2024-10-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Varför är detta lagligt men droger är illegalt? Nu använder jag inga droger men det verkar som att riskerna är avsevärt större med detta än med att konsumera svamp t.ex. eller balanserad medicinskt cannabis i mindre doser.

Ska svamp och sådat vara illegalt då bör vi kriminalisera detta, annan extremsport men även diverse vanlig sport då folk avlider och skadar sig där också. Även skräpmat, alkohol och cigaretter behöver kriminalisera om vi inte avkriminaliserar diverse annat som de facto anses säkrare för kroppen.
Man dör oftast direkt och belastningen på samhället är en engångskostnad. Pundare däremot kan tära på samhället och skattebetalarna ett långt liv.
Citera
2024-10-13, 15:19
Medlem
https://youtu.be/wfs22SWmVyY?t=1132
Ungefär såhär såg det ut? Med den lilla detaljen att personen åkte rätt ner i backen ?
Citera
2024-10-13, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Vilket beror på att det är flygolyckor, och inte hoppolyckor. (Även om man som hoppare bör ta med även den risken med flygning i små flygplan i sin riskbedömning av sin hobby)

Omkommer en hoppare i en bilolycka på väg ut till skjutfältet tas det inte heller med i hoppstatistiken

.
Förnekare! Du måste inte åka bil för att hoppa. Däremot ingår det för att hoppa att flyga upp.
Citera
2024-10-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowy3991
Nej, där är levnadsstandarden väsentligt mycket sämre än den är här.

Tror du missuppfattar vad Nordkorea är för ett land.

Och så blir det om man ska styra upp det på sätter som du vill att allt ska kontrolleras av staten
Citera
2024-10-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Förnekare! Du måste inte åka bil för att hoppa. Däremot ingår det för att hoppa att flyga upp.

Ja, det var det jag skrev...

Läsförståelse? Not so much.
Citera
2024-10-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkerstromM
https://youtu.be/wfs22SWmVyY?t=1132
Ungefär såhär såg det ut? Med den lilla detaljen att personen åkte rätt ner i backen ?
Lite svårt att se, består tävlingen i att nudda en vattenpöl och sedan flyga en bit till?
Citera
2024-10-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Man kan hoppa utför ett stup eller från en bro också. Om man kör ihjäl sig på vägen dit ska det räknas som en fallskärmsolycka också?
Citera
2024-10-13, 16:46
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Åskådarna har valt att vara där liksom publiken på andra för åskådarna farliga sporter.
Har du hört talas om utelandning?
Till skillnad från andra sporter så är landningområdet inte alltid samma som man tänkt sig från början.
Ex så har jag haft kompisar som landat på Soliden!! Inte på borglanda som var planerat.
Och golfbanor som låg i närheten.
Dom var absolut inte där för att titta på fallskärmshoppning.
Vid felspott mm så väljer man alternativa landningsplatser i stället för att landa på ett kalhygge eller i skogen.
Så där har du fel, tänk om och gör rätt!
Citera
2024-10-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tycker tvärtom. Det är väl värre att dö när man gör något roligt och bättre att dö när man ska jobba?
tror du missförstår mig...jag har själv utövat sporter med mycket risk o även skadat mig ....har även skadat mig på jobbet o de har varit surare då de har jag tvingats till enbart för att få ihop husrum o föda...jag tar en medveten risk för nåt jag brinner för men på jobbet har jag bla blivit skadad för att en arbetskamrat slarvade
Senast redigerad av fotbollsmicke 2024-10-13 kl. 18:08.
Citera
2024-10-13, 18:33
Medlem
JymdKjams avatar
4 dödsolyckor på 6 år.

Vad krävs nu för att den här hemsökta klubben ska stänga ner?
Citera
2024-10-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Har du hört talas om utelandning?
Till skillnad från andra sporter så är landningområdet inte alltid samma som man tänkt sig från början.
Ex så har jag haft kompisar som landat på Soliden!! Inte på borglanda som var planerat.
Och golfbanor som låg i närheten.
Dom var absolut inte där för att titta på fallskärmshoppning.
Vid felspott mm så väljer man alternativa landningsplatser i stället för att landa på ett kalhygge eller i skogen.
Så där har du fel, tänk om och gör rätt!

Vad är poängen med att swoopa om man landar ute tycker du? Har du tänkte på att man vid en utelandning kanske har andra prioriteringar än att ha lite extra kul i landningen. (Eller stajla för eventuella åskådare som vissa här verkar tro är anledningen till att man swoopar)
Citera
2024-10-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillejubb
Alltså risk för iq-befriad fråga - men hur blir man så svårt skadad så att man avlider av en landning när man ändå har fallskärm och allt? Håller inte fallskärmen dig med överkroppen uppåt? Och därmed typ risk att mosa benen vid en dålig landning? Nej jag kan inget om sånt här men en polare var på plats idag, och det var en medveten sväng vid landning som fuckade upp det för personen i fråga. Men hjälp mig förstå, kommer man in så fort mot mark eller vad är problemet?
När blaskorna först skrev ”svårt skadad” utgick jag från två brutna ben typ!

Du kan styra skärmen. Många styr nedåt i kraftig fart, för att så vända upp och glida utmed marken. Om du då misslyckas med att vända upp, får en kastvind eller vad som helst, så går du i backen i en förfärlig fart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in