• 1
  • 2
2024-09-24, 08:59
Medlem
PoljeXs avatar
Vem har vi här då?
Sydsvenskan:
” En man i 40-årsåldern larmade polis om att han blivit skottskadad på Bergsgatan i Malmö under tisdagsmorgonen. Polisen är på plats och jagar efter potentiella gärningsmän. Insatsstyrkan bevakar området med automatvapen. Polisen har också prickskyttar på plats.”
https://www.sydsvenskan.se/2024-09-2...-prickskyttar/
Citera
2024-09-24, 09:40
Medlem
TeEsErs avatar
Eftersom polisen letar efter skytten på plats handlar det nog om någon form av relationsvåld. Bekant eller partner.
Citera
2024-09-24, 09:54
Medlem
SVT har en kort videosnutt från den avspärrade delen av Bergsgatan.
Dörrknackning pågår för att utröna om något sett något avvikande runt kl 7 i morse.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...centrala-malmo
Citera
2024-09-24, 09:59
Medlem
B#g Dr###a
Citera
2024-09-24, 11:04
Medlem
skjuten i benet!

man blir nostalgisk, en svunnen tid då folk nöjde sig med att skjuta varandra i benet istället för huvudet när dom hamnade i konflikt.
Citera
2024-09-24, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum781
B#g Dr###a

Nu igen 😂
Man gissade på honom senast de va en skjutning i Malmö
Citera
2024-09-24, 11:35
Medlem
Citat:
B#g Dr###a

Är han 40 år?
Citera
2024-09-24, 11:38
Medlem
rex144s avatar
I artikeln stod det att polisen slog in en port för att komma in i fastigheten men polisen har väl en tagg som öppnar alla portar som har tagg-system?
Jag vet företaget som levererar paket Early Bird kommer in överallt på natten utan att behöva ringa på porttelefoner så Polisen och Ambulansen borde ha tillgång till liknande tagg.
Men jag vet att ambulanspersonal ringer på porttelefon... och om personen som larmat har svimmat då kan de inte komma in.

En kvinna har anhållits men jag tror inte att hon har skjutit mannen utan hon var antingen efterlyst eller narkotikapåverkad och polisen hittade narkotika på henne eller i hennes bostad.
Citera
2024-09-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
I artikeln stod det att polisen slog in en port för att komma in i fastigheten men polisen har väl en tagg som öppnar alla portar som har tagg-system?
Jag vet företaget som levererar paket Early Bird kommer in överallt på natten utan att behöva ringa på porttelefoner så Polisen och Ambulansen borde ha tillgång till liknande tagg.
Men jag vet att ambulanspersonal ringer på porttelefon... och om personen som larmat har svimmat då kan de inte komma in.

En kvinna har anhållits men jag tror inte att hon har skjutit mannen utan hon var antingen efterlyst eller narkotikapåverkad och polisen hittade narkotika på henne eller i hennes bostad.

Polisen har inte ett taggsystem att öppna portar. Inte heller sjukvård.
Existerar inte.
Alla taggar är kodade. Finns ingen Universalkod för myndigheter.
Citera
2024-09-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag vet företaget som levererar paket Early Bird kommer in överallt på natten utan att behöva ringa på porttelefoner så Polisen och Ambulansen borde ha tillgång till liknande tagg

Det är ju Tidningsbärarna som levererar Early Birds paket. Så de har nycklar/koder.
Citera
2024-09-24, 12:22
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
B#g Dr###a
Sluta hitta på, han är max 30
Citera
2024-09-24, 12:35
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHappy1
Det är ju Tidningsbärarna som levererar Early Birds paket. Så de har nycklar/koder.

Så Tidningsbärarna anförtros taggar men inte Polisen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in