönsterputs och flyttstädning.
Om man inte kan hitta ett jobb på arbetsmarknaden måste man försöka öppna upp för nya idéer.
Det innebär att man kan säga att man måste tänka lite grann utanför boxen.
Citera
2024-10-16, 05:55
Medlem
E-Mac.s avatar
Väktare kanske? Det krävs ingen större kompetens innan. Förmodligen får du börja som ronderande väktare, men det finns stationära bevakningsobjekt också.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-10-16 kl. 05:59.
Citera
2024-10-16, 05:57
Medlem
Kottkompotts avatar
Ja det är bara att fortsätta plugga.

Blir det så att du om några år ändå sitter där arbetslös, men med en master i något STEM-område, ja då kan du åtminstone säga att du försökte.

Är det anställningstryggheten i sig du vill ha är det sjuksköterska som gäller. Då får ju jobben slängda efter dig, och sparken får du bara om du stjäl narkotika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in