2024-09-30, 19:04
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du kanske borde läsa på lite om judendomen innan du diskuterar, då. En första grundkurs kan ju vara att titta på hur Israel, den enda staten i världen där allt som sker sker enligt den judiska ideologin, agerar. Det är en stat som grundades genom terror och som under hela sin existens bedrivit terror mot sina grannländer. Man får vara bra relativistisk eller okunnig om man påstår att judiska symboler inte är terrorsymboler.

Även om det är en självklarhet med "inte alla {platshållare}", så är det lite extra betydelsebärande att säga "inte alla judar". Det finns ju som bekant fler judiska åsikter än det finns judar. "Den judiska ideologin" är en tom mängd.

Att den sionistiska grenen, helt evidensbaserat, vilar på territoriell expansion genom våld håller jag annars med om. Och att den måste göra det rent logiskt, av just det skälet att en mångkultur enbart kan fortleva genom yttre fiender och territoriell expansion.

Det är Israels mångkulturella karaktär, under den rent socialt konstrukterade identiteten "judiskhet", som gör att det måste expandera med våld, för att inte implodera. "Vi har alltid varit i krig med Oceanien".
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-09-30 kl. 19:09.
Citera
2024-09-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
De jagade judar med stenar i gränderna när jag bodde där.

Dårarna är muslimer.

Som jag sa till dig de är enskilda individer som gör de inte Svenska myndigheter eller svenska staten så håll dig till verkligheten istället.
Citera
2024-09-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Om du läser ditt eget skit du skrivit så försöker du just nu legitimera personangrepp mot mig och förväntar dig att jag skall ta emot.
Du har inte bemödat dig att ens ta tag i dessa punkter, men för det ligger ju långt över din intellektuella förmåga.
Kanske är dags att lätta lite på palestinasjalen? Din hjärna får inte tillräckligt med blod.
Förväntar du dig att jag ska reagera ungefär "åh nej, personangrepp mot en stor bajshög, så kan jag ju inte hålla på"?
Citera
2024-09-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Tänk på detta:

I de allra flesta svenska städer ser ni flera beslöjade muslimska kvinnor varje dag. Men hur ofta ser ni män i kippa? Aldrig eller nästan aldrig, skulle jag säga.

Med andra ord: Svenska myndigheter försvarar aggressivt muslimska kvinnors rätt att bära slöja i Sverige, men man skiter högaktningsfullt i att judiska män inte kan bära kippa i Sverige utan att åka på en rejäl snyting.

Det svenska samhället är så antisemitiskt.

Det finns ganska många judar i Sverige, främst koncentrerade i Stockholm och några andra städer. Det är minst några tiotusentals, om inte fler. Ytterst få av dessa judar har någonsin burit kippa offentligt. Det gjorde de inte innan de hade fyllt Sverige med "antisemitiska" araber heller.

Det svenska samhället är sedan länge dominerat av och anpassat till judiska intressen.
Citera
2024-09-30, 20:18
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleezeball1
Du skriver så dåligt att jag fick huvudvärk av din kommentar. Lågbegåvade jude
Jag är inte Jude. Judar är högintelligenta vet du. Därför du känner dig så underlägsen. Judar behöver vi inte muslimer, kommunister eller nazister.
Citera
2024-09-30, 20:20
Medlem
Alltså detta visar ju bara på hur uppdelat Sverige är
De 1 miljonen invandrade östfolket som inte gillar judar och det är detta handlar om
Blanda inte in infödda svenskar
Så låt dem pladdra med varandra
Så kan vi tänka på annat
Senast redigerad av popll 2024-09-30 kl. 20:23.
Citera
2024-09-30, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det svenska samhället är sedan länge dominerat av och anpassat till judiska intressen.

Det märker man inte minst på tidningarnas ledarsidor. Inte ett ord om Israels folkmord, men däremot allt högre megafoner om "antisemitism" i Sverige. Även statsteve hakade idag på trenden.

Judarna passar ALLTID på att gråta krokodiltårar och äska resurser när judestaten gör bort sig, och på samma sätt står regimen alltid beredd att bistå med ännu ett förintelsemusem eller än fler staket kring synagogor.
Citera
2024-09-30, 21:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Även om det är en självklarhet med "inte alla {platshållare}", så är det lite extra betydelsebärande att säga "inte alla judar". Det finns ju som bekant fler judiska åsikter än det finns judar. "Den judiska ideologin" är en tom mängd.

Att den sionistiska grenen, helt evidensbaserat, vilar på territoriell expansion genom våld håller jag annars med om. Och att den måste göra det rent logiskt, av just det skälet att en mångkultur enbart kan fortleva genom yttre fiender och territoriell expansion.

Det är Israels mångkulturella karaktär, under den rent socialt konstrukterade identiteten "judiskhet", som gör att det måste expandera med våld, för att inte implodera. "Vi har alltid varit i krig med Oceanien".
Det där med "fler åsikter än judar" är en åsikt jag nästan uteslutande hör från självförhärligande judar. Det är en enorm lögn. Den som studerar judar ser att de är extremt lika varandra i åsikter, uttryckssätt, mentalitet och allt annat. Det finns väldigt lite mångfald inom den judiska ideologin. Den judiska ideologin är lätt att ringa in och i princip alla som kallas judar passar in där. Det är alltså raka motsatsen till en "tom mängd".
Citera
2024-09-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Som jag sa till dig de är enskilda individer som gör de inte Svenska myndigheter eller svenska staten så håll dig till verkligheten istället.

Jag har aldrig påstått att det var annat än främst muslimer i Malmö.

Jösses.

Vad tror du Kristersson pratar om? Myndighetssutövande?
Citera
2024-09-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Tänk på detta:

I de allra flesta svenska städer ser ni flera beslöjade muslimska kvinnor varje dag. Men hur ofta ser ni män i kippa? Aldrig eller nästan aldrig, skulle jag säga.

Vill du se svenska judar i kippa får du gå till någon palestinademonstration. De svenska judarna är som svenskar är mest och inte särskilt religiösa av sig. Det är ganska ovanligt att se någon man eller kvinna med ett korshalsband också.
Citera
2024-09-30, 22:25
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleezeball1
Förväntar du dig att jag ska reagera ungefär "åh nej, personangrepp mot en stor bajshög, så kan jag ju inte hålla på"?

Dottern till Hamasledaren Ismail Haniya togs in på sjukhus efter komplikationer vid en operation.
Du kan ju Googla fallet och återkomma med svar på vilket sjukhus hon togs in på. Lycka till.

Gissar att det är inget du kommer att göra, istället lär det komma ännu mer personangrepp på mig. Ditt bidrag till mänskligheten är att man kan testa nervgas på dig och dina polare.
Citera
2024-09-30, 23:27
Medlem
Kristersson gör sig själv till nidbilden av ignorans och hat. Väldigt få är idag äkta antisemiter, i ordets mening. Dvs hatar judar för att de är judar, inte för vad deras ledare och majoritet utför för våldshandlingar och brott i Mellanöstern. Antisemitismen har ökat, påstår man, efter att idf invaderar och begår folkmord, under förespeglegen av "special operations"...

Att som judiska föreningen vill frikoppla sionist-regimens handlande (den sk. Judiska staten Israel, alltså) och systematiska mord och fördrivande av miljontals fattiga människor, från hur folk uppfattar judar som grupp, är minst sagt hårresande logik. Precis som om handlingarna är oväsentliga för hur man uppfattas.

Jag har hittils aldrig träffat på någon som hyser agg mot de judar som publikt tar avstånd från Israels regim hemska illdåd. Varför inte börja i den ändan för svenska judiska föreningar?

Man kan jämföra med hur ryssar idag behandlas i Sverige. Visst får väl de som "står upp för Putin" tåla glåpord i Sverige, utan att vi kallar det förtryck? Men Judar som "står upp för israel" skriker antisemitism, närhelst det vansinniga mördandet, lemlästandet, utsvältning, fördrivning, sprängattentat och lönnmord kritiseras!

Helt jla sjukt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in