2024-10-15, 23:54
Medlem
Vad beror det på ? Klimatet? Kulturen ?

Folk i norden är mer generellt kallare och vill inte vara sociala.

Gästvänligheten är totalt bortblåst. Att bjuda hem gäster på mat finns inte på kartan. Man köper hellre ett "sommarhus" för att komma bort från sin lilla ensamhet och rutin.

Ingen ansträngning att träffa folk eller ändra på sig men gråter ut på flashback om sin ensamhet.
Citera
2024-10-15, 23:59
Medlem
donenzo123s avatar
Tänkt på det här en del och har frågat en del bekanta och vi kom fram till olika saker...
  • Karriärfokus gör att man fokuserar mindre på fritid och umgänge
  • Den sociala biten av att miljön gör det mindre lockande att vara ute
  • Någon form av "stolthet" att man tror man är bättre än andra (stockholmare)
  • Vi jobbar för mycket i det här landet vilket gör att man ej har tid
  • Och sen det mest klargörande för mig iallafall, folk här har en viss allmän "trötthet" pga den isolerade kulturen så då har man ej samma driv att vara med andra
Citera
2024-10-16, 00:01
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Googla individualism och sedan googlar du lite porr för du verkar lite väl uppstoppad.
Ungefär så ja, vem fan orkar vara social i dessa tider, porr och dokumentärer på dator, eller umgås två timmar drickandes kaffe med mjölk med grannen!
Citera
2024-10-16, 00:02
Medlem
Stonedboys avatar
Jadu bra fråga, jag har blivit mer sån att jag vill vara ifred på senare år. Tycker det är skönt orkar liksom inte vara beroende av andra och behöva umgås med folk. Sen stör jag allmänt på folk för att dom inte är som jag.

Kanske är en åldersgrej? eller så kanske det är nåt med Sverige som land.
Citera
2024-10-16, 00:11
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Vad beror det på ? Klimatet? Kulturen ?

Folk i norden är mer generellt kallare och vill inte vara sociala.

Gästvänligheten är totalt bortblåst. Att bjuda hem gäster på mat finns inte på kartan. Man köper hellre ett "sommarhus" för att komma bort från sin lilla ensamhet och rutin.

Ingen ansträngning att träffa folk eller ändra på sig men gråter ut på flashback om sin ensamhet.

Det var ej så förr i tiden.

Förr i tiden hjälpte man varandra.

Man var tvungen.

Annars dog man i princip
Citera
2024-10-16, 00:13
Medlem
Stenballes avatar
Märkligt påstående att svenskar älskar ensamheten, när just ensamhet är ett så stort problem för många i samhället...
Citera
2024-10-16, 00:13
Medlem
Jantejantejantes avatar
Det är ju vädret som är grunden till detta. Ingen sol nästan och väldigt kallt, folk har ju fått sin cicadiska rythm helt knullad & den mentala hälsan är ju på botten för de flesta. Samtidigt som systemet är byggt för att bränna ut folk, chefer som överlastar tjänstemän och arbetare med jobb. En illusion för gemenne man, så att de som verkligen sitter på makt slipper oroa sig, de spelar ut oss mot varandra.

Läkemdelsindustrin har ju 1 miljoner svenskar beroende av antidepp. Hyrorna höjs ständigt i detta kaos för att behålla avståndet mellan klasserna. Ingen gör något, "hyresgästföreningen" lyckas ju inte med sitt uppdrag. Det här är ju helt vidrigt, helt oskyldiga människor, ensamstående mammor b.la. hur ska de ha tid att engagera sig och göra något verkligt motstånd? Hyrorna kommer att ha höjts med 20 % detta år......

Flashback kan möjligen också vara ett svärd med två sidor. Med AI kan man analysera samtliga trådar och se ungefär vilka de mest populära åsikterna är och vilka människor som utgör en fara mot de som har makten. Kombinera detta med IP-adresser så kan du kartlägga människor geografiskt samt deras åsikter .....
Citera
2024-10-16, 00:14
Medlem
oiiihs avatar
det beror väl på vad man begär...i brist på annat kan man ta siesta.. spela mhjong........eller springa efter någonting.eller ingenting.
Citera
2024-10-16, 00:20
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Ungefär så ja, vem fan orkar vara social i dessa tider, porr och dokumentärer på dator, eller umgås två timmar drickandes kaffe med mjölk med grannen!

Hade en granne jag kunde spela kort med, det var oslagbart ...och det blev kaffe också. .
Citera
2024-10-16, 00:25
Medlem
Det kanske är så att samhället får folk att må så dåligt, att de inte orkar ha umgänge med andra. Man går till jobbet, gör sina timmar, hämtar och lämnar barnen i förskola om man har småbarn, handlar, lagar mat och städar. När alla sysslor är klara är energin slut. Det blir inte bättre av att solen då också har gått ned och det är 5-10 grader utomhus.

Jag tror man kan få energi av att träffa andra. Att även om man känner att man inte orkar göra det, så ska man göra det ändå. Det var därför jag tänkte att vi kunde starta en sällskapsklubb, men intresset för det verkar vara tämligen begränsat.
Citera
2024-10-16, 00:30
Medlem
bieffekten av att alla tog de 2 första sprutorna modernas covid vaccin 2021 = sant. nånting hände efter det. för min egendel så beror det ockå det på att svenska brudar verkar mer intresserade av arabkuk, därför är jag ensam. fick diskbråck efter hårt arbete där chefer pressade mej att jobba ännu hårdare. har inte varit så lätt efter. att lunka runt med skador i kroppen går inte hem hos svenska tjejerna heller. en utländsk mer traditonell kvinna skulle ta hand om dej här, men svenska horor .. icke. och jag lunkar på i mer smärta än dr gregory house gjorde med sin träkäpp. man blir personlighetsförändrad av så mycket smärta och avsaknad av kvalitetsömn. man blir som jokern

utöver det så har landet arabifiktiserats. och vi är inne i en kall höst-vinterövergång där björnen innuti mej vill sova fast än jag inte vill. det bir en tuff tid nu för oss alla
Senast redigerad av fonzen 2024-10-16 kl. 00:37.
Citera
2024-10-16, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Märkligt påstående att svenskar älskar ensamheten, när just ensamhet är ett så stort problem för många i samhället...

det är ofrivillig ensamhet och ofta vet vi svenskar inte hur man tar sig ur.
färgar man håret svart och smörjer ansiktet med brun-utan-sol så kanske den traditionella svenska tjejen går på det. men är du vit så år du tack vare islamifieringen inte välkommen i en svensk ung bruttas liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in