2024-09-28, 16:07
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Inte för att vara den som är den, men jag har svårt att få ihop kombinationen att du skulle vara trevlig och lätt att ha att göra med, samtidigt som du verkar vilja skjuta chefen för att han vill att du ska lära känna dina kollegor på ett avslappnat sätt. Det låter mer som beteendet hos en bitter och jobbig jävel.

Du är konstig du.

Du kan inte skilja på att vara professionell och lättsam underarbetstid när man utför det ordinarie arbetet och att leka apa med kollegor under utvecklingsdagar eller afterwork eller vad det nu kallas på det aktuella stället.

Att få i uppgift att gå på skattjakt eller bygga ihop något tillsammans eller meningslösa andra lekar och på kvällen supa tilsammans där alla smörar för chefen är helt otroligt ointressant. Det värsta är när man ska fylla i formulär för att få veta vilken färg och personlighet man har enligt något ovetenskapligt humbojumbo.

Personligen är jag helt ointresserad av mina kollegors privatliv.

De får göra vad de vill på fritiden bara jag slipper dem.

Men jag är trevlig och en bra lyssnare på rasten och hjälpsam och trevlig under arbetstiden.

Men jag betackar mig för att behöva umgås med dem på fritiden eller genom icke arbetsrelaterad aktvivitet.
Citera
2024-09-28, 16:22
Medlem
Sqrbankens avatar
Instämmer med TS till viss del, antar jag.

En chef som vallar ihop flocken för en burgare, några pilsner och bowling på typ O'Learys (eller liknande place) tycker jag är ett fair förfarande. Trevlig grej där anställda kan (tvingas till att) fokusera på annat än jobbet för en stund. "Hänga".

Anala good for nothing mellanchefer som hänger på LinkedIn 24/7 och som ska utsätta anställda för allt jävla hittepå som han/hon ständigt får nys om (att andra gör) i nätverket kan med fördel avrättas medelst nackskott.
Senast redigerad av Sqrbanken 2024-09-28 kl. 16:24.
Citera
2024-09-28, 16:31
Medlem
Tänk att vara så obetydlig på sin arbetsplats att man känner sig tvingad att vara med på sådant skit. Var grym på det du gör så kan du föra dig eller göra "vad du vill".
Citera
2024-09-28, 18:46
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Du hör väl själv hur du låter, du övertygar mig bara mer och mer genom att visa din personlighet.

Nej det behöver det inte vara, men det är en rätt bra indikator. Särskilt om man inte orkar stå ut ändå under arbetstid.

Har du ens jobbat på större företag någon gång eller? Testa 100-200pers så får du se efter några år.
Citera
2024-09-28, 19:03
Medlem
Typiskt cuck-svenskt att leka lekar som vuxna. Dagisnivå tycker jag.
Citera
2024-09-28, 21:47
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Vem har sagt att dina kollegor gillar detta? Jag kan lova dig att det är chefen som sagt att det är uppskattat och ljuger för att lura alla i tron att andra gillar det också

Vem har sagt att chefen gillar detta?
Citera
2024-09-28, 23:27
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markooliodansen
förstår inte dessa chefer som anordnar diverse sammankomster där anställda tvingas att umgås och "lära känna" varandra och där man ska leka töntiga lekar som vuxen människa. Chefer förväntar sig att varenda en är extrovert och som gillar att umgås och skoja med kollegor, tar aldrig hänsyn till dom som tycker att det är en pina och som har svårt med det sociala eller som helt enkelt bara hatar det. Sjukt irriterande. det jävliga på mitt jobb är att dom flesta verkar tycka att det är skitkul så dessa lekar kommer bara att fortsätta. Vet inte hur många som bara tar på sig en mask, dom flesta kanske hatar det, vad vet jag.

om det vore frivilligt att delta, fine men nu är det på arbetstid varenda gång. Får bli en sjukskrivning dessa dagar i framtiden. Jag är trevlig på jobbet och lätt att samarbeta med, det borde räcka.

Frågor, har ni likadant på era jobb? Vad tycker ni om dessa påtvingade sammankomster med kollegor där det ska lekas? Varför har chefer så svårt att förstå att alla är olika och att vissa kanske tycker att det är en pina och inte alls kul. Alla är extroverta och älskar det sociala enligt cheferna, dom som inte är på det viset skiter man i, alltid. Dom ska bara följa med och hålla käften.

Det saknas sund humanism på svenska företag. Anledningen är att de som styr företagen är chefer, inte ledare. Det är fel människor, ofta opportunistiska karriärister, som håller i spakarna. Man bryr sig inte om att förstå sin verksamhet och de som jobbar i den. Man förstår inte att det finns en oerhörd kraft i att bry sig om individen. Man vill ha makt, hög lön och sticker direkt när det blir jobbigt, tråkigt eller konkurrenten betalar bättre.

Ett företag med anställda som är motiverade att följa sina chefer har alla förutsättningar att knäcka sina konkurrenter. Chefer ska vara ledare och ledare ska inspirera sina anställda, varje dag. Det är den här detaljen som särskiljer världens bäst fungerande och vinstgivande företag från alla andra.
Citera
2024-09-28, 23:43
Medlem
Gontars avatar
Leka är roligare än att jobba, så helt Ok.
Sist skulle vi rita vilket djur vi skulle vilja vara. Jag valde havstrut.
Citera
2024-09-28, 23:43
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Instämmer med TS till viss del, antar jag.

En chef som vallar ihop flocken för en burgare, några pilsner och bowling på typ O'Learys (eller liknande place) tycker jag är ett fair förfarande. Trevlig grej där anställda kan (tvingas till att) fokusera på annat än jobbet för en stund. "Hänga".

Anala good for nothing mellanchefer som hänger på LinkedIn 24/7 och som ska utsätta anställda för allt jävla hittepå som han/hon ständigt får nys om (att andra gör) i nätverket kan med fördel avrättas medelst nackskott.

"Hänga" är bara trevligt när man känner att man är ett riktigt lag. Ofta är det chefen som måste släppa sargen och bli en del av laget, även om många chefer vill att det ska vara tvärtom.

En bra chef spenderar tid med att lära känna sina anställda och visar i ord att han respekterar de anställda som vill hålla distans. Respekt för individen, att vara jordnära och att själv föregå med gott exempel är bra egenskaper hos en chef som aspirerar på att bli en ledare.
Citera
2024-09-29, 00:34
Medlem
Inställningen att jobbet gör man på arbetstid och där är vi för att arbeta och inte ha roligt är fullt möjlig att ha. Jag kan då tycka att man behöver tillämpa den på allt som inte tillhör arbetet, det är för mig lite svårt att säga FY till lekaktiviteten men JIPPI till julbordet och sommarfesten. Det skulle då handla bara om vad den enskilde föredrar och då hamnar man lätt snett.

Det finns en poäng i att vissa delar som ligger utanför arbetstid är frivilliga och andra kan du inte avstå från, men det finns inget krav på att du glatt och aktivt ska delta utan du kan åka dit och bara vara så kommer nog ditt problem att lösa sig till nästa gång. Att utebli skulle kunna vara problematiskt men ingen arbetsgivare kommer att komma någonstans med ett fall där man har synpunkter på att den anställde inte lekte tillräckligt engagerat.

Citat:
Ursprungligen postat av Markooliodansen
förstår inte dessa chefer som anordnar diverse sammankomster där anställda tvingas att umgås och "lära känna" varandra och där man ska leka töntiga lekar som vuxen människa. Chefer förväntar sig att varenda en är extrovert och som gillar att umgås och skoja med kollegor, tar aldrig hänsyn till dom som tycker att det är en pina och som har svårt med det sociala eller som helt enkelt bara hatar det. Sjukt irriterande. det jävliga på mitt jobb är att dom flesta verkar tycka att det är skitkul så dessa lekar kommer bara att fortsätta. Vet inte hur många som bara tar på sig en mask, dom flesta kanske hatar det, vad vet jag.

om det vore frivilligt att delta, fine men nu är det på arbetstid varenda gång. Får bli en sjukskrivning dessa dagar i framtiden. Jag är trevlig på jobbet och lätt att samarbeta med, det borde räcka.

Frågor, har ni likadant på era jobb? Vad tycker ni om dessa påtvingade sammankomster med kollegor där det ska lekas? Varför har chefer så svårt att förstå att alla är olika och att vissa kanske tycker att det är en pina och inte alls kul. Alla är extroverta och älskar det sociala enligt cheferna, dom som inte är på det viset skiter man i, alltid. Dom ska bara följa med och hålla käften.
Citera
2024-09-29, 01:20
Medlem
Computerzs avatar
Kan hålla med om att det blir krystat när vi ska "stärka gemenskapen" på jobbet med diverse lekar. Det räcker med att äta lunch tillsammans och fika för att klara av den sociala biten. Hittar man någon intressant kollega så tar man vidare den diskussionen utan någon hjälp. Problemet med att tacka nej är att det ofta ses som tråkigt eller "svikare" vilket gör det hela ännu jobbigare. Jag brukar bara bita ihop och delta på dessa "kvällspubar" för att inte hamna för mycket utanför. Ändå skönt med ett jobb, man får ta det onda med det goda.
Citera
2024-09-29, 01:26
Medlem
Storanglarens avatar
Perfekt för chefer att notera vilka som är att lita på och vilka som är tråknissar som i förlängningen riskerar bli gnällkukar och gnällfittor och som man bör göra sig med omedelbart innan de sänker hela företaget med sitt konstanta gnällande om allting. Vi hade en snubbe på vårt jobb som hette Magnus som aldrig deltog i sammankomster utanför arbetstid med kollegorna och aldrig var med på konferensresor. Det utvecklade sig till att han blev facklig representant, sur och gnällig om precis allting. Det gick inte att ha en sådan typ av person i företaget, då han drog med allas humör med sitt konstanta gnällande om allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in