2024-11-14, 06:36
Medlem
Majsmannen2s avatar
EP börja bli mer av sig själv får man väl ändå säga.

Tycker han ska vara en av det bättre på isen när han spelar men tror han är lite svag mentalt. Verkar lite känslig.

Och Brännström kanske äntligen kan komma till lite mer, gillade många stunder av det jag såg av honom i Sens.
Citera
2024-11-14, 15:09
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Varför är det så tyst på finnarna i tråden? Rantanens prestation i natt kunde väl åtminstone förtjäna ett litet hyvää?
Citera
2024-11-14, 17:52
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Varför är det så tyst på finnarna i tråden? Rantanens prestation i natt kunde väl åtminstone förtjäna ett litet hyvää?

Han avgjorde matchen med de 3 sista målen

Är Zibba en toppcenter?

https://www.eliteprospects.com/league/nhl/stats/2024-2025?position=f&nation=swe
Senast redigerad av perry2 2024-11-14 kl. 17:54.
Citera
2024-11-14, 19:25
Medlem
Två svenskar kan göra NHL-debut under natten som kommer. Det handlar om Leo Lööf (Blues) och Adam Wilsby (Predators) som kallats upp av sina klubbar senaste dygnet.
Citera
2024-11-14, 21:02
Medlem
Majsmannen2s avatar
Leo Lööf hade jag ingen koll på, antar det är för han stack tidigt över till Finland istället för SHL. Lite ovanligt kan jag tycka.

Gick i tredje rundan.

Lycka till då LL och Wilsby, ta för er!

Ang Zibanejad så verkar nånting inte stå rätt till.

Citat från AB.

"”Jag kollade upp och kunde se att han inte var sig själv, lyckligtvis fick han den medicinska hjälpen när han fick den”.

Senare kunde Mika Zibanejad komma tillbaka till spel och fullfölja resten av matchen.

– Jag kände mig helt borta. Jag behövde andas. Det var det. Det var inget allvarligt. Jag kände mig bara borta vid tekningen, säger Mika Zibanejad."

Mentalt breakdown pgr av nånting han själv inte kan sätta ord på. Låter minst sagt underligt.
Senast redigerad av Majsmannen2 2024-11-14 kl. 21:26.
Citera
2024-11-14, 22:31
Medlem
Citat:

Dom är väl trötta på att bli nedtagna på jorden.
Citera
2024-11-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Ang Zibanejad så verkar nånting inte stå rätt till.

Citat från AB.

"”Jag kollade upp och kunde se att han inte var sig själv, lyckligtvis fick han den medicinska hjälpen när han fick den”.

Senare kunde Mika Zibanejad komma tillbaka till spel och fullfölja resten av matchen.

– Jag kände mig helt borta. Jag behövde andas. Det var det. Det var inget allvarligt. Jag kände mig bara borta vid tekningen, säger Mika Zibanejad."

Mentalt breakdown pgr av nånting han själv inte kan sätta ord på. Låter minst sagt underligt.

Någon som satte in nån tackling eller har man missat något..?
Citera
2024-11-15, 00:00
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Någon som satte in nån tackling eller har man missat något..?

Fick väldigt luddigt intryck av zibba om jag sammanfattar de uttalanden han kom med samt hans uppträdande på isen.

Jag kan inte tolka det som på något annat sätt än att han fick någon form av panikångestattack på isen - av lite oklar anledning.

Antingen har det ju skruvat sig duktigt privat eller så pallar han inte trycket av att leverera.

Eller en kombination av bägge två.

Låter lite oroväckande.

Får se vad som händer på isen inatt.
Citera
2024-11-15, 10:39
Medlem
2n00b4Us avatar
Connor Mcdavid blev tilldelad 1-2-3 stjärnor i nattens match. Det är lite trist att matchens stjärnor hamnar så långt ner på sidorna på NHL.com, kommer ihåg för 10 år sedan då var det mycket mer 'synligt' över vilka som blev matchens stjärnor.
Citera
2024-11-15, 18:36
Medlem
Majsmannen2s avatar
Zibb fick då måla för NYR.

"A piano fell off his shoulders" som dom uttryckte det i TV.
Men inte mycket till glädje och målet kom till honom utan just någon direkt prestation.

Men kanske precis vad han behövde, får gärna gå bra för honom tycker jag.
Citera
2024-11-15, 22:45
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Dom är väl trötta på att bli nedtagna på jorden.

Lite synd faktiskt. Jag brukar göra en snabbkoll i NHL-trådarna på morgonen för att få ett hum om vad som hänt i nattens matcher. Men länge sedan det kom något från den blåvita sidan.

Hoppas någon icke långsint finländare kan tänka sig att ta upp facklan igen.
Citera
2024-11-16, 01:06
Medlem
Citat:
Lite synd faktiskt. Jag brukar göra en snabbkoll i NHL-trådarna på morgonen för att få ett hum om vad som hänt i nattens matcher. Men länge sedan det kom något från den blåvita sidan.

Hoppas någon icke långsint finländare kan tänka sig att ta upp facklan igen.

Är väl tämligen ointressant gällande deras prestationer.

Av de bättre sidor är NHL:s egna svenska sida, väl värd ett besök på morgonkvisten för att få lite intryck av nattens händelser!
Man kan även spåna på "gamecenter" från varje spelad match och se vilka som gjort mål, och ofta kan man se videoklipp på vederbörande.

https://www.nhl.com/sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in