2024-10-08, 09:53
Medlem
Pittensmitts avatar
Var är bäst att gå utbildning för att få yrkesbevis för grävmaskin, traktorgrävare (huddig) och lastmaskin samt övriga bra bevis att ha (arbete på väg, osv.) i en och samma utbildning? Nån som vet
Citera
2024-10-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pittensmitt
Var är bäst att gå utbildning för att få yrkesbevis för grävmaskin, traktorgrävare (huddig) och lastmaskin samt övriga bra bevis att ha (arbete på väg, osv.) i en och samma utbildning? Nån som vet

Genom lokala Komvux. Så får du smöra för kommunen så dom betalar.
Citera
2024-10-08, 20:12
Medlem
Jag gick i Bräcke (Jämtland). Mycket bra skola och trevliga lärare. Stort område för övningarna

https://jgy.se/vuxenutbildning/utbil...smaskinforare/

Grävare
Traktorgrävare (Huddig)
Hjullastare
ADR
Arbete på väg 1.1 1.2 .1.3
Citera
2024-10-16, 06:29
Medlem
josh.reachers avatar
Jag har också gått i Bräcke. Otroligt bra skola med moderna maskiner, en stor realistisk körplan med många moment, och drivna lärare tagna direkt från branschen. Det är en utbildning som är ljusår före bland annat Yrkesakademins utbildningar som de flesta kommuner verkar anlita. Jag pratade med min hemkommun som var villig att betala utbildningen på den tiden jag gick där.
Citera
2024-10-17, 10:20
Medlem
Pittensmitts avatar
Synd bara att Bräcke ligger 8-9 timmar bort :P
Citera
2024-10-28, 08:24
Medlem
josh.reachers avatar
Citat:
I och med att Bräcke kommun strävar efter att få in elever till sina utbildningar finns ett brett kontaktnät av bostadsuthyrare, både kommunalt och privat. Om det gäller en tveksamhet kring att flytta under studietiden kan jag dock förstå dig. Skolan är totalt överlägsen de flesta andra skolor, så vill du ha bästa möjliga grund för ett hopp ut i arbetslivet så är det en väldigt bra idé att söka dit.
Citera
2024-12-21, 09:41
Medlem
Citat:

Vet inte vilka som är bäst men det finns rätt många utbildare på nätet.
Tog precis hjullastare godshantering hos Uaab i Västernorrland, funkade kanon.
Citera
2024-12-21, 17:46
Medlem
franges avatar
Citat:
8-9 timmar bort från var då? Kiruna? Malmö? Det är ju en klar fördel om du anger var i landet du hade tänkt dig gå utbildningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in