Här är hela artikeln:
[i][i][i]Uppgifter: Hot riktat mot butiken i Kungsmässan
Hot har riktats mot den butik på Kungsmässan vars anställd besköts med flera skott, enligt uppgifter till Kungsbacka-Posten.
Samtidigt har ytterligare tre personer delgivits misstanke om brott i utredningen.
– Jag kan tyvärr inte lämna några kommentarer, säger Viktor Törneke, kammaråklagare.
En anställd på butiken på Kungsmässan blev beskjuten för drygt en månad sedan, den 6 oktober. Den 14-årige pojke som misstänks vara skytten greps på platsen. Sedan dess har utredningen om mordförsöket vuxit.
Tidigare har totalt fyra personer varit misstänkta för inblandning i skjutningen: två under 15 år och två över 15 år, men under 18 år.
Ytterligare misstänkta
Ytterligare tre personer har delgivits misstanke om brott i utredningen om skjutningen på Kungsmässan, framgår av tingsrättens handlingar. De blev misstänkta under onsdagen. Totalt handlar det nu om sju misstänkta personer i utredningen.
– Jag kan tyvärr inte lämna några kommentarer, säger Viktor Törneke, kammaråklagare och den som leder utredningen.
Uppgifter: Hot mot butiken
Samtidigt kan Kungsbacka-Posten berätta att personal i den aktuella butiken i måndags hotades av tre personer som uppgav att nya våldsdåd kan ske, enligt uppgifter.
Butiken stängde efter ett tag på tisdagen, men öppnade igen på onsdagen. När Kungsbacka-Posten var på plats utanför butiken på onsdagen bevakades den av en väktare.
– De stängde på grund av flyttar inom personalen, säger Natasja Gianni, centrumledare på Kungsmässan.
Angående uppgifterna om nya hot, säger hon:
– Jag kan inte säga något om det, jag har inget att dela angående det.
Ändrar det här säkerhetsarbetet för er?
– Vi stärker ändå upp inför julhandeln. Det är inget onormalt utan sker med tanke på säkerhetsläget i stort.
Natasja Gianni säger att butiken i fråga kommer att stänga klockan 18 veckan ut och att det är en personalfråga. Kungsmässan som helhet stänger annars klockan 20.
Pressansvarig för den aktuella butiken skriver till Kungsbacka-Posten:
”Vi vill inte kommentera något kring situationen på grund av pågående polisutredning efter händelsen som skedde för en månad sedan. Säkerheten för vår personal är den viktigaste.”
Citat:
Ursprungligen postat av
Venator
Har du information om vad som finns bakom betalväggen? Annars får vi bara nöja oss med ingressen som jag postar här så att inte fler ska behöva klicka på länken (att faktiskt ge mer än en länk är väl lite av poängen med forumet, om jag ska vara petig).
Sammanlagt sju ungdomar under 18 år misstänks nu för skotten mot en butiksanställd på Kungsmässan.
Dessutom sitter tre vuxna män häktade misstänkta för förberedelse till mord på samma person tidigare i somras.