Citat:
Ursprungligen postat av
james b
Jäkla vad fint det känns att se Leos utveckling denna säsong. Var orolig ett tag att han skulle stagnera och på det tappa självförtroendet
Vilket hade resulterat att han hade förblivit en talang.
Men han lirar med sånt lugn på isen och styr hela din kedja. Poängen trillar just nu in regelbundet oxå.
Alltid gillat spelartypen. Typ Barkov.
Vet inte om han är ett C -ämne, men han känns då som den typen. Men med C på bröstet kommer det mer åttagande så hoppas han får fortsätta utvecklas på isen och i omklädningsrumet innan det blir aktuellt.
Ellerhur. Poängen över säsongen totalt sticker väl inte ut men produktionen på senare tid och framförallt spelet är nog det bästa jag sett Leo. Vet inte om det var dig eller Bartman jag diskuterade med om att han behöver växa in i och förstå sin kropp, det tycker jag han gör bättre nu. Han har en sån kroppshydda som kan hålla avstånd som det ska va svårt att ta pucken ifrån. Sen har han en fantastisk reach som verkar förvåna både försvarare och målvakter. Han har ju redan fått ett go-to move där han dribblar lite och går till höger för att sen blixtsnabbt lägga in pucken till vänster. Får målvakterna att se lite dumma ut. Tror helt enkelt de beror på att de inte förstått hur långt han kan sträcka sig, är ju bredaxlad också. Tror förresten jag inte sett honom missa en straff än, har du?
Nog den fysiskt störste riktigt bra centern vi haft sen Sundin.
Hörde förresten att Foppa kunde ha blivit en Duck!
När han var kapten i Philadelphia ville han flytta för han inte kände att det fanns nån reell chans på cupen där just då. Och i egenskap som storstjärna fick han väl välja lite själv vart han skulle hamna, han hade även sagt att han kanske kunde komma tillbaka till philly efter säsongen.
Iallafall fanns det konkreta bud från San Jose, Ducks, Nashville som alla var bra då. Han valde preds då han kände lite spelare där och kanske tyckte de hade bäst chans. Det var säsongen då Ducks vann.
Lite nyfiken blir man på vad som erbjöds. Tänk om det bland annat var nån i tredjelinan som stängde ner totalt i slutspelet.