Citat:
Ursprungligen postat av
Kedox
Nu när säsongen dragit igång tänkte jag tipsa om en färsk dokumentärserie som släpptes 4 oktober som heter FACEOFF: Inside the nhl .
Det är behind the scenes kan man säga där spelare följa och man får se sånt som inte är med i sändningarna. Är väl i samma stil som F1-serien Drive to survive.
6 avsnitt.
Jag vet inte om jag ska säga att jag är besviken på den eller bara inte gillade den. Jag vet ju hur i princip alla nhl dokumentärer ser ut:
-Måljubel istället för stämningsfull kommentator:Wohoooo, Let's Goooo
-Helt sönderklippta situationer och mål. Jag förstod knappt vad som pågick.
- aldrig tillåtelse att komma ner i puls. Under matcherna måste det vara bakgrundmusik precis hela tiden
- en massa ointressanta spelarintervjuver
- Fula miljöer. Städskrubbar, korridorer ,tråkiga kontor.
Jag tycker att det var ännu en dokumentär serie som inte alls fångade magin i dagens Nhl. Vi skulle ha sett mer av städerna, hockeyns betydelse,vackra utomhusmiljöer. De skulle ha fokuserat på ,och i ett lungt och begripligt tempo, visat fler snygga mål och situationer. Hur dagens nhl skiljer sig från 20 år sen. De måste kunna bygga upp dramaturgin i matcherna och serierna bättre när de får ett så fantastiskt slutspel levererat.
De kunde inte bett om bättre förutsättningar och så blir det bara det här. Jag hoppades att den här dokumentären skulle vara inspirerande, locka och fånga in nya tittare. Det har jag väldigt svårt att se att den skulle göra.