2024-10-06, 13:13
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Du vet inte vad det är du pratar om. Så som med många här på fb blir det istället att ventilera ut hat från ditt inre.

Dina inlägg säger MER om dig än dom någonsin kan säga om Marcus.

Visst gjorde han fel Marcus. Han borde givetvis ha gjort historien kort med dom som gjorde han dessa oförrätter och sparat sitt egna liv.

Men det är lätt att vara efterklok.

Vi kan krasst konstatera att en icke-tidigare dömd människa med ordning och reda på tillvaron fick hela livet så pass upp och ner vänt att han kände detta var den enda lösningen.

Om vi ska leta efter psykopater så borde vi gissningsvis leta runt i Mikael Johanssons hjärnkontor som en första anhalt.

Undrar hur länge dom kände varandra innan kvinnan i fråga entrade bilden?

Någon som kan länka eller PM:a till MJs sociala konton?

Vi behöver veta vad MJ gjorde bakom Marcus rygg.

Tycker Marcus förtjänar det. Att vi förstår han och hans handlingar bättre. Och inte låter belackarna och hatet få vinna.

Här har ni som känt Marcus ett ansvar. Minns stunderna han ställde upp för er, minns honom innan odjuret slukade honom via snippans mäktiga och i detta fallet ödesdigra makt.

Hjälp oss att förstå läget precis innan. Hjälp oss att förstå oss på MJ. Berätta vad han gjorde.

Är övertygad om att Marcus hade uppskattat det och att folk försvarar han, givet hans sista avsked till omvärlden 💔🙏🏻

Må du vila i frid Marcus. Det är många tjejer och killar där ute som förstår någorlunda väl vad du och dina nära kan ha gått igenom denna sista ödesdigra tiden. Men vi ska inte låta ett sorgligt slut smolka
till hans eftermäle. Det ansvaret ligger delvis på era axlar.
Jag tycker, precis som du att ansvaret ligger på Marcus mamma.. gissningsvis är delaktig i smeten Marcus skapat.

Ja - du har förmodligen hat du vill vinkla på MJ
Dom/Oss - Världen mot Marcus som ingenting fattar.
När och hur skulle allt sluta, bara Marcus som vet som håller oss i sitt våld.

Nu är vi fria ifrån Marcus Skumbug.

Gladiator - Now We Are Free
Citera
2024-10-06, 22:48
Medlem
Fattar ej hur något såhär vidrigt kan ske för att sedan dö en tråd på fb men utan någon som helst info… aldrig hänt innan. Är ju alltid någon sim har insikt som droppar info, men inte här trots en öppen status. Skulle ljuga om jag sa att jag inte vad nyfiken vad som har föranlett detta
Citera
2024-10-06, 22:48
Medlem
vem är MG?
Citera
2024-10-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
en aning.

Jag har en aning.... som kommer sig ur att jag har ett intresse av att försöka förstå bakomliggande orsaker till mord, dvs ur en psykologisk tolkning, men som mer kommer från intuition samt av här beskriven händelse samt lite egen forskning. Började få en logisk förklaring efter att ha läst ca 200 inlägg, men har nu läst alla 483 inlägg innan jag skriver följande sammanfattning och egna tankar och funderingar:

GM var tidigare gift och hade ett barn boende hos sig och det andra barnet är äldre och bor ev. hos f.d frun. Innehar ett vapen. Varför skildes GM och barnens mamma? Det behöver inte vara otrohet. Kan det vara så att GM kom ut ur garderoben som en man som gillade att klä sig som kvinna eller som hade en annan avvikande sexuell läggning (ex.vis bi och/eller otrohet) ?
GM hade en relation med den filippinska kvinnan BO sedan några år, eventuellt redan sedan BO flyttade till Sollentuna 2017.
Ref. till sista meddelandet från GM på FB där han taggade MJ och "alla som kände sig träffade av att ha tagit avstånd till honom genom MJ´s försorg, enl. GM"
På något sätt ställs MJ till svars för vad som komma skulle (tillsammans med "alla") - eventuellt efter att MJ även hade skapat en (sexuell) relation till BO eller enbart för att MJ hade avslöjat GM´s ev. avvikande sexuella läggning.
Här spekulerades det om MJ och MGJ var olika personer på FB men de verkar ha samma födelsedatum. Inte ovanligt med att en person har 2 konton på FB; ett konto för "allmänheten/bekanta/vänner" och ett konto för "en annan grupp personer som känner till mer/mindre om FB-kontoinnehavaren".
Det sägs även att MJ är/var gift och att hans fru nu har flyttat hem till sina föräldrar (11/9-24). Kan det vara så att denna flytt skedde p.g.a ny vetskap om MJs relation med BO?
Att en person tar bort vänner från ett av sina FB-konton kan betyda att irritation uppstått. Inte svårare än så.
GM hade initialt tillgång till MJ´s bägge FB-profiler men taggade honom enbart i det ena (där han hade färre vänner (98 i st. f några hundra på det andra kontot) .
Någon som läst GM´s meddelande på FB kan ha trott/befarat att en kidnappning av BO skulle ske och därför skrevs det felaktigt så av någon reporter/journalist. BO sköts av GM och sedan sköt GM sig själv. Ingen vet om det var avsiktligt att han (enbart) skadesköt sig och blev svårt skadad och transporterad till sjukhus med helikopter och senare avled, d.v.s ingen vet om han verkligen ämnade att ta livet av sig själv, men troligtvis.
Det kan ha varit skammen av att GM´s eventuellt avvikande sexuella läggning (som ev. spreds av MJ som utpekades/taggades på FB) och avvisandet av BO (vilken fått vetskap om detta) och som då avslutat förhållandet.

Ovanstående är mina spekulationer. Mycket tragisk händelse och min tanke är hos barnen. Ber om ursäkt till berörd släkt och vänner om jag är helt fel ute.
Citera
2024-10-08, 13:08
Medlem
Lämnade MJ's fru honom , eller blev hon utslängd ?
Citera
2024-10-08, 22:09
Medlem
Zoffpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är väl inte ett dugg intressant. Menar du att de personerna är skyldiga till att en galen person mördar sitt ex?

Du upplever det inte som intressant vilket jag respekterar. Jag intressar mig för hela bilden.

Nej, jag anser inte att "de personerna" är skyldiga till att GM mördade kvinnan. Det är en besynnerlig fråga du ställer som säger mer om dig än om mig.
Citera
2024-10-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Marcus finns varken på Lexbase eller Krimfup.
Men det kan ha funnits något då det gallras efter x antal åt.

BO.s son verkar vara äldre pga sin längd och bor kanske med pappan men kan även bo med mamman då han inte är sökbar p.g.a. åldern.
2022 finns en bild på Francia och sonen och i en kommentar står det att han bara är 13 år, så han är 15 år nu.
På Ratsit är man sökbar från 16 års ålder.

BO:s son Filip som nu är 17 år bor hos sin pappa.
Citera
2024-10-10, 19:01
Medlem
Adressen är Cymbalvägen 12, (viby) Sollentuna
Citera
2024-10-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av openstack
BO:s son Filip som nu är 17 år bor hos sin pappa.

Så onödigt att namnge ett oskyldigt barn
?
Citera
2024-10-11, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Så onödigt att namnge ett oskyldigt barn
?
Finns många Filip i Sverige , efternamnet finns inte nämnt i den här tråden.
Han är alltså inte identifierbar om man inte redan känner till efternamnet.
Citera
2025-01-19, 16:18
Medlem
Bl0nds avatar
Jag minns Marcus från en random grupp på Facebook. Han brukade inte vara aktiv i den, första och enda gången jag såg till honom då. Dock vart jag berörd så minns hans namn mycket väl. Folk va jävligt elaka mot en kille men då skrev Marcus vad han tyckte och tänkte och folket la av och han erbjöd den onyktra vilsna grabben hjälp till hjälp. En fin medmänniska var vad jag såg.
Citera
2025-01-20, 17:12
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bl0nd
Jag minns Marcus från en random grupp på Facebook. Han brukade inte vara aktiv i den, första och enda gången jag såg till honom då. Dock vart jag berörd så minns hans namn mycket väl. Folk va jävligt elaka mot en kille men då skrev Marcus vad han tyckte och tänkte och folket la av och han erbjöd den onyktra vilsna grabben hjälp till hjälp. En fin medmänniska var vad jag såg.
Då är det ju synd att han inte sökte hjälp utan i stället sköt sin ex sambo och sen sig själv.

Vad man ska komma ihåg är att psykopater kan vara oerhört trevliga men när det brinner till så blir slutet våldsamt.

Han kallas för psykopat i massor med inlägg på sin facebook och det han skrev där tyder på att något är allvarligt fel i huvudet på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in