Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Alltså, ska det låta så här varje gång det är en kvinnlig huvudkaraktär framöver i varje spel? Förstår ärligt talat inte grejen. Kvinnliga huvudkaraktörer, som dessutom är "fräcka" eller vad man ska kalla det, är ju inte direkt något nytt.
Samus Aran och Jill Valentine är exempel på kvinnliga karaktärer som lever på annat än sin sex appeal (Nåja, sen kom zero suit Samus, men det var långt efter).
Jag har inget emot kvinnliga karaktärer, jag är man och får jag välja kön i ett spel så väljer jag ofta att spela den kvinnliga karaktären!
Däremot är jag jäkligt less på att väldigt många spel ändrar den spelbara karaktären som alltid har varit man till en kvinna bara för "att", eller införa valmöjlighet av bägge könen, men samtidigt gör man inte tvärt om, tex ändra Lara Croft till man, ändrar bögar till straight, kvinnan ska ofta vara uppkäftig och nedlåtande och kunna allt bättre och vara minst lika fysisk stark som mannen!
Ändrar man färgade karaktärer till vita så kallas det white washing men det är alltid ok att ändra vita karaktär till mörka!
Röstskådespelerskan till Ghost of Göte får vara hur woke som helst så länge hon gör ett bra jobb och att Sucker Punch inte inför en massa woke dynga i spelet!