2024-09-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...Dekadens...
Jag var ganska obekväm med att fylla jämnt förut men det var precis som födelsedagarna jag hade innan. Dock firar jag ingen av mina födelsedagar. Jag verkligen ogillar att det ska uppmärksammas att man fyller år.

Så det är ju en lösning. Ge fan i att fira nu och framöver.

Sen tycker jag att du ska ta den där semestern och få tankarna på annat. Villa skallen, sola, bada, käka, god mat, drick sprit och spana på brudar. Få annat att tänka på helt enkelt. Det hjälper mycket att byta miljö speciellt om du inte kommit över tjejen helt.
Förövrigt så är det inte patetiskt att åka ner själv.

Unna dig, du är singel!

Det var jag som lämnade och jag är helt färdig med det känslomässigt. Sen är det ju en omställning att stå själv inför firanden och dylikt. Är helt med på att det inte är patetiskt att åka själv, nästan lite modigt. Men är rädd att jag istället inte törs göra allt som jag hade vågat i sällskap. Som t.ex. åka och utforska någonting, vandra ett område osv.
Citera
2024-09-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Är det korrekt av mig att anta att du är kvinna?

Ja, det är ett korrekt antagande.
Citera
2024-09-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Thailand? Åk iväg och knulla horor och sup till det och ta den tiden till att fundera över återstoden av livet. Livet har olika faser och det är naturligt. Du sörjer troligen den ungdom som flytt men det behöver inte betyda att det du har framför dig är sämre. Du har världens chans att byta spår nu. Göra något helt annat. Nu har du bara dig själv att ta ansvar för. Unna dig att vara lite ego.

Och ålder är bara en siffra. Att vara femtio med nolla är precis samma sak som att vara fyrtionio eller femtioett. Det sitter bara i din egen skalle.

Många förslag på att åka iväg och knulla horor. Hjälper det ens? Har svårt att se att sex med en främling skulle minska ångest, ensamhet och självtvivel.
Men det är ju helt rätt att jag nu faktiskt kan vara helt självisk och det är ju ganska befriande att tänka på.
Citera
2024-09-28, 17:22
Hur gamma är du? 20?

Om du är 20 förstår jag dig.

Men om du är äldre.
Varför firar du födelsedag? Födelsedagskalas är till för barn.

Men när man börjat tjäna egna pengar kan man köpa det man vill ha själv.

Hade jag varit dig så hade jag ignorerat födelsedagar.
Rest till vietnam och ätit mat.
kanske surfa lite och snacka ned folk.

Sen efter 6 månader rest hem och börjat jobba.
Kanske hittar ett nytt jobb
Citera
2024-09-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jennnnu
Om en månad fyller jag jämnt och jag har en sådan fruktansvärd ångest inför det. Livet blev inte alls som jag föreställt mig och även om jag inte är enbart olycklig så är just detta något som är riktigt jobbigt.
Jag har länge tänkt att jag skulle åka utomlands och fira stort, sökt semester för flera månader sedan. Men sen uppstod en massa ångest över livet och att vara lycklig så jag valde bl.a. att separera från min sambo för några veckor sedan. Så nu har jag ingen att åka med. Mina vänner har alla barn och partners och jag känner mig bara jobbig om jag ber om att bli firad. Vi har heller ingen direkt tradition av att fira varandra förutom ett telefonsamtal.

Jag har skjutit detta framför mig i hopp om att det ska klarna för mig, men icke. Så vad gör jag nu? Tar jag vara på min semester och åker utomlands helt själv? Jag är rädd att jag riskera att slösa bort pengar på att sitta ensam på ett hotellrum. Samt att ha en sådan brutal ångest över att sitta där ensam på min födelsedag. Eller ska jag bara stanna hemma och äta tårta med päronen? Känns som att jämna födelsedagar är en sådan hype som man bara måste fira med fest eller något annat storslaget. Någon som kan relatera, hur har ni hanterat det? Hur har ni firat "stora" födelsedagar?

Välkommen till vuxenvärlden, världen på andra sidan av illusionerna.

Min jämna födelsedag lurade jag alla att jag var upptagen med att fira med andra eller sjuk. Så jag var helt ensam. Så jävla gött.

Att sitta ensam på en semesterort låter däremot inte så kul. Vad är det för typ av resa du tänkt dig? Om det är en sol och bad-resa så låter tårta med päronen mycket bättre i mina öron.
Citera
2024-09-28, 18:27
Medlem
Ilimitados avatar
Det enda som hjälper mot att fylla jämnt är en redig fylla.
Citera
2024-09-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ja, det är ett korrekt antagande.

Citat:
Det var jag som lämnade och jag är helt färdig med det känslomässigt. Sen är det ju en omställning att stå själv inför firanden och dylikt. Är helt med på att det inte är patetiskt att åka själv, nästan lite modigt. Men är rädd att jag istället inte törs göra allt som jag hade vågat i sällskap. Som t.ex. åka och utforska någonting, vandra ett område osv.

Jasså du var visst av kvinnligt kön. Ber om ursäkt för mitt tidigare antagande...

Ja, går man från att ha firat sina födelsedagar och haft sociala tillställningar till att inte fira och undvika firandet så blir det kanske lite konstigt. Socialt avvikande om inte annat. Sen tycker jag att det är lite larvigt som jag håller på, och nästan vägrar fira mina födelsedagar.

Angående semestern. Om du bara ger dig fan på att göra aktiviteterna. Du kanske inte ska vandra runt själv i stad och slum eller gå en farlig vandringsled helt själv. Det är klokt att inte våga sånt.
Men du får ställa in dig på att göra skit ensam, och ha det som motivation. Att du ska göra skit ensam och äga situationen, ta för dig och ha roligt! Inte vara obekväm osv.
Senast redigerad av ...Dekadens... 2024-09-28 kl. 19:09.
Citera
2024-09-28, 20:48
Sedan barnsben så har jag faktist firat ytterst få födelsedagar genom åren, jag kan komma ihåg några få födelsedagar. Det var mest när jag var yngre som folk ville fira och sjunga för mig.

När jag sedan flyttade hemifrån och födelsedagarna kom genom åren, så blev det aldrig något firande.

Jag har aldrig firat de stora jämna talen i vuxen ålder, jag har inget större intresse av att fira min ålderdom, att ytterligare ett år nu har gått.

Och när man som jag har kommit upp i en mycket ansenlig ålder, så kan det kännas -i alla fall för mig- mindre roligt att hänge sig åt ett födelsedagsfirande.

jag vill bara få sitta under min korkek på min födelsedag, och äta en god pizza. Ta dagen som en helt vanlig dag, helt utan något firande.

Nej gubevars, födelsedagsfirande är då inget för mig.

Härmed så har ni fått mina åsikter i detta ämnet.
Citera
2024-10-01, 20:20
sist jag fyllde jämnt var det nästan ingen som ens sa grattis.
Ska vara ärlig, jag var riktigt ledsen.
Till och med arbetsgivaren var helt knäpptyst
Trots att alla andra som fyller jämnt får paket.
Citera
2024-10-01, 20:33
Medlem
Jag är inte så förtjust i att bli firad och sticker därför utomlands varje födelsedag. Sitt inte ensam på ett hotellrum och känn av ångesten utan gå ut och gör saker som kommer ge dig härliga minnen från resan. Försök fokusera på en bra resa istället för den där perfekta födelsedagen.
Citera
2024-10-01, 20:48
Bannlyst
När jag fyllde 30 sa jag till mina släktingar att jag vägrarbli firad. Helt rätt, kvällen slutade på sjukhus 🙃
Citera
2024-10-02, 03:21
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Jag har aldrig firat min födelsedag i vuxen ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in