Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
The last of us gick från macho Joel till rena hönsgården.
Uncharted gick väl från Nathan till några kvinnor. Har inte spelar det.
Ratchet and clank så spelade man som en tjej-lombax halva spelet.
Kollar man mönstret hos Sonys största serier så är det en tydlig trend. Jag bryr mig inte själv så mycket just hos tvspel, men eftersom det är samma trend som har förstört tv serier och film så blir man ändå irriterad.
Jo, men Last of Us är lite samma som med detta spelet som tråden handlar om. Det har liksom funnits ett spel innan. Inte direkt blivit en franchise som har en historik av enbart manliga karaktärer.
Uncharted: Lost Legacy är ju lite av ett sidoprojekt där man får spela två karaktärer som redan funnits inom franchisen som har varit väldigt uppskattade. Båda två har ju haft väldigt mycket "sex appeal" över sig, så att folk ser dem två som "woke" förstår jag inte riktigt. Nu minns jag inte vad karaktären som Claudia Black spelar, Elena? I alla fall så har hon ju haft väldigt mycket sex appeal genomgående i serien och har varit Nathans attraktionsobjekt mer baserat på lust än kärlek.
Även Rivet har ju tagits emot väldigt väl av spelarna. Om man nu är sån kan man bara söka på "Rivet Rule 34" för att se vad folk tycker om henne

. Men som du säger, halva spelet. Man spelar även som Ratchet. Hon har inte tagit över spelet utan är en av två karaktärer man kan spela. Är det flera karaktärer i ett spel så tycker jag att det gärna får vara två karaktärer som är väldigt olika varandra.
Minns jag rätt så var väl historien bakom Rivet något som de som pratar om wokeness gilla också? Minns jag rätt var det någon inom designteamet som ville göra henne betydligt mindre spännande som karaktär, men fick mothugg och vi har den River vi har idag som både "vanliga människor" och pervon uppskattar.