2010-10-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheezus
Jag har en kollega som jag misstänker är psykopat. När han fick sitt första barn kände han ingenting. Det blev tydligen bättre senare. I gemensamma säljaffärer skulle han alltid ha störst andel trots att vi var fler som delade på arbetsbördan. Han tog så vitt jag känner till aldrig på sig skuld för någonting. Och de enda gångern han skrattade var när han skrattade åt någon. Han hade också ett sjukt minne för negativa detaljer, vilket han gärna drog upp i efterhand och rubbade in. Om man gjort ett avslut kunde han hånskratta och säga saker i stil med, jävligt bra med tanke på vilket pissigt möte ni inledde med.

Är det psykopatiska drag han har eller är jag bara ett vanligt mobboffer? Han har självklart befordrats till chef nu trots att en slutade i gruppen omedelbart och jag och en annan vägrade ha honom som chef, då vi känner att han totalt saknar empati. Slutade med att vi fick 2 chefer istället, en för de som inte tål honom och den andra för de som skiter i det.

Kanske, troligtvis drag av det.

Jag har också ett sjukt minne för detaljer och brukar rubba in det men har inte ens drag.
Jag får 12 poäng på pcl-r och det är först uppåt 17-20 man kan tala om drag.

Faktum är att jag sammarbetar också med en dylik person som jag tror har psykopatiska drag.

Citat:
Ursprungligen postat av Filato
jag har en psykopat efter mig varje dag vad kan jag göra för att få fast honom samt att någon hjälper mig med honom, han ljuger påstår att man säger saker som inte stämmer och vill ta över allt man äger, han stalkar mig vart jag än går och hotar mig med att ringa på människor som kommer direkt osv, vad gör man åt en sådan psykopat?
Hoten är inte tomma utan dem kommer tro mig
Ingen bryr sig då alla är emot mig pga psykopatens mera sociala nätverk låg jag som offer redan första dagen , köper jag något i affären är han där tidigare å lämnar massa meddelanden som jag ska snappa upp i form av namn och reklam tex ligger en tre helt udda saker vid chipsen då han noterat att man äter det vissa dagar osv, jag kan inte ens gå till mina bekanta utan att psykopaten gör något på vägen tex läggs det grenar eller annat för att hota en med.

Hoten är inte tagna på allvar av polisen då dem säger att man är sjuk,varför vet jag inte , men jag e hundra på att han e psykopat som även va jag personligen också sätt våldtagit människor, kan vara en anledning till att han e på mig hela tiden?

Vi pratar om en riktig verklig person som är psykopat, va jag än gör är dem där och blockerar mm, jag har även blivit drogad via något jag ätit via mataffären och via inköpt föda på andra platser men det är svårt att säga källan vilket psykopaten tänkt på då jag varje gång jag söker hjälp anses som dum i huvudet vilket många här nu också påstår av min historia som tyvärr är sann. tvätt äkta psykopat som vill mig illa ??

han ska styra allt runt mig då han e psykopat på högsta nivå som våldtar och säkert ja va gud vet vad personen kan åstadkomma?
Kan inte få någon hjälp alls utan mitt öde verkar vara något dem bestämt måste vara så här.

Vad är frågan?
Citera
2010-10-25, 20:57
Medlem
Kondensators avatar
Om man är pedofil, gillar man Hitler då?
Citera
2010-10-25, 20:59
Bannlyst
frågan är vad jag kan göra då personen är helt psykopat och vill även vara mig han tar alla mina ider samt håller han mig utanför samhället helt , antingen går jag ut på gatan eller så jagar han mig och även där stalkar han en, jag vill till annat land för att söka hjälp men skiten är på mig överallt å stoppar det hela genom att sno allt jag äger mm , nu ska jag få en summa pengar inom någon dag sen drar jag härifrån men psykopaten påstår annat.

vi får se om jag lyckas då jag inte orkar bli torterad varje dag för något psykopaten har gjort, hoppas innerligt att han avlider så skiten slutar, tomten är snart här då kanske jag är fri den 24e?

frågan lyder vad killen inte sitter inspärrad för då han e helt jävla körd i psyket? Ingen i samhället reagerar på hans sätt att tortera mig ?
Citera
2010-10-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam

Du har fel. Poängen med faktoranalys av dessa instrument är inte främst tillämpning utan att begripa sig på konstruktets natur.

Du glömmer bort att det finns en betydande mängd studier om psykopati i icke-kliniska miljöer.

Du har fel. Poängen med forskning är oftast att hitta en tillämpning som är politisk styrd.

Har de studierna gjorts på senare år? Har du möjlighet att referera 10-15 bra studier? Det låter som en fantasimonster.
Citera
2010-10-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filato
frågan är vad jag kan göra då personen är helt psykopat och vill även vara mig han tar alla mina ider samt håller han mig utanför samhället helt , antingen går jag ut på gatan eller så jagar han mig och även där stalkar han en, jag vill till annat land för att söka hjälp men skiten är på mig överallt å stoppar det hela genom att sno allt jag äger mm , nu ska jag få en summa pengar inom någon dag sen drar jag härifrån men psykopaten påstår annat.

vi får se om jag lyckas då jag inte orkar bli torterad varje dag för något psykopaten har gjort, hoppas innerligt att han avlider så skiten slutar, tomten är snart här då kanske jag är fri den 24e?

frågan lyder vad killen inte sitter inspärrad för då han e helt jävla körd i psyket? Ingen i samhället reagerar på hans sätt att tortera mig ?

Du får boka en tid hos psykiatrin.
Citera
2010-10-25, 22:38
Medlem
Querls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Du har fel. Poängen med forskning är oftast att hitta en tillämpning som är politisk styrd.

Har de studierna gjorts på senare år? Har du möjlighet att referera 10-15 bra studier? Det låter som en fantasimonster.

Det där var ju ett häpnadsväckande påstående! Menar du ALL forskning, eller är det just forskning inom psykopatiområdet? Om det är det senare så är mitt intryck snarare att den präglas av grundforskning, snarare än tillämpningar med politiska förtecken.
Citera
2010-10-25, 22:46
Medlem
mr.demons avatar
Nån som vet om det finns nån psykopattest på nätet man kan göra??? Jag vet att det aldrig kan bli riktkigt riktigt så att säga. Men jag skulle vilja göra ett sånt för att se vart jag ligger. Och det beror mycket på att jag har Asperger, skulle se om det finns nått som stämmer in på mig.
Citera
2010-10-25, 22:59
Medlem
Hur får man ofta till all? Men visst jag talar om beteendevetenskapen. Det går alltid mode inom forskningen. På 70-talet så sa man på psykologiska institutionen "MEN PÅ VILKET SÄTT GAGNAR DET ARBETARKLASSEN" om intentionerna bakom forskning. Helt bisarrt.

Min tämligen gedigna erfarenhet av forskare är att de är mycket PK. Jag har varit med om professorer som skrikit åt mig på grund av att jag presenterat signifikanta resultat som varit "negativt laddade" mot grupper i de lägre skikten.

Vet du vad skillnaden mellan en psykopat och en forskare är?

Det var därför jag slutade forska. Nu ligger jag helst på playan och dricker öl.
Citera
2010-10-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Nån som vet om det finns nån psykopattest på nätet man kan göra??? Jag vet att det aldrig kan bli riktkigt riktigt så att säga. Men jag skulle vilja göra ett sånt för att se vart jag ligger. Och det beror mycket på att jag har Asperger, skulle se om det finns nått som stämmer in på mig.

Nej.

Det fanns förut men har tagits bort. Det var nog bra det.
Citera
2010-10-25, 23:11
Medlem
Querls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Hur får man ofta till all? Men visst jag talar om beteendevetenskapen. Det går alltid mode inom forskningen. På 70-talet så sa man på psykologiska institutionen "MEN PÅ VILKET SÄTT GAGNAR DET ARBETARKLASSEN" om intentionerna bakom forskning. Helt bisarrt.

Min tämligen gedigna erfarenhet av forskare är att de är mycket PK. Jag har varit med om professorer som skrikit åt mig på grund av att jag presenterat signifikanta resultat som varit "negativt laddade" mot grupper i de lägre skikten.

Vet du vad skillnaden mellan en psykopat och en forskare är?

Det var därför jag slutade forska. Nu ligger jag helst på playan och dricker öl.

Du missförstod nog mig..:-) Vad jag skrev var om du menade ALL forskning eller endast psykopatiforskningen som var politiskt inriktad. Det framgick inte av det du skrev vad du refererade till. Sedan när det gäller själva frekvensen, så skrev du oftast, vilket kanske kan tolkas som att ditt påstående gällde mer än hälften av all forskning.

Så, svara på frågan istället. Gällde ditt påstående all forskning?, All psykologisk forskning?, All psykopatiforskning? Eller hur menade du?
Citera
2010-10-25, 23:21
Medlem
Man kan säga att det påverkar all forskning i och med att det är människor som forskar. Påverkan varierar beroende av disciplin. Studerar man fjärilar så har det en mindre påverkan. Men titta lite på resurfördelningen beteendeforskning vs fjärilsforskning (etologi, biologi).
Citera
2010-10-25, 23:48
Medlem
Querls avatar
Jag ställer en ny fråga istället:

Hur ser du på likheter och skillnader mellan psykopatibegreppet och Anti-social personlighetsstörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in