2025-03-27, 19:48
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Tänkte lite på underbetalda kontrakt. Marchand har ju helt klart varit underbetalda, dock vet jag inte hur bra när hans kontrakt signades. Han var ju lite av en late bloomer.
Men såna spelare som verkligen har satt avtryck som nyckelspelare i en klubb tycker jag borde kunna få lite för trogen tjänst även om den absoluta primen är förbi.

Därför blev jag förvånad när Hedman som varit underbetald på sitt 8-års med knappt 7,9 tecknade nytt.
Under den tiden har han kontinuerligt varit en av ligans bästa och stabilaste backar. Vunnit 2 SC, Conn smythe, Norris.
Det nya fyraårskontratet är bara 8 mille/år. Hade räknat med iallafall 10 med tanke på vad han gjort för klubben och att han ändå fortfarande är bra, dels som ett tack i efterhand men också att han fortsatt är en tillgång.

Doughty är väl den vid sidan av Hedman som varit en stabil toppback över många år även om jag håller Victor före. Drew belönades med 11/säsong.

Tidigare underbetalda var väl MacKinnon men det tog han igen med råge på det nya.
Makar i egenskap av världens bäste back ses som underbetald och jo, det kan man väl säga med tanke på vilken spelare han är även om hans 9/år är mer än Hedman nånsin har haft.
Samtidigt är Makar ung och fortsätter han som han gör så kan han förmodligen om han vill bli den bäst betalde backen i ligan vid nästa förhandling. Ingen har fått höger än Erik Karlssons kontrakt som jag tror skrevs 2019.

Spelare som får mindre än vad de är värda som jag inte räknat är t.ex Duchene och OEL. De har riktigt prisvärda kontrakt för sina klubbar men båda har blivit utköpta tidigare så pengar tickar in från annat håll också.

Har ni några kontrakt i åtanke?

Alla är väl underbatalda idag? Frågan är när dom skrev på kontraktet!
Citera
2025-03-27, 22:17
Medlem
Citat:
Tänkte lite på underbetalda kontrakt. Marchand har ju helt klart varit underbetalda, dock vet jag inte hur bra när hans kontrakt signades. Han var ju lite av en late bloomer.
Men såna spelare som verkligen har satt avtryck som nyckelspelare i en klubb tycker jag borde kunna få lite för trogen tjänst även om den absoluta primen är förbi.

Marchand är för gammal för att belönas. Mer före detta bra anfallare.

Citat:
Därför blev jag förvånad när Hedman som varit underbetald på sitt 8-års med knappt 7,9 tecknade nytt.
Under den tiden har han kontinuerligt varit en av ligans bästa och stabilaste backar. Vunnit 2 SC, Conn smythe, Norris.
Det nya fyraårskontratet är bara 8 mille/år. Hade räknat med iallafall 10 med tanke på vad han gjort för klubben och att han ändå fortfarande är bra, dels som ett tack i efterhand men också att han fortsatt är en tillgång.

Hedman är en av ligans bästa backar sedan 17/18.

Citat:
Makar i egenskap av världens bäste back ses som underbetald och jo, det kan man väl säga med tanke på vilken spelare han är även om hans 9/år är mer än Hedman nånsin har haft.
Samtidigt är Makar ung och fortsätter han som han gör så kan han förmodligen om han vill bli den bäst betalde backen i ligan vid nästa förhandling.

Makar är ligans bästa back sedan vinning säsongen 21/22.

Citat:
Har ni några kontrakt i åtanke?

Nej.
Citera
2025-03-28, 02:15
Medlem
Citat:
Marners nästa kontrakt känns riktigt intressant. Han har redan haft ett riktigt bra på 10.9. Men i vanlig ordning verkar han visa ännu en dimension.
Samtidigt har han inte varit under ppg i förhållande till antal matcher han spelar sen 17-18.

Och även om capen går upp så har de delat ut feta kontrakt till Matthews & Nylander på 13,25 & 11,5. Och Tavares har ett år kvar på 11.
Samtidigt så frågades han om han kunde tänka sig att häva sin no-trade klausul när Toronto spanade in Rantanen.
Lär väl inte va jättemotiverande för honom. Men kanske ett sätt för leafs att pressa honom i förhandlingar. Vi vet ju inte om hans läger bollar fantasi siffror, så kan ju vara en markering från dem att om de inte närmar sig varann är de beredda att trejda eller låta honom gå ut på marknaden.
Mitt i allt är han en homeboy från krokarna och det är säkert en sjukt stor ära för en sådan att spela för Toronto. Samtidigt en jäkla press. Vänner, familj etc är ju närvarande på ett helt annat sätt än för dem från andra ställen.

Spännande iallafall. Min gissning är att Leafs är beredda att ge honom en liten höjning till typ 12 och att hans läger föreslår något över vad Matthews har.
Hur det går i slutspelet kan säkert spela in också om man inte lyckats enas innan dess.

Stört att de var intresserade i Rantanen. Precis som att de är i offensiven de behöver leta spelare och har problem där...
Senast redigerad av Kokacola 2025-03-28 kl. 02:26.
Citera
2025-03-28, 02:21
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Hörde förresten att Foppa kunde ha blivit en Duck!

Selänne och Foppa hade blivit en kärlek som korsade vissa förbjudna gränser men ack så underbar och fin ändå. Låter som en dynamisk duo.
Citera
2025-03-28, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Ser att de blivit en del överkörningar inatt.

Kapten Hedman's Tampa förödmjukade Pingvinerna i den grövsta mån att de hann göra 6-0 innan slutresultatet skrevs 6-1.

Konstigt nog brukar de bli kross eller gränsen till kross i fler matcher och inte bara en när de väl sker. Lagomt så att den paranoide skulle ana matchfixning!

Inatt igen. Just nu Tampa 7-0... Buffalo har också en 7 målsledning.
Citera
2025-03-28, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Selänne och Foppa hade blivit en kärlek som korsade vissa förbjudna gränser men ack så underbar och fin ändå. Låter som en dynamisk duo.

Selänne (och Kariya) spelade en säsong tillsammans med Foppa i Colorado.
Citera
2025-03-28, 06:39
Avslutad
Märks att Oilers saknar McDavid och Draisaitl
Citera
2025-03-28, 09:06
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Selänne (och Kariya) spelade en säsong tillsammans med Foppa i Colorado.

Ja titta, 03-04, säsongen innan det blev lockout.

Där Selänne tycks ha gjort en av sina poängmässigt sämre säsonger och Foppa bara spelade 39 matcher. Såg ut att bara gå utför efter den säsongen. Skadorna började väl ta ut sin rätt.

Jag måste gissa dom möttes under fel omständigheter då, men jag hade inget minne alls av Selänne i Avs.
Citera
2025-03-28, 12:21
Medlem
Kedoxs avatar
Jag tycker att man missar ett namn när man pratar om yttersta eliten, alltså de som klassas som superstjärnor.

Det är McDavid, MacKinnon, Matthews, Makar, Draisaitl
Sen är Pastrnak & Q. Hughes borderliners.

Man jag saknar Kucherov i diskussionen. Han är ju förfasen uppe och bråkar i poängtoppen med McD & Mack varje säsong. 5 säsonger över 100p, toppnotering 144. Påväg mot 80+ assist för tredje året i rad och då gör han 30-45 mål på det.

Förstår inte varför han petas in i facket strax under yppersta eliten med spelare som Barkov, Tkachuk, Kaprizov, Nylander, Marner etc.
Kuch kan argumenteras som topp 3 i världen till och från.
Tycker inte ens det är fullkomligt solklart att MacKinnon är bättre. Visst Mack är center och de har olika spelstilar men är ju i princip ingen spelare som känns tryggare än Kuch på isen. Han vet vad han kan och hittar vägar fram som om det vore en barnlek.

Förstår inte varför han inte verkar argumenteras för som en topp 5 spelare i världen. Är det för att han är ryss ?Han visar säsong efter säsong att det är samma skyhöga nivå han ligger på.
Citera
2025-03-28, 13:56
Medlem
Citat:
Jag tycker att man missar ett namn när man pratar om yttersta eliten, alltså de som klassas som superstjärnor.

Det är McDavid, MacKinnon, Matthews, Makar, Draisaitl
Sen är Pastrnak & Q. Hughes borderliners.

Man jag saknar Kucherov i diskussionen. Han är ju förfasen uppe och bråkar i poängtoppen med McD & Mack varje säsong. 5 säsonger över 100p, toppnotering 144. Påväg mot 80+ assist för tredje året i rad och då gör han 30-45 mål på det.

Förstår inte varför han petas in i facket strax under yppersta eliten med spelare som Barkov, Tkachuk, Kaprizov, Nylander, Marner etc.
Kuch kan argumenteras som topp 3 i världen till och från.
Tycker inte ens det är fullkomligt solklart att MacKinnon är bättre. Visst Mack är center och de har olika spelstilar men är ju i princip ingen spelare som känns tryggare än Kuch på isen. Han vet vad han kan och hittar vägar fram som om det vore en barnlek.

Förstår inte varför han inte verkar argumenteras för som en topp 5 spelare i världen. Är det för att han är ryss ?Han visar säsong efter säsong att det är samma skyhöga nivå han ligger på.

Att han inte hamnar i rampljuset kanske också är anledningen till topplaceringarna, han kan spela ut utan någon press av att behöva prestera likt en superstjärna.
För att förstå så kan jag nämna ett motsatt exempel, Elias Pettersson.
Citera
2025-03-28, 14:38
Medlem
Bara spanar in tabellen och ser att Colorado ligger femma i NHL. De är kanske kanske på väg förbi Vegas och det finns en chans att de slutar fyra i hela ligan och belönas med att bli oseedade i slutspelet.

Kanske är läge att gå tillbaka till 1 vs. 8, 2 vs 7 osv istället för divisionsrunkandet.
Citera
2025-03-28, 17:43
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenThingsGoWrong
Bara spanar in tabellen och ser att Colorado ligger femma i NHL. De är kanske kanske på väg förbi Vegas och det finns en chans att de slutar fyra i hela ligan och belönas med att bli oseedade i slutspelet.

Kanske är läge att gå tillbaka till 1 vs. 8, 2 vs 7 osv istället för divisionsrunkandet.

Noterade det jag med av slump när man kolla på tabellen.
Dallas verkar ligga bättre till, och förhoppningsvist så lossnar det för Rantanen, Hintz fick sig rejäl lyft.

Undra vad som hände så att Rantanen har 12 penalty min.. Får Googla..

Hittade, verkade vara maximal otur

https://twitter.com/i/status/1905464502709080171
Senast redigerad av EastClintfood 2025-03-28 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in