”Allt fler dras in i härvan kring skjutningen på Kungsmässan. Sammanlagt är fyra misstänkta. Två är under 15 år, men två är straffmyndiga.
– Det kan komma att bli fler misstänkta, det är ingenting jag utesluter, säger Viktor Törneke, kammaråklagare.”
Har du information om vad som finns bakom betalväggen? Annars får vi bara nöja oss med ingressen som jag postar här så att inte fler ska behöva klicka på länken (att faktiskt ge mer än en länk är väl lite av poängen med forumet, om jag ska vara petig).
Sammanlagt sju ungdomar under 18 år misstänks nu för skotten mot en butiksanställd på Kungsmässan.
Dessutom sitter tre vuxna män häktade misstänkta för förberedelse till mord på samma person tidigare i somras.
Vidare skriver Aftonbladet om fallet i en notis i nyhetsflödet:
Personal i samma butik har även mottagit hot denna vecka om att nya våldsdåd kan ske, enligt uppgifter till tidningen.
Betyder det att de hotar samme kille om han jobbar kvar, eller att andra i butiken hotas för att ha anställt honom? Eller att det finns fler personer i butiken med samma kopplingar?