2024-09-29, 18:54
Medlem
zeligs avatar
Har haft 4 olika Oneplus lurar innan men kommer nog inte köpa nåt mer av de igen.
Citera
2024-09-29, 19:19
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Precis. Men din bank behöver godkänna google wallet.

Det är där problemet ligger.
Annars måste du byta bank.
Jag har konton på fyra banker, så jag lider inte av det problemet.
Ja, men det har ju inget med OnePlus att göra...

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Som sagt, det är ett vanligt problem när man går utanför Iphone och Samsung, att flera av bankerna inte är kompatibla med Google, Garming eller vad nu för wallet det gäller.

Det spelar iallafall in när jag väljer mobil.
Aldrig att jag skulle välja mobil utifrån vilka tjänster banken har, men jag kan välja bank utefter detsamma.
Citera
2024-09-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Om du är OnePlus-ägare idag, kommer din nästa telefon vara en OnePlus? Om inte, vad kommer du gå över till?

Har haft Oneplus 6, 9 och nu 12.
Gillar det slimmade OS:et, batterikapiciteten och prestandan. Tidigare har kameran varit en svaghet tycker jag, men på 12:an är den riktigt bra.
När jag köpte 12:an i början av året funderade jag rejält på om jag skulle byta till iPhone15 pro. Men bestämde mig för att stanna i androidvärlden ett tag till.
När det blir dags att byta nästa gång kommer jag säkert överväga byte till iPhone igen. Om jag stannar med android ligger Oneplus väldigt bra till skulle jag tro.

Jag använder google wallet för betalning. Ett tips till er som har bank som inte stödjer google pay direkt kan jag tipsa om Curve, ett gratis kort med app som går att använda med google pay och som du kan lägga andra kort bakom. Jag har t.ex. mitt SEB-kort i Curve och betalar via google pay.
Citera
2024-09-29, 20:34
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Nej, aldrig igen. Blir bara Pixel i fortsättningen.

Gjorde samma byte. Vet inte hur nyare OnePlus står sig men de har definitivt blivit dyrare över tid. Nöjd med Pixel.
Citera
2024-09-29, 20:37
Medlem
semizones avatar
Näe det blir en Google pixel nu
Citera
2024-09-29, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om de ska få Android att fungera lika skit som iPhone så måste de jobba för att försämra Android. Vad meningslöst. Då kommer jag absolut aldrig att köpa en.

Jag kan informera dig om att Pixel är både bra och dålig. Det kan låta märkligt att Google själva inte är de som är bäst på att konfigurera hårdvaran med funktionerna i sitt egna operativ. Men så är det. Däremot så känns kvaliteten på själva hårdvaran överlägsen i Pixel.

Vad är det som är dåligt med kameran? Det jag har hört är att kameran ska vara väldigt bra i den.

Vad är det för bloatware? Är inte deras usp att den ska vara fri från just bloatware?

Kan du ange källa på när batteri har exploderats (jag misstror dig inte, men vill gärna ha svart på vitt).

Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Google Wallet borde ju fungera om det är en Android-mobil.

Två notoriska Flashback idioter kommenterar en tråd där TS undrar hur folk som har en OnePlus tänker kring att köpa en igen....

Gratis till veckans mongopris!

Själv har jag en förstår ni.

Jag har dock en midprice så att säga. Jag köper hellre en kameralösning för sig än att ha den i en mobil.
Med det sagt så är de extremt prisvärda mobiler och kommer definitivt köpa en igen.
Citera
2024-09-29, 22:54
Medlem
Oh-be-wans avatar
Jag har en OnePlus 8 Pro som sekundär telefon och den är ganska okej. Man får ha skyddsplast och bra skyddsskal så att den förhoppningsvis överlever tappad i marken.
Citera
2024-09-29, 23:55
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Två notoriska Flashback idioter kommenterar en tråd där TS undrar hur folk som har en OnePlus tänker kring att köpa en igen....

Gratis till veckans mongopris!

Själv har jag en förstår ni.

Jag har dock en midprice så att säga. Jag köper hellre en kameralösning för sig än att ha den i en mobil.
Med det sagt så är de extremt prisvärda mobiler och kommer definitivt köpa en igen.

Vad jiddrar du om? Vad var problem?
Citera
2024-09-30, 00:27
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Det bästa med Pixel är att du kan slänga ut Google helt ur den. Vilket är lite ironiskt.

Skämtar du? det hade jag aldrig trott!
Citera
2024-09-30, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad jiddrar du om? Vad var problem?

Jag bara undrade vilken modell av OnePlus du har..
Citera
2024-09-30, 00:43
Medlem
OnePlus 12 här. väldigt nöjd. toppen batteritid och snabb. kommer nog inte köpa en ny telefon på ett bra tag. när det blir dags för en ny har nog både OnePlus och iPhone förändrats så pass mycket så det är ingen idé att bestämma sig nu. Men om jag måste, jag skulle aldrig välja iphone bara för att basha på apple.
Citera
2024-09-30, 01:36
Medlem
Har haft One Plus 8 i mer än 4 år och den har varit bra! Enda negativa är kameran. Riktigt dåliga bilder.
Har haft Android i mer än 12 år. Tänker nog testa Iphone 16
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in