2025-03-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Med allra största sannolikhet blir det bara Draisaitl som gör mer än 50 mål i grundserien den här säsongen. Att bara en spelare gör mer än 50 mål kan inte ha hänt på ett bra tag.

Hade antagligen fått sällskap av Ovi om han inte hade blivit skadad.
Citera
2025-03-26, 19:03
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Nu har jag startat en liga där vi tippar hur slutspelet kommer gå.

Följande regel gäller.
Inget jävla dumdrygt snack här mellan varandra.

Vinnaren får mandat att skryta till nästa säsongs slutspel.

Lägger ut länken igen när vi har klart hur slutspelsträdet ser ut.

https://bracketchallenge.nhl.com/sv/leagues/69810

Wow tack vad roligt att du tog ansvar.

Blir en extra krydda till slutspelet.
Citera
2025-03-26, 19:07
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Lite av den anledningen jag håller de som en doldis till SC bucklan, dom har gaddat ihop sig i år om en nästa växel de lägger i vid slutspelet. Men Majsmannen2 säger emot mig gällande detta!

Inte för att det är en dålig gissning utan mer att jag annars går emot mig själv.

Jag har ju börjat tro på Colorado och sedan har jag tänkt hålla Kings som min svarta häst.

Toronto blir farliga ju längre dom tar sig och ju mindre dom har att förlora, tror jag. Dom själva är värsta motståndaren.
Citera
2025-03-26, 20:17
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Alltid tråkigt när en spelare får lov att lägga av på grund av skador. Jag tycker det är nog tråkigt när de behöver göra det på grund av åldern. Han har betytt oerhört mycket för Capitals, och det var väl mer eller mindre väntat att det inte skulle bli något mer spel i NHL efter hans nu långa frånvaro.

Utan o
Ovechkin hade Bäckström varit en nolla.
Citera
2025-03-27, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Utan o
Ovechkin hade Bäckström varit en nolla.

Nu är du bara upprörd över att Rantanen är en nolla utan MacKinnon
Citera
2025-03-27, 03:54
Avslutad
Jäkla vad fint det känns att se Leos utveckling denna säsong. Var orolig ett tag att han skulle stagnera och på det tappa självförtroendet
Vilket hade resulterat att han hade förblivit en talang.

Men han lirar med sånt lugn på isen och styr hela din kedja. Poängen trillar just nu in regelbundet oxå.
Alltid gillat spelartypen. Typ Barkov.

Vet inte om han är ett C -ämne, men han känns då som den typen. Men med C på bröstet kommer det mer åttagande så hoppas han får fortsätta utvecklas på isen och i omklädningsrumet innan det blir aktuellt.
Citera
2025-03-27, 12:29
Medlem
Citat:
Jäkla vad fint det känns att se Leos utveckling denna säsong. Var orolig ett tag att han skulle stagnera och på det tappa självförtroendet

Men han lirar med sånt lugn på isen och styr hela din kedja. Poängen trillar just nu in regelbundet oxå.

Vet inte om han är ett C -ämne, men han känns då som den typen. Men med C på bröstet kommer det mer åttagande så hoppas han får fortsätta utvecklas på isen och i omklädningsrumet innan det blir aktuellt.

Framförallt ge honom förtroende också för att få självförtroende, dom har väl låtit han varit mestadels i en tredjekedja va? Och mindre istid. Följer som sagt inte ankorna till punkt och pricka men har fått för mig de.
Citera
2025-03-27, 17:51
Medlem
Kedoxs avatar
Marners nästa kontrakt känns riktigt intressant. Han har redan haft ett riktigt bra på 10.9. Men i vanlig ordning verkar han visa ännu en dimension.
Samtidigt har han inte varit under ppg i förhållande till antal matcher han spelar sen 17-18.

Och även om capen går upp så har de delat ut feta kontrakt till Matthews & Nylander på 13,25 & 11,5. Och Tavares har ett år kvar på 11.
Samtidigt så frågades han om han kunde tänka sig att häva sin no-trade klausul när Toronto spanade in Rantanen.
Lär väl inte va jättemotiverande för honom. Men kanske ett sätt för leafs att pressa honom i förhandlingar. Vi vet ju inte om hans läger bollar fantasi siffror, så kan ju vara en markering från dem att om de inte närmar sig varann är de beredda att trejda eller låta honom gå ut på marknaden.
Mitt i allt är han en homeboy från krokarna och det är säkert en sjukt stor ära för en sådan att spela för Toronto. Samtidigt en jäkla press. Vänner, familj etc är ju närvarande på ett helt annat sätt än för dem från andra ställen.

Spännande iallafall. Min gissning är att Leafs är beredda att ge honom en liten höjning till typ 12 och att hans läger föreslår något över vad Matthews har.
Hur det går i slutspelet kan säkert spela in också om man inte lyckats enas innan dess.
Citera
2025-03-27, 18:17
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:

Ellerhur. Poängen över säsongen totalt sticker väl inte ut men produktionen på senare tid och framförallt spelet är nog det bästa jag sett Leo. Vet inte om det var dig eller Bartman jag diskuterade med om att han behöver växa in i och förstå sin kropp, det tycker jag han gör bättre nu. Han har en sån kroppshydda som kan hålla avstånd som det ska va svårt att ta pucken ifrån. Sen har han en fantastisk reach som verkar förvåna både försvarare och målvakter. Han har ju redan fått ett go-to move där han dribblar lite och går till höger för att sen blixtsnabbt lägga in pucken till vänster. Får målvakterna att se lite dumma ut. Tror helt enkelt de beror på att de inte förstått hur långt han kan sträcka sig, är ju bredaxlad också. Tror förresten jag inte sett honom missa en straff än, har du?
Nog den fysiskt störste riktigt bra centern vi haft sen Sundin.

Hörde förresten att Foppa kunde ha blivit en Duck!
När han var kapten i Philadelphia ville han flytta för han inte kände att det fanns nån reell chans på cupen där just då. Och i egenskap som storstjärna fick han väl välja lite själv vart han skulle hamna, han hade även sagt att han kanske kunde komma tillbaka till philly efter säsongen.
Iallafall fanns det konkreta bud från San Jose, Ducks, Nashville som alla var bra då. Han valde preds då han kände lite spelare där och kanske tyckte de hade bäst chans. Det var säsongen då Ducks vann.
Lite nyfiken blir man på vad som erbjöds. Tänk om det bland annat var nån i tredjelinan som stängde ner totalt i slutspelet.
Citera
2025-03-27, 18:47
Medlem
Kedoxs avatar
Tänkte lite på underbetalda kontrakt. Marchand har ju helt klart varit underbetalda, dock vet jag inte hur bra när hans kontrakt signades. Han var ju lite av en late bloomer.
Men såna spelare som verkligen har satt avtryck som nyckelspelare i en klubb tycker jag borde kunna få lite för trogen tjänst även om den absoluta primen är förbi.

Därför blev jag förvånad när Hedman som varit underbetald på sitt 8-års med knappt 7,9 tecknade nytt.
Under den tiden har han kontinuerligt varit en av ligans bästa och stabilaste backar. Vunnit 2 SC, Conn smythe, Norris.
Det nya fyraårskontratet är bara 8 mille/år. Hade räknat med iallafall 10 med tanke på vad han gjort för klubben och att han ändå fortfarande är bra, dels som ett tack i efterhand men också att han fortsatt är en tillgång.

Doughty är väl den vid sidan av Hedman som varit en stabil toppback över många år även om jag håller Victor före. Drew belönades med 11/säsong.

Tidigare underbetalda var väl MacKinnon men det tog han igen med råge på det nya.
Makar i egenskap av världens bäste back ses som underbetald och jo, det kan man väl säga med tanke på vilken spelare han är även om hans 9/år är mer än Hedman nånsin har haft.
Samtidigt är Makar ung och fortsätter han som han gör så kan han förmodligen om han vill bli den bäst betalde backen i ligan vid nästa förhandling. Ingen har fått höger än Erik Karlssons kontrakt som jag tror skrevs 2019.

Spelare som får mindre än vad de är värda som jag inte räknat är t.ex Duchene och OEL. De har riktigt prisvärda kontrakt för sina klubbar men båda har blivit utköpta tidigare så pengar tickar in från annat håll också.

Har ni några kontrakt i åtanke?
Citera
2025-03-27, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Tänkte lite på underbetalda kontrakt. Marchand har ju helt klart varit underbetalda, dock vet jag inte hur bra när hans kontrakt signades. Han var ju lite av en late bloomer.
Men såna spelare som verkligen har satt avtryck som nyckelspelare i en klubb tycker jag borde kunna få lite för trogen tjänst även om den absoluta primen är förbi.

Därför blev jag förvånad när Hedman som varit underbetald på sitt 8-års med knappt 7,9 tecknade nytt.
Under den tiden har han kontinuerligt varit en av ligans bästa och stabilaste backar. Vunnit 2 SC, Conn smythe, Norris.
Det nya fyraårskontratet är bara 8 mille/år. Hade räknat med iallafall 10 med tanke på vad han gjort för klubben och att han ändå fortfarande är bra, dels som ett tack i efterhand men också att han fortsatt är en tillgång.

Doughty är väl den vid sidan av Hedman som varit en stabil toppback över många år även om jag håller Victor före. Drew belönades med 11/säsong.

Tidigare underbetalda var väl MacKinnon men det tog han igen med råge på det nya.
Makar i egenskap av världens bäste back ses som underbetald och jo, det kan man väl säga med tanke på vilken spelare han är även om hans 9/år är mer än Hedman nånsin har haft.
Samtidigt är Makar ung och fortsätter han som han gör så kan han förmodligen om han vill bli den bäst betalde backen i ligan vid nästa förhandling. Ingen har fått höger än Erik Karlssons kontrakt som jag tror skrevs 2019.

Spelare som får mindre än vad de är värda som jag inte räknat är t.ex Duchene och OEL. De har riktigt prisvärda kontrakt för sina klubbar men båda har blivit utköpta tidigare så pengar tickar in från annat håll också.

Har ni några kontrakt i åtanke?

Den här. Ryssen är en chansning men typiskt Flyers.

https://www.espn.com/nhl/story/_/id/40007806/source-flyers-sign-goalie-ivan-fedotov-2-year-deal

Sen hade de ett fullständigt groteskt långtidskontrakt med en annan rysk målvåkt som bara försvann, glömt namnet men det var inte jättemånga år sedan.
Citera
2025-03-27, 19:12
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Den här. Ryssen är en chansning men typiskt Flyers.

https://www.espn.com/nhl/story/_/id/40007806/source-flyers-sign-goalie-ivan-fedotov-2-year-deal

Sen hade de ett fullständigt groteskt långtidskontrakt med en annan rysk målvåkt som bara försvann, glömt namnet men det var inte jättemånga år sedan.

Flyers har väl lite målvaktstrubbel. Fedotov & Ersson har väl tendenser men ingen har klivit fram som en klart förstemålvakt. De hade väl oflyt med att Carter Hart hamnade i legala trubbel för han kändes som gubben de ville satsa på.

Det längsta kontraktet jag kände till var 15 år med målvakten DiPietro, men han blev utköpt och som en konsekvens av det betalar man fortfarande sv det kontraktet fast han slutat spela

Men såg också att Ilya Kovalchuk som måste va ryssen du tänker på fick ett lika långt 2010 när han var 27. Modigt att teckna en spelare som närmar sig 30 så långt ändå. Vet inte riktigt vad som hände där men han drog till Ryssland typ 5 år, sen tillbaka till nhl 2 år och en tur till Ryssland igen. Nu kanske han lagt av.

Det längsta kontraktet som jag känner till som ändå verkar ha spelats ut i sin helhet är Ovechkins 13-årskontrakt. Han tecknade faktiskt ett femårs efter att det långa var klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in