2024-10-09, 20:54
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad tycker ni Utah hittills? Jag får säga att jag gillar allt med dem hittills. Läget på staden och omgivningen, klassisk hockeystad för oss svenskar , häftig svart dräkt som påminner om Tampa Bay på 90-talet. Annorlunda tight arena.
Jag har inte sett någon match eller studerat dem närmare, men jag gillar namnet: Utah Hockey Club.
Citera
2024-10-10, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Vilka mer kan utmana Florida?

Edmonton !

Jag tror Toronto kommer floppa ännu en gång.
Citera
2024-10-10, 04:07
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Edmonton !

Jag tror Toronto kommer floppa ännu en gång.

Tror det med. Toronto hade svårt mot Montreal,helt låsta stundtals och svårt att vinna andra puckarna.

Rangers sopade mattan med Penguins. Bedrövligt back spel.
Citera
2024-10-10, 11:41
Medlem
Montembeault gör 48 räddningar när Montreal nollar Toronto i säsongspremiären.
Citera
2024-10-10, 15:28
Medlem
Kedoxs avatar
Nu när säsongen dragit igång tänkte jag tipsa om en färsk dokumentärserie som släpptes 4 oktober som heter FACEOFF: Inside the nhl .

Det är behind the scenes kan man säga där spelare följa och man får se sånt som inte är med i sändningarna. Är väl i samma stil som F1-serien Drive to survive.
6 avsnitt.
Citera
2024-10-10, 16:20
Medlem
NHL sänds på svensk kanal TV10.
Citera
2024-10-10, 19:55
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag har inte sett någon match eller studerat dem närmare, men jag gillar namnet: Utah Hockey Club.
Njut medan du kan. Det är väl bara ett arbetsnamn tills de kommer med det riktiga.
Citera
2024-10-11, 05:46
Avslutad
Kikar på Celebrinis debut. Mål direkt, turligt, men mål. Och innan första perioden var slut så fick han ett ass oxå. Där var det ingen tur inblandad. Han sätter avtryck direkt i Sharks.
Citera
2024-10-11, 10:30
Medlem
Någon vecka för sent tänkte jag också tippa säsongen 24/25. Jag låtsas helt enkelt inte om de första omgångarna som spelats. Mitt tips är å andra sidan ganska tråkigt för jag tror att det kommer se ut ungefär som förra året i respektive division.

Atlantic slutar så här:
Florida (Utmanar om SC i år också)
Boston (Stabila med Swayman)
Toronto (Målvaktsfrågan?)
Tampa (kommer klara förlusten av Stamkos ok)
Ottawa (Bättre men inte tillräckligt bra)
Detroit (Yzerplan har tappat farten)
Motreal (Inte nära ännu)
Buffalo (kräftgången fortsätter)

Metropolitan:
Rangers (Fönstret är öppet)
Carolina (stabila)
Islanders (bättre än man tror)
Flyers (på väg upp)
Devils (överhypade)
Pittsburgh
Washington
Columbus

Central:
Dallas (Typ Western conferense final)
Colorado (slutspel men inte mer)
Nashville (intressantaste laget)
St Louis
Utah (kanske slutspel nästa säsong)
Winnipeg (Svårbedömda)
Minnesota (Kommer inte räcka till)
Chicago (Bättre, men det är lång väg til toppen)

Pacific:
Vegas (Tror ändå inte de går till final)
Edmonton (Går till final - typ mot Rangers)
Vancouver (Kan lägga krokben för Edmonton)
Kings (Tar sig inte förbi lagen ovan i ett slutspel)
Seattle (Hamnat i ett mellanläge)
Calgary (Tar ok med poäng)
San Jose (Bättre än i fjol, men långt kvar)
Anaheim (tom sämre än i fjol?)

Har tyvärr inte haft tid att följa träningsläger och försäsongsmatcher. Hängde med en bit in i free agency. Ska försöka komma in i det nu igen, när jag har lite mer tid.

Tycker det ska bli spännande att följa Broberg i St Louis (kastade Edmonton bort en talang där), Markström och Ullmark i sina nya klubbar och om Nashville (vem gillar inte Trotz) och Utah kan lyfta. Tror för övrigt att Hockey Club kommer bli Utahs permanenta namn, eftersom det i nordamerika är lite unikt och går att skilja ut från alla djur och blixtar och grejer som lagen har.
Citera
2024-10-11, 14:26
Medlem
Kedoxs avatar
Som Färjestadare känns det kul att Hildeby fått debutera! Var ju med vid vårat senaste guld.
Han gjorde inte bort sig heller då Toronto vann matchen, fansen verkar nöjda.

Nu var han väl uppkallad pga skada så han lär väl inte bli ordinarie i nhl än. Men tror man kommer testa honom några matcher till under säsongen. Stor som ett hus, kliver direkt in som en av ligans största målvakter.
Citera
2024-10-12, 03:28
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Nu när säsongen dragit igång tänkte jag tipsa om en färsk dokumentärserie som släpptes 4 oktober som heter FACEOFF: Inside the nhl .

Det är behind the scenes kan man säga där spelare följa och man får se sånt som inte är med i sändningarna. Är väl i samma stil som F1-serien Drive to survive.
6 avsnitt.
Jag vet inte om jag ska säga att jag är besviken på den eller bara inte gillade den. Jag vet ju hur i princip alla nhl dokumentärer ser ut:
-Måljubel istället för stämningsfull kommentator:Wohoooo, Let's Goooo
-Helt sönderklippta situationer och mål. Jag förstod knappt vad som pågick.
- aldrig tillåtelse att komma ner i puls. Under matcherna måste det vara bakgrundmusik precis hela tiden
- en massa ointressanta spelarintervjuver
- Fula miljöer. Städskrubbar, korridorer ,tråkiga kontor.

Jag tycker att det var ännu en dokumentär serie som inte alls fångade magin i dagens Nhl. Vi skulle ha sett mer av städerna, hockeyns betydelse,vackra utomhusmiljöer. De skulle ha fokuserat på ,och i ett lungt och begripligt tempo, visat fler snygga mål och situationer. Hur dagens nhl skiljer sig från 20 år sen. De måste kunna bygga upp dramaturgin i matcherna och serierna bättre när de får ett så fantastiskt slutspel levererat.

De kunde inte bett om bättre förutsättningar och så blir det bara det här. Jag hoppades att den här dokumentären skulle vara inspirerande, locka och fånga in nya tittare. Det har jag väldigt svårt att se att den skulle göra.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-10-12 kl. 03:34.
Citera
2024-10-12, 10:16
Avslutad
^Klockren beskrivning, har slutat kolla NHL-dokumentärer sedan länge tyvärr, massiv potential att göra något med mer djup men blir istället bara en tråkig och intetsägande produktion varje gång.

Kommer Bobby Brink någonsin cementera en plats i topp-6?
Passar hans spelartyp inte in i dagens NHL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in