• 1
  • 2
2024-10-13, 13:23
Den 7 september i år befann sig en polispatrull på torget i centrala Skellefteå. Det pågick ett evenemang i stan och det var mycket folk i rörelse.

En av poliserna såg i sin ögonvrå hur en liten grupp människor korsade Kanalgatan utan att använda något av de två övergångsställena.

Det som emellertid fick poliserna att reagera var ljudet av en biltuta. Personerna som korsat gatan hade klivit ut rakt framför en personbil, som fått tvärbromsa för att undvika kollision, enligt polisrapporten.

Nu står mannen åtalad vid Skellefteå tingsrätt för brott mot trafikförordningen för att ha "korsat körbana på otillåtet sätt".

https://www.pt.se/nyheter/skelleftea...-satt/jv4oo61j

Mannen som är i 55-årsåldern skall även ha kastat energidryck på bilen. Han nekar till brott därav åtalet. "Jag tycker att jag använde övergångsstället, i alla fall att jag gick nära övergångsstället", uppgav han i förhöret .
Senast redigerad av sagutyren 2024-10-13 kl. 13:30.
Citera
2024-10-13, 13:30
Avstängd
FarliKorvs avatar
Varför kasta han burken?
Citera
2024-10-13, 13:33
Medlem
Artikeln är låst men nu åtalas han väl rimligtvis för att ha klivit ut framför en bil och sedan slängt en burk på denna. Knappast att han gått över gatan där det inte är övergångsställe.
Citera
2024-10-13, 13:35
Medlem
Asmodeusvults avatar
Bra. Lås in de som inte kan uppföra sig i ett civiliserat samhälle.
Citera
2024-10-13, 13:41
Medlem
AsaWads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Den 7 september i år befann sig en polispatrull på torget i centrala Skellefteå. Det pågick ett evenemang i stan och det var mycket folk i rörelse.

En av poliserna såg i sin ögonvrå hur en liten grupp människor korsade Kanalgatan utan att använda något av de två övergångsställena.

Det som emellertid fick poliserna att reagera var ljudet av en biltuta. Personerna som korsat gatan hade klivit ut rakt framför en personbil, som fått tvärbromsa för att undvika kollision, enligt polisrapporten.

Nu står mannen åtalad vid Skellefteå tingsrätt för brott mot trafikförordningen för att ha "korsat körbana på otillåtet sätt".

https://www.pt.se/nyheter/skelleftea...-satt/jv4oo61j

Mannen som är i 55-årsåldern skall även ha kastat energidryck på bilen. Han nekar till brott därav åtalet. "Jag tycker att jag använde övergångsstället, i alla fall att jag gick nära övergångsstället", uppgav han i förhöret .

Kastat energidryck....
Alltså, bara vätskan eller hela burken/flaskan?

Om han kastat en burk/flaska, ska han ju ha böter för nedskräpning, oavsett om han döms enligt åtal.
Citera
2024-10-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Uppenbarligen en neger. Kul att han är så korkad att han erkänner att ha brutit mot lagen:

Är vi säkra på det? Kan mycket väl vara fyllegrej av "riktiga" svenskar. Min erfarenhet från tingsrätten är att svenskar överlag erkänner sina handlingar med för dem förklarliga skäl. De har iofs otroligt många inresta arbetare i den hålan.
Citera
2024-10-13, 14:20
Citat:
Ursprungligen postat av AsaWad
Kastat energidryck....
Alltså, bara vätskan eller hela burken/flaskan?

Om han kastat en burk/flaska, ska han ju ha böter för nedskräpning, oavsett om han döms enligt åtal.
Han kastade bara drycken. Altså vätskan tolkar jag det.
Citera
2024-10-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren

En 55-årig man som dricker energidryck. Pinsamt. Hade han kepsen bak-och-fram också?
Citera
2024-10-13, 15:28
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
En 55-årig man som dricker energidryck. Pinsamt. Hade han kepsen bak-och-fram också?

Och du tar med din tekopp ut på stan får man förmoda.. Hur dåligt självförtroende måste du inte ha?
Citera
2024-10-13, 16:31
Medlem
kl4sseKocks avatar
Dessa äckel päckel som inte kan ses sig för utan bara går rakt ut i vägen, inte rädd om livet för 5 öre...lås in dom på vatten och bröd och kasta bort nycklen!
Citera
2024-10-13, 18:11
Moderator
Maviels avatar
Ort och datum tillagt i rubriken.

/Moderator
Citera
2024-10-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Uppenbarligen en neger. Kul att han är så korkad att han erkänner att ha brutit mot lagen:

Det är som utgångspunkt inte straffbart att korsa vägen eller att gå mot röd gubbe. Om du däremot orsakar en olycka eller ett tillbud kan det som i detta fallet bli det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in