2024-11-06, 23:36
Medlem
”Tidigare har totalt fyra personer varit misstänkta för inblandning i skjutningen: två under 15 år och två över 15 år, men under 18 år.

Ytterligare misstänkta
Ytterligare tre personer har delgivits misstanke om brott i utredningen om skjutningen på Kungsmässan, framgår av tingsrättens handlingar. De blev misstänkta under onsdagen. Totalt handlar det nu om sju misstänkta personer i utredningen.

Samtidigt kan Kungsbacka-Posten berätta att personal i den aktuella butiken i måndags hotades av tre personer som uppgav att nya våldsdåd kan ske, enligt uppgifter.

Butiken stängde efter ett tag på tisdagen, men öppnade igen på onsdagen. När Kungsbacka-Posten var på plats utanför butiken på onsdagen bevakades den av en väktare.”

KungsbackaPosten
Citera
2024-11-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperelegant
”Tidigare har totalt fyra personer varit misstänkta för inblandning i skjutningen: två under 15 år och två över 15 år, men under 18 år.

Ytterligare misstänkta
Ytterligare tre personer har delgivits misstanke om brott i utredningen om skjutningen på Kungsmässan, framgår av tingsrättens handlingar. De blev misstänkta under onsdagen. Totalt handlar det nu om sju misstänkta personer i utredningen.

Samtidigt kan Kungsbacka-Posten berätta att personal i den aktuella butiken i måndags hotades av tre personer som uppgav att nya våldsdåd kan ske, enligt uppgifter.

Butiken stängde efter ett tag på tisdagen, men öppnade igen på onsdagen. När Kungsbacka-Posten var på plats utanför butiken på onsdagen bevakades den av en väktare.”

KungsbackaPosten

Man kan undra varför butiken hotades. Det var väl trots allt "bara" den skjutning som de var ute efter? Eller?
Citera
2024-11-07, 00:34
Medlem
Har kompisar som rör sig i dom kretsarna i Mölndal och dom känner W och tydligen så hade han golat, så det kan vara T- falangen asså nätverket som han är med i som ligger bakom detta. Dock vet jag inte varför dom ska hota personalen i butiken efter dådet? Kan handla om den interna konflikten eller så kan det vara andra nätverket, så vitt jag vet så har T-falangen många finder som vill skada dom med tanka på hur mycket skit dom har ställt till med.
Citera
2024-11-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali334
Har kompisar som rör sig i dom kretsarna i Mölndal och dom känner W och tydligen så hade han golat, så det kan vara T- falangen asså nätverket som han är med i som ligger bakom detta. Dock vet jag inte varför dom ska hota personalen i butiken efter dådet? Kan handla om den interna konflikten eller så kan det vara andra nätverket, så vitt jag vet så har T-falangen många finder som vill skada dom med tanka på hur mycket skit dom har ställt till med.

Mycket möjligt. Vi ser ju hur T falangens egna försökte gå på EG efter han häktades för bomberna i bilen ute vid Sjuntorp.
Vem är 27 åringen som häktats för mordförsök I finland?
Citera
2024-11-08, 18:28
Medlem
Venators avatar
Åklagaren bekräftar att det kommer hot mot butiken som anmälts och är under utredning.

Källa: https://www.kungsbackaposten.se/nyheter/aklagaren-bekraftar-hot-mot-butiken-undersoker-kopplingar.6c4d0f4e-3c83-456f-b512-a5416f7bbaa6
Citera
2024-11-09, 14:40
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Åklagaren bekräftar att det kommer hot mot butiken som anmälts och är under utredning.

Källa: https://www.kungsbackaposten.se/nyheter/aklagaren-bekraftar-hot-mot-butiken-undersoker-kopplingar.6c4d0f4e-3c83-456f-b512-a5416f7bbaa6

Låst artikel.
Citera
2024-11-09, 15:04
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Låst artikel.

Jo, tyvärr men det jag postade framgår av ingressen, så det är en fungerande källa så långt.
Citera
2024-11-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callepenna
enligt Mölndalsposten är W utskriven från sjukhuset nu

Uppdatering på skadeläge?
Citera
2024-11-15, 03:55
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyr
Lite info om Haki* Alfredsso* och Gin*H0lmen B*la. *=m n o a

Se namnen på youtube.
Dock är Haki* s namn felstavat från rättegången.

Skottlossning mot äldre par. Mölndal.
Skulle skrämma morföräldrarna i samma en en annan konflikt mellan samma pack.

Dömdes till 16 år först och senare 5 år i hovrätten.

Lyssna på rättegången:

https://youtu.be/_yvf-qTQdzk?feature=shared

Det här har väl med samma konflikt att göra!?

Finns det någon tråd om detta fallet??? Varför skjuter 3 kriminella pundare emot 2 pensionärer???
Citera
2024-11-17, 18:06
Medlem
”För drygt en månad sedan sköts en butiksanställd inne på köpcentret Kungsmässan.
Sedan dess har sex unga killar och en tonårstjej delgivits misstanke om olika typer av medverkan i dådet.
Tre av de sju är under 15 år – däribland den 14-åring som påstås ha skjutit.
– Det är inte alls omöjligt att vi griper ytterligare personer i det här ärendet, säger kammaråklagaren”

Göteborgsposten 17/11
Citera
2024-11-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vincento614
Mycket möjligt. Vi ser ju hur T falangens egna försökte gå på EG efter han häktades för bomberna i bilen ute vid Sjuntorp.
Vem är 27 åringen som häktats för mordförsök I finland?

Vem är EG?
Citera
2024-11-21, 23:45
Medlem
Här är hela artikeln:

[i][i][i]Uppgifter: Hot riktat mot butiken i Kungsmässan

Hot har riktats mot den butik på Kungsmässan vars anställd besköts med flera skott, enligt uppgifter till Kungsbacka-Posten.
Samtidigt har ytterligare tre personer delgivits misstanke om brott i utredningen.
– Jag kan tyvärr inte lämna några kommentarer, säger Viktor Törneke, kammaråklagare.

En anställd på butiken på Kungsmässan blev beskjuten för drygt en månad sedan, den 6 oktober. Den 14-årige pojke som misstänks vara skytten greps på platsen. Sedan dess har utredningen om mordförsöket vuxit.

Tidigare har totalt fyra personer varit misstänkta för inblandning i skjutningen: två under 15 år och två över 15 år, men under 18 år.

Ytterligare misstänkta

– Jag kan tyvärr inte lämna några kommentarer, säger Viktor Törneke, kammaråklagare och den som leder utredningen.

Uppgifter: Hot mot butiken

Butiken stängde efter ett tag på tisdagen, men öppnade igen på onsdagen. När Kungsbacka-Posten var på plats utanför butiken på onsdagen bevakades den av en väktare.

– De stängde på grund av flyttar inom personalen, säger Natasja Gianni, centrumledare på Kungsmässan.

Angående uppgifterna om nya hot, säger hon:

– Jag kan inte säga något om det, jag har inget att dela angående det.

Ändrar det här säkerhetsarbetet för er?

– Vi stärker ändå upp inför julhandeln. Det är inget onormalt utan sker med tanke på säkerhetsläget i stort.

Natasja Gianni säger att butiken i fråga kommer att stänga klockan 18 veckan ut och att det är en personalfråga. Kungsmässan som helhet stänger annars klockan 20.

Pressansvarig för den aktuella butiken skriver till Kungsbacka-Posten:

”Vi vill inte kommentera något kring situationen på grund av pågående polisutredning efter händelsen som skedde för en månad sedan. Säkerheten för vår personal är den viktigaste.”

Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Har du information om vad som finns bakom betalväggen? Annars får vi bara nöja oss med ingressen som jag postar här så att inte fler ska behöva klicka på länken (att faktiskt ge mer än en länk är väl lite av poängen med forumet, om jag ska vara petig).
Sammanlagt sju ungdomar under 18 år misstänks nu för skotten mot en butiksanställd på Kungsmässan.

Dessutom sitter tre vuxna män häktade misstänkta för förberedelse till mord på samma person tidigare i somras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in