2024-10-11, 17:38
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdonBelivit
Det var ett jävla surr kring detta, är snubben dömd för brott överhuvudtaget? Känns som guldläge att stämma skiten ur svensk media. Vem är karln?

Jimmy Åkesson är partiledare för ett av Sveriges största partier. SD. Han är inte dömd för brott men han har ett frekvent umgänge med olika medlemmar ur kriminella Mc-gäng.
Citera
2024-10-11, 17:40
Medlem
Rollinghands avatar
Nu börjar det bli riktigt jobbigt för SD. Enligt Göteborgsposten ska det ha funnits en rik person på Åkessons bröllop.

https://www.gp.se/ekonomi/fastighets...5-14c013ce1f34

Gör er plikt nu SVT och TV4...!!!
Citera
2024-10-11, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Tyvärr finns inget vettigt att rösta på.
NRM är så extremt mega-rasistiska till en grad som får mig att spy galla. Vänstern vill bara sälja ut Sverige och neutralisrea allt svenskt.
Mittenpartierna vägrar se problemen trots att de själva blir sprängda högt och lågt. Stoppar tummarna i öronen och sjunger "We shall overcome..." högt och överröstande.

Sverige är helkört. Bara att ge upp.
Piratpartiet! De är åtminstone pålitliga när det kommer till Chat Control
Citera
2024-10-11, 17:42
Medlem
Citat:
Det var ett jävla surr kring detta, är snubben dömd för brott överhuvudtaget? Känns som guldläge att stämma skiten ur svensk media. Vem är karln?

Ja han har domar mot sig. Flera stycken. Vem skulle man stämma? Jimmie har aldrig pudlat såhär mycket då han är rädd för att mer ska komma ut.
Citera
2024-10-11, 17:44
Medlem
Vilket jävla självmål av Åkesson.
Citera
2024-10-11, 17:45
Medlem
Citat:
Han är president för ett kriminellt gäng
Citera
2024-10-11, 17:46
Medlem
jhww82s avatar
… och nu drar SD tillbaka sin motion där politiker som har samröre med gängkriminella ska kastas ut från riksdagen.

HAHAHA detta är komik. SD har insett att motionen drabbar dem själva! Jävla bönder…
Citera
2024-10-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebuildSweden
Sossarna minskade knappt något efter deras lotteribedrägerier och dom kriminella kopplingarna där, hur mycket som än kommer fram i ljuset. Varför skulle SD påverkas så mycket mer? Många som röstar SD ser islamiseringen som ett existentiellt hot och då är detta en piss i Mississippi i jämförelse då man anser att SD är den enda lösningen.

Sen ger du alltid intryck av att aldrig ha röstat SD hur mycket du än säger det. Så där hysterisk blir man inte för detta såvida man inte är en vänsterjournalist eller ett avlönat sossetroll.

Trevlig helg!

Lite skillnad på lotter som säljs på ett ohederligt sätt jämfört med att ha en partiledare som bjuder hem en av de mest kriminella i landet... 👀
Att tro att det inte skadar SD är en sak men SD vet att detta skadar dem. Det är därför Jimmie ber om ursäkt i media just nu.
Citera
2024-10-11, 18:02
Medlem
greta75s avatar
Strömmers kommentar idag:
"
Bland annat svarade justitieministern på nytt om bröllopsskandalen kring SD-ledaren Jimmie Åkesson. Han säger att han personligen inte pratat med Åkesson om det faktum att mc-gängtoppen Robert Hedarv, president för Comanches, var inbjuden som gäst på SD-ledarens bröllop.

– Jag har inte gjort det personligen. Om någon annan har gjort det vet jag inte. Vad jag däremot har sagt hela tiden är att det är självklart så att medborgare ska kunna förvänta sig att politiska beslutsfattare och andra offentliga beslutsfattare har koll på vilka man umgås med, säger han.
"
Går det att uttala sig mesigare eller vagare om Åkesson-soppan. Jag tror faktiskt inte det.
Citera
2024-10-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det är ju inte en gång det handlar om, inte bara inbjudan till bröllopet.
Han har ju varit på flera olika fester hos JÅ det blir lamt att skylla på 1+1 varje tillfälle i så lång tid det går kanske en gång men inte ca 8 år bakåt.
Hedarv var politiskt aktiv inom partiet tidigare samtidigt som han då halkade in på JÅ,s fester i x antal år x antal gånger per år "som 1+1"? Näej inte troligt
Samtidigt som han övernattade vid x antal tillfällen efter fester hos anhöriga till JÅ .
Hans fru har varit nära vän till JÅ i ca 25 år,men JÅ har under dessa år Hedarv har varit gift med personen i fråga (ca 8 år,) inte lärt känna honom mer är väldigt "ytligt"
Nej trams
Var Hedarv medlem i en MC-klubb som klassats som "kriminell" vid dom tidigare tillfällen en SD-medlem befunnit sig i samma lokal som honom? Och nu skall det framstå som dom suttit och planerat folkmord och knarkbusiness mellan sprängnginarna? Att ni orkar hålla på.
Citera
2024-10-11, 18:07
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
… och nu drar SD tillbaka sin motion där politiker som har samröre med gängkriminella ska kastas ut från riksdagen.

HAHAHA detta är komik. SD har insett att motionen drabbar dem själva! Jävla bönder…

De vill säkert att brasan skall dö ut så fort som möjligt. Man vill därför inte bidra till att diskutera de här frågorna eftersom man genast kommer associera till Åkessons bröllop.
Citera
2024-10-11, 18:11
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Strömmers kommentar idag:
"
Bland annat svarade justitieministern på nytt om bröllopsskandalen kring SD-ledaren Jimmie Åkesson. Han säger att han personligen inte pratat med Åkesson om det faktum att mc-gängtoppen Robert Hedarv, president för Comanches, var inbjuden som gäst på SD-ledarens bröllop.

– Jag har inte gjort det personligen. Om någon annan har gjort det vet jag inte. Vad jag däremot har sagt hela tiden är att det är självklart så att medborgare ska kunna förvänta sig att politiska beslutsfattare och andra offentliga beslutsfattare har koll på vilka man umgås med, säger han.
"
Går det att uttala sig mesigare eller vagare om Åkesson-soppan. Jag tror faktiskt inte det.

Ingen i Moderaterna kommer att uttala sig mer än mesigt för allt som poppar upp om SD. Vad skulle det innebära om de satte ner foten? Ingen moderatledd regering, så det lär inte hända, men kul för de väljare som är moderater att deras parti är så bajsnödiga kring SD. För att dom vill behålla regeringsmakten. Så osmakligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in