Citat:
Ursprungligen postat av
GregerMedeltid
Inte för att vara den som är den, men jag har svårt att få ihop kombinationen att du skulle vara trevlig och lätt att ha att göra med, samtidigt som du verkar vilja skjuta chefen för att han vill att du ska lära känna dina kollegor på ett avslappnat sätt. Det låter mer som beteendet hos en bitter och jobbig jävel.
Du är konstig du.
Du kan inte skilja på att vara professionell och lättsam underarbetstid när man utför det ordinarie arbetet och att leka apa med kollegor under utvecklingsdagar eller afterwork eller vad det nu kallas på det aktuella stället.
Att få i uppgift att gå på skattjakt eller bygga ihop något tillsammans eller meningslösa andra lekar och på kvällen supa tilsammans där alla smörar för chefen är helt otroligt ointressant. Det värsta är när man ska fylla i formulär för att få veta vilken färg och personlighet man har enligt något ovetenskapligt humbojumbo.
Personligen är jag helt ointresserad av mina kollegors privatliv.
De får göra vad de vill på fritiden bara jag slipper dem.
Men jag är trevlig och en bra lyssnare på rasten och hjälpsam och trevlig under arbetstiden.
Men jag betackar mig för att behöva umgås med dem på fritiden eller genom icke arbetsrelaterad aktvivitet.