• 1
  • 2
2024-10-12, 17:57
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Jag och min sambo har lite mys, men han fick just ett spel. Då jag e lite lat och inte orkar blanda drinkar hela tiden. Så jag gjorde en större satts med draja och hälde upp i en H55 kanna. Väldigt mysigt och trevligt tycker jag. Ljusen på bordet reflekteras i det gröna glaset och mysskänslan är liksom 13 av 10. Min sambon fick dock spel och snackar om obskyrt, alkisvarning, dekadent, till och med "fucking more fucked then sir Elton John"

Så vad tycker ni andra om att servera Draja i kanna istället för att hela tiden röra till ny Draja.
Senast redigerad av CuteTwink-I-was 2024-10-12 kl. 17:59.
Citera
2024-10-12, 18:05
Medlem
En cocktail på hösten är nog lite som att röka pipa. Det skall vara lite pyssel.
På sommaren är det nog lite mer okej med 1,5 liters kanna från Rejmyre.

https://reijmyre.se/produkt/h55-kanna/

Elton John förolämpning ? ”Draja” bug pack känns lite mer som en James Bond från tidiga filmer/böckerna.
Citera
2024-10-12, 18:05
Medlem
Glostrups avatar
En draja på karaff? Du hade ju lika gärna kunnat ställa fram en flaska gin, en skål oliver och suttit och skålat åt vermuten i barskåpet. Drink på kanna är kanon på sommarfester, men att sitta och trycka gin på kanna känns lite ’Norrlands inland’.
Citera
2024-10-12, 18:12
Medlem
PhilipsDP18s avatar
En av de viktigaste sakerna med Dry Martini är att den är riktigt iskall vilket låter svårt med kanna.
Citera
2024-10-12, 18:16
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
En cocktail på hösten är nog lite som att röka pipa. Det skall vara lite pyssel.
På sommaren är det nog lite mer okej med 1,5 liters kanna från Rejmyre.

https://reijmyre.se/produkt/h55-kanna/

Elton John förolämpning ? ”Draja” bug pack känns lite mer som en James Bond från tidiga filmer/böckerna.

1,5 l? Tror den jag valde e på ca 1l, lite modest får man ändå vara.

Kollade dokumentären om Sir Elton John efter lunch, den där han berättade om hur han blev alkis av att svepa sin första Draja, därför vi började blanda Drajor
Citera
2024-10-12, 18:17
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
En av de viktigaste sakerna med Dry Martini är att den är riktigt iskall vilket låter svårt med kanna.

En är ljumen draja vulgärt?
Citera
2024-10-12, 18:30
Medlem
tomatlarss avatar
Kunde lika gärna köpa ett flak av valfri mix drink burk.
Citera
2024-10-12, 18:32
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
En är ljumen draja vulgärt?

Vulgärt vet jag inte, mer meningslöst skulle jag säga.
Citera
2024-10-12, 18:39
Medlem
marytraders avatar
Absolut viktigaste komponenten för en lyckad GT är i mitt tycke oliverna. Dvs. gröna oliver med röd paprika fyllning. 3 stycken på tandpetare. I varje drink. Magiskt. Hur grejar du det med kanna? Låter du folk få fippla till det själv eller är du behjälplig?
Citera
2024-10-12, 18:59
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Absolut viktigaste komponenten för en lyckad GT är i mitt tycke oliverna. Dvs. gröna oliver med röd paprika fyllning. 3 stycken på tandpetare. I varje drink. Magiskt. Hur grejar du det med kanna? Låter du folk få fippla till det själv eller är du behjälplig?

Har spetsat en bra Gordal oliv till varje glas.
Har själv väldigt svårt för pimento oliver, där av Gordal
Citera
2024-10-12, 19:37
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was

Så vad tycker ni andra om att servera Draja i kanna istället för att hela tiden röra till ny Draja.

Vad jag tycker om det? Det är bögigt.
Män dricker bärs.

Visst kan du blanda en drink till kärringen men sen är det en stor stark som gäller för dig allt annat är rent fjös.
Citera
2024-10-12, 19:49
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Vad jag tycker om det? Det är bögigt.
Män dricker bärs.

Visst kan du blanda en drink till kärringen men sen är det en stor stark som gäller för dig allt annat är rent fjös.
Så enligt dig gillar Roger Moore, Pierce Brosnan och Daniel Craig kuk?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in