• 1
  • 2
2024-10-14, 17:06
Medlem
Har ett (kanske) ovanligt problem
Eller egentligen inte ett problem eftersom kompisen alltid betalar tillbaka... men ändå.

Jag får alltid frågan av en nära kompis om jag kan låna ut 200 kr. Typ mitt i månaden eller strax innan löning. Jag brukar låna ut. Och jag får tillbaka pengarna. Har aldrig frågat vad det är till för, men vad tror ni? Varför just summan 200 spänn? Varför mitt i månaden. Hon har barn och kille. Jobb. Inga alko/drogproblem eller så. Är det spelberoende månne? Eller nån skum delbetalning som kommer mitt månaden som hon inte räknar med. Fattar verkligen inte!
Citera
2024-10-14, 17:15
Medlem
Mecanicuss avatar
Fråga henne? Kanske nåt hon betalar för kontant och vill dölja för sin kille?
Citera
2024-10-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molten
Har ett (kanske) ovanligt problem
Eller egentligen inte ett problem eftersom kompisen alltid betalar tillbaka... men ändå.

Jag får alltid frågan av en nära kompis om jag kan låna ut 200 kr. Typ mitt i månaden eller strax innan löning. Jag brukar låna ut. Och jag får tillbaka pengarna. Har aldrig frågat vad det är till för, men vad tror ni? Varför just summan 200 spänn? Varför mitt i månaden. Hon har barn och kille. Jobb. Inga alko/drogproblem eller så. Är det spelberoende månne? Eller nån skum delbetalning som kommer mitt månaden som hon inte räknar med. Fattar verkligen inte!
Kan vara nått abonnemang eller liknande som kommer mitt i månaden. Men att det är varje månad..
Citera
2024-10-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Fråga henne? Kanske nåt hon betalar för kontant och vill dölja för sin kille?
Ja det kan stämma. De verkar dölja mycket för varann. Men jag vet ju vad som händer för det mesta. Tror jag iaf...
Citera
2024-10-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M--M--X
Kan vara nått abonnemang eller liknande som kommer mitt i månaden. Men att det är varje månad..

Ja, men det är så jävla knäppt. Vilken betalning kommer mitt i månaden? Typ den 10:e? Jag kan inte komma på en enda...
Citera
2024-10-14, 17:25
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molten
Ja det kan stämma. De verkar dölja mycket för varann. Men jag vet ju vad som händer för det mesta. Tror jag iaf...

Fråga henne. Ni verkar vara bra polare så hon berättar säkert vad det gäller?
Citera
2024-10-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Fråga henne. Ni verkar vara bra polare så hon berättar säkert vad det gäller?

Jo. Tycker bara det är så jävla awkward.
Citera
2024-10-14, 17:32
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Kan det vara sååååå enkelt som att denne har lite dålig ekonomi och börjar få knapert beroende hur stora räkningarna är och lånar 200 :- för att hålla sig flytande fram till löning.

Det har ju hänt när man var yngre.
Citera
2024-10-14, 17:34
Medlem
ValkPaddas avatar
Det är ett intressant fenomen. Allt som krävs för att ta sig ur det är ju att lyckas spara 200kr extra.

Har en bekant som lånar 500kr varje månad, dock inte av mig.
Citera
2024-10-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Kan det vara sååååå enkelt som att denne har lite dålig ekonomi och börjar få knapert beroende hur stora räkningarna är och lånar 200 :- för att hålla sig flytande fram till löning.

Det har ju hänt när man var yngre.

Absolut. Och det kan ju va så att hon låtar mer än 200 kr totalt, typ 200 av fem olika personer för att hon behöver en tusing. För vad får man för 200 spänn i 14 dagar liksom?
Citera
2024-10-14, 17:38
Medlem
Hon väntar på att du skriver en nolla fel. Får 2000 kr betalar tillbaka 200 kr
Citera
2024-10-14, 17:42
Medlem
StorKokoss avatar
Bärspengar.
Citera
  • 1
  • 2