• 1
  • 2
2024-10-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det är ju bra budskap. Ring mamma, mormor, din fru etc.

Sån är konsten. Varenda liten kukhjärna behöver inte förstå. Fortsätt skrapa trisslotter och lukta på dina fingrar.

finns det några fler budskap du vill se klottrat på stan?

- betala dina räkningar i tid, så slipper du förseningsavgift.

- glöm inte trappstädningen

- använd cykehjälm

- smörj in dig med solkräm

du vet, sån är konsten.
Citera
2024-10-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Jag tycker det är jättegulligt. Det är alltså en allmän uppmaning att man ska våga kontakta den man är intresserad av, med tillhörande hjärta i klottret. ”Bli kär!” står det också på vissa, med samma handstil, om man nu säger handstil om graffiti.
Blir glad varje gång jag ser dem, finns ganska många på Östermalm. Har ni sett även i andra stadsdelar?
Fint att folk klottrar lite positiva och peppiga saker i stället för destruktivitet och negativitet.
Lite som de som stickar bonader och sätter upp där det står trevliga saker som ”Det ordnar sig” på och liknande. Fram för fler vänliga klottrare… och stickare! Lagbrott jag står bakom!

när man tänker på alla som har problem med tjejer och så ska dom behöva läsa det där skiten dagligen "bli kär"

jamendåså, det är bara att "bli kär" - tänkte inte på det, jävla tur att någon klottrade det på en husvägg.

och när tjejen för 20e gången får ett samtal från samma snubbe som inte fattar vinken... "men vadå, ring henne står det ju!"
Citera
2024-10-06, 18:20
Medlem
Innerst inne vet du vem du borde ringa. Ring henne!
Citera
2024-10-06, 18:20
Medlem
Ring bara
Citera
2024-10-06, 18:59
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
finns det några fler budskap du vill se klottrat på stan?

- betala dina räkningar i tid, så slipper du förseningsavgift.

- glöm inte trappstädningen

- använd cykehjälm

- smörj in dig med solkräm

du vet, sån är konsten.
Det är faktiskt kanonidéer allihop. Att se en sådan uppmaning i 12 färger på väg till jobbet hade piggat upp de flestas vardag.

Nu börjar du haja.
Citera
2024-10-06, 19:02
Medlem
Skulle gissa på att det är DDK (dumpa din kille) som brukar skriva det. Det är en kvinna för övrigt.

Men det är en gissning
Citera
2024-10-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Skulle gissa på att det är DDK (dumpa din kille) som brukar skriva det. Det är en kvinna för övrigt.

Men det är en gissning

Det är det ej, det är en snubbe som lägger dom han finns på instagram minns inte vad namnet var.
Citera
2024-11-01, 06:33
Medlem
Alltid undrat, ser det ofta i min hemort men inte när jag besökt större städer sommLund, Helsingborg etc. Bor i Eslöv och det är ett litet samhälle så blev förvånad
Citera
2024-11-03, 14:25
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
när man tänker på alla som har problem med tjejer och så ska dom behöva läsa det där skiten dagligen "bli kär"

jamendåså, det är bara att "bli kär" - tänkte inte på det, jävla tur att någon klottrade det på en husvägg.

och när tjejen för 20e gången får ett samtal från samma snubbe som inte fattar vinken... "men vadå, ring henne står det ju!"
Att du är en autist som inte förstår nyanser eller kan läsa mellan raderna är ditt problem och inte en konstnärs ansvar.
Citera
2024-11-05, 14:15
Bannlyst
Har ingen aning om vem som springer runt och klottrar det men fan vad glad jag blir när jag ser det. Hoppas den/dom fortsätter!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in