• 2
  • 3
2025-05-17, 12:30
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Nu väljer hon att bojkotta sminkmärket Caia. Hon känner sig exkluderad.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...aia-exkluderad

Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Det verkar rätt korkat att åka till ett event man inte är inbjuden till, vänta på hotellet och sen klaga i pressen.

Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Håller med om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Så gick det inte till. Hon var i Sthlm pga andra jobb och var där med andra influencers/vänner. De var bjudna på Caias opening men inte Maggan. Inte konstigt alls då Caia verkar vilja ha endast JA-sägare till deras produkter och sen modellsnygga tjejer som frontar allt. M passar inte alls in i den s.k. Caia-mallen. Tyvärr…

Som sagt var: nej, så var det inte.
De var i Sthlm på ett event för Anastasia Beverly Hills (tror jag det var). Caia öppnade sin butik i samma veva och flera av Margaretas kompisar var inbjudna men inte hon. Margareta hörde då av sig till Caia för att fråga om hon också kunde få komma. (Detta skedde redan nere i Kalmar och inte på plats.) Caia sa att platserna tyvärr var slut. Efter det blev dock ännu fler av Margaretas kompisar bjudna till Caia så ganska tydlig diss av just henne.
När Maggan plus kompisar varit på första eventet gick alltså hon till hotellet och hennes kompisar som samtliga fått inbjudan till Caia gick dit så Margareta satt ensam på hotellrummet och var ganska ledsen. Inte på kompisarna utan på Caias uppförande.
Efter att ha läst detta bestämde jag mig för att bojkotta Caia.
Jag struntar i om att anledningen var för att de tycker att M är för tjock eller för att hon är för ärlig i sina recensioner, hon har ju både hyllat och dissat, båda är lika illa på olika sätt. Vill de ha bara översvallande god kritik får de köpa reklamplats. Vill de bara recenseras av smala är de vidriga. Oavsett vilket kommer jag aldrig köpa något av dem igen. Fattar att min enmansbojkott inte gör någon skillnad alls men känns åtminstone bra att inte stödja företag som framstår som skitstövlar.
Citera
2025-05-17, 12:41
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
flera av Margaretas kompisar var inbjudna men inte hon. Margareta hörde då av sig till Caia för att fråga om hon också kunde få komma.

Är det bara jag som tycker detta är otroligt pinsamt beteende?
Blir man inte inbjuden...tuff skit men inte fan tjatar man väl om att få komma ändå?
Citera
2025-05-17, 12:46
Medlem
Citat:
Blir man inte inbjuden...tuff skit men inte fan tjatar man väl om att få komma ändå?

Hon säger att hon inte bryr sig och ratar olika märken varje dag men ändå så gnäller hon. Klart hon är bitter och sur.
Citera
2025-05-17, 12:47
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Det gjorde hon inte. Hon frågade om det fanns platser över då hon skulle vara i Sthlm just den kvällen. De sa nej. Hon frågade inte igen men noterade att de efter det bjöd in flera andra.
Det är ju ingen privat intim middagsbjudning utan kommersiellt event med massa ”influencers”, inte så konstigt att fråga om det fanns möjlighet då. Hon godtog ju svaret när det blev nej utan att insistera. (Kan t.o.m. vara så att hon sa att hon kände sig osäker om hennes inbjudan kommit bort på posten och därför ville dubbelkolla, men jag kommer tyvärr inte ihåg.)
Citera
2025-05-17, 13:37
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Det gjorde hon inte. Hon frågade om det fanns platser över då hon skulle vara i Sthlm just den kvällen. De sa nej. Hon frågade inte igen men noterade att de efter det bjöd in flera andra.
Det är ju ingen privat intim middagsbjudning utan kommersiellt event med massa ”influencers”, inte så konstigt att fråga om det fanns möjlighet då. Hon godtog ju svaret när det blev nej utan att insistera. (Kan t.o.m. vara så att hon sa att hon kände sig osäker om hennes inbjudan kommit bort på posten och därför ville dubbelkolla, men jag kommer tyvärr inte ihåg.)

En fet gapig borderlinebrud fylld av självhat som dissar deras produkter när hon inte blir inbjuden.
Nää, jag fattar inte heller varför hon inte fick komma 🤣 och jag fattar verkligen inte varför Caia inte vill att hon ska fronta deras produkter .
🤔
Citera
2025-05-17, 16:37
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
En fet gapig borderlinebrud fylld av självhat som dissar deras produkter när hon inte blir inbjuden.
Nää, jag fattar inte heller varför hon inte fick komma 🤣 och jag fattar verkligen inte varför Caia inte vill att hon ska fronta deras produkter .
🤔
Som sagt var, blev hon inte bjuden för att hon är ärlig, till skillnad från de som ljuger och med flit vilseleder följare för att själv tjäna pengar, säger det en del om Caias etik som företag.
Blev hon inte bjuden för att hon är fet och enligt din uppgift har psykiska problem (inte vad jag vet, det har inte framkommit det halvår jag följt henne, men du har har tydligen koll på dina sminkkonton) säger det ännu mer om dem. Jag bojkottar, som sagt var.
Och… fronta? De frontar inte? De som frontar får pengar för ”samarbeten” (dvs göra reklam för).
De andra ägnar sig förhoppningsvis av någon slags konsumentjournalism. I den ingår att skriva när en produkt är bra eller dålig. Många vågar inte dissa produkter av rädsla för att inte få nya tillskickade och inte växa som influencer. Kredd till Margareta som gör precis det man ska om man är en hederlig person.
Håller däremot med dig om gapig. Vet inte varför hon alltid halvskriker, men hon kanske har någon hörselproblematik. Du som känner till att hon har borderline (säger man så nu för tiden, är det inte något nytt begrepp?) och dessutom lider av självhat kanske vet om hon också har nedsatt hörsel? Eller vänta, det kanske var ditt eget påhitt bara, för att du inte är dugg bättre än Caia i ditt fetthat?
Citera
2025-05-17, 18:33
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
... fetthat?
Ja det var nog anledningen till varför hon inte fick nån inbjudan 🙄
Citera
2025-05-17, 19:32
Medlem
Citat:
Som sagt var, blev hon inte bjuden för att hon är ärlig, till skillnad från de som ljuger och med flit vilseleder följare för att själv tjäna pengar, säger det en del om Caias etik som företag.
Blev hon inte bjuden för att hon är fet och enligt din uppgift har psykiska problem (inte vad jag vet, det har inte framkommit det halvår jag följt henne, men du har har tydligen koll på dina sminkkonton) säger det ännu mer om dem. Jag bojkottar, som sagt var.
Och… fronta? De frontar inte? De som frontar får pengar för ”samarbeten” (dvs göra reklam för).
De andra ägnar sig förhoppningsvis av någon slags konsumentjournalism. I den ingår att skriva när en produkt är bra eller dålig. Många vågar inte dissa produkter av rädsla för att inte få nya tillskickade och inte växa som influencer. Kredd till Margareta som gör precis det man ska om man är en hederlig person.
Håller däremot med dig om gapig. Vet inte varför hon alltid halvskriker, men hon kanske har någon hörselproblematik. Du som känner till att hon har borderline (säger man så nu för tiden, är det inte något nytt begrepp?) och dessutom lider av självhat kanske vet om hon också har nedsatt hörsel? Eller vänta, det kanske var ditt eget påhitt bara, för att du inte är dugg bättre än Caia i ditt fetthat?

Min partner hatar när jag sätter igång Maggans vloggar för han mår psykiskt och fysiskt dåligt av hennes gapiga hemska rökkärringröst. Haha
Citera
2025-05-23, 12:52
Medlem
Maggan har tappat många kilon nu. Syns tydligt på magen och ansiktet. Bra jobbat!
Citera
2025-05-27, 12:24
Medlem
Nu ska hon släppa merch, vad tror vi?
Citera
2025-05-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av figfiction
Nu ska hon släppa merch, vad tror vi?

Va? Vad är det för produkter? Haha
Citera