2024-10-13, 21:17
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Kvinnor får lära sig att gå vid första slaget. Det kanske inte händer så ofta: första gången tror man inte riktigt att misshandeln verkligen har hänt. Upprepas slagen - tycker du att kvinnan alltid ska stanna kvar? Hänsynslöst att inte stanna kvar som slagpåse? Är det ”barnets bästa” att se pappa puckla på mamma?

Fast vi vet ju inte vad skälet i varje enskilt fall. Kan ju lika gärna vara så att hon bara ville ha barn och sedan hora runt.
Citera
2024-10-13, 21:23
Medlem
RoifiKatamaxClubs avatar
Nä, jag hade aldrig dejtat en singelmamma.
Citera
2024-10-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Fast vi vet ju inte vad skälet i varje enskilt fall. Kan ju lika gärna vara så att hon bara ville ha barn och sedan hora runt.

Javisst, det är naturligtvis det enda en ensamstående boendeförälder/ förälder med växelvist boende med småbarn är intresserad av…
Citera
2024-10-13, 21:42
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Javisst, det är naturligtvis det enda en ensamstående boendeförälder/ förälder med växelvist boende med småbarn är intresserad av…

Jag skrev att det var en möjlighet. Men i sann flashback anda så drar du slutsatsen att det är det ENDA

Detta forum har verkligen förlorat sin glans. Precis som en singelmamma
Citera
2024-10-13, 22:33
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Dina dam-bekanta satt alltså och snackade skit om en dam som inte var med på middagen? Och du svalde allt skitsnacket med hull och hår?

Säger mer om dig och dina skitsnackande dam-bekanta, än om 9-barnsmamman.

Behöver inte vara några fel alls på en man som har sex med en ensamstående mamma. Han kanske tänker att det bara är sex eller kanske rentav är kär. Hon har uppenbarligen lätt för att bli gravid. Och gör förmodligen inte gärna abort. Och då kan det ju bli så: 9 barn med 7 olika fäder.

Mja, nja. I det här fallet säger det nog ändå mer om flerbarnsmamman och lite om vännerna ändå. Varför ska man ens vara människa om man inte får sitta och lyssna på skitsnack om någon man tycker har en tokrolig livsstil, varför ska vi vara duktiga och präktiga precis hela tiden?? Vi måste väl ändå få vara människor.
Citera
2024-10-13, 23:28
Medlem
Jag personligen hade aldrig kunnat ha en seriös relation med en kvinna som redan har barn sedan tidigare.

Finns många saker att ha i åtanke.. en del är:

Du kommer aldrig bli deras riktiga förälder.
Du kommer nog få höra det ett x antal gånger just in case du skulle glömma det.
Du har skyldigheter gentemot hennes barn men du har inga rättigheter kring de för de är inte dina biologiska barn.
Den dagen ni skulle gå isär så tar hon hälften av allt, du har 0 rättighet att ha kontakt med barnen oavsett hur fin relation du har/ haft till de.

Du vet inte vilken uppfostran barnen fått innan.
Du vet inte vilket skit som de har i sitt DNA från pappan.

Plus att det är bara en massa fucking utgifter tills den dagen de drar och då har du kastat tid, pengar och ditt välmående.

För vad? Gå hitta en som inte har barn sedan tidigare och skaffa barn ihop.
Citera
2024-10-14, 00:03
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Då förväntas du väl vara med att betala för kalaset så småningom....

Hur menar du / tänker du?

Menar du om man flyttar ihop, eller oavsett? Flyttar man ihop är det för mig självklart att man delar på ekonomin. Hur ska man annars kunna fungera som en familj?

"Nä, jag äter oxfilé ikväll så får du och ungarna dela på en påse frysnuggets som ni köpte förra veckan när NI storhandlade" ?
Citera
2024-10-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Jag är möjligen lite skeptisk till de som har hela vårdnaden själv. Någon som har några barn med delad vårdnad är inga problem för min del. Mer stressigt med en 40åring som inte har några men gärna vill ha, och gärna fort. Tänker närmast att det är ett kvalitetstecken om en kvinna har välfungerande barn redan.

Nån man ser på Tinder i Skåne ibland är en ensamstående åttabarnsmamma. Jag är nyfiken på hur det går för hennes dejtande.
Har du glömt bort att det finnes en för alla hon kanske blir ihop med en kille som har antingen 0 eller 5 eller 1å barn sånt ät libet
Citera
2024-10-14, 00:09
Medlem
Nej.
Citera
2024-10-14, 01:12
Medlem
Hade inte gjort det då man investerar i detta barn och hon kan när som helst se till att man tappar både ett barn som man tar under sina vingar och en blivande fru.
Hon kan också använda samtyckes lagen i efterhand och se till att man åker in.

Så nej tack!
Citera
2024-10-14, 06:24
Medlem
Studspojkens avatar
Hon är ett så kallat startpaket! Du får en extra unge på köpet. Det är inga konstigheter. Har själv familj idag och i bland kan jag känna att det skulle vara ljuvligt om man kunde lämna bort en barn någon gång i bland.
Citera
2024-10-14, 08:31
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Varför inte? Du behöver inte bli en ny pappa och förmodligen är du inte en vettig pappa som saknar barn i 30-årsåldern. Barn är roligt försök leva lite istället för sura att 90% av kvinnorna har barn

Bara för att man är barnlös i 30 års åldern betyder det inte att man är inkompetent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in