2024-10-12, 16:24
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag vet inte om jag ska säga att jag är besviken på den eller bara inte gillade den. Jag vet ju hur i princip alla nhl dokumentärer ser ut:
-Måljubel istället för stämningsfull kommentator:Wohoooo, Let's Goooo
-Helt sönderklippta situationer och mål. Jag förstod knappt vad som pågick.
- aldrig tillåtelse att komma ner i puls. Under matcherna måste det vara bakgrundmusik precis hela tiden
- en massa ointressanta spelarintervjuver
- Fula miljöer. Städskrubbar, korridorer ,tråkiga kontor.

Jag tycker att det var ännu en dokumentär serie som inte alls fångade magin i dagens Nhl. Vi skulle ha sett mer av städerna, hockeyns betydelse,vackra utomhusmiljöer. De skulle ha fokuserat på ,och i ett lungt och begripligt tempo, visat fler snygga mål och situationer. Hur dagens nhl skiljer sig från 20 år sen. De måste kunna bygga upp dramaturgin i matcherna och serierna bättre när de får ett så fantastiskt slutspel levererat.

De kunde inte bett om bättre förutsättningar och så blir det bara det här. Jag hoppades att den här dokumentären skulle vara inspirerande, locka och fånga in nya tittare. Det har jag väldigt svårt att se att den skulle göra.

Bara sett två avsnitt än så länge. Men tycker det saknas lite puls.
Blir mycket "såhär är det att vara svinrik hockeyspelare, ibland går de på resturang, ibland har de nån skada, ibland hälsar de på fans". Saknar det riktiga djupet.

Känns som man hade kunnat göra mer med det. Den är inte klappkass, men blir lite för mycket realityserie. Om syftet var att fånga en ny publik så vettefan. Sen som du säger hade referenspunkter mellan nu och förr och mer historisk bakgrund varit nyttigt.
Citera
2024-10-13, 10:59
Avslutad
Saxat från matchtråden
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Tror Ullmark kommer lyfta detta laget.

Frågar mig bara om man gjort rätt investeringar. En stund efter EK65-trejden såg framtiden lyssande ut. Men när jag kollar toppfemmorna funderar jag på, är detta ett lag som kan utmana de allra bästa lagen ens på några års sikt? Eller är det borderline-playoff team man kommer vara?

T.ex Stützle måste upp dit han var förrförra säsongen. Så som han såg ut förra säsongen var inte dåligt, men för dåligt för en förstecenter i en utmanare.

Ullis kommer absolut lyfta laget. Kontraktförlängning 4år-8,25 aav är ingen lek, skulle han mot förmodan floppa så är det kört, vi har ingen capspace och är väldigt låsta då. Man är tvungen att satsa på Ullis i detta läge, för vem annars?

Man har inte gjort rätt investeringar, Andlauer städade upp för fullt när han tog över. Jämför med Ducks, ni har också haft skitår MEN kolla nu, ni har finfina talanger offensivt och defensivt som börjar spela ihop sig. Ni har Dostal som verkar kunna bli en stabil målvakt under lång tid. Sens har noll prospects offensivt och defensivt. Ja vi har Ullis nu som stabil punkt förhoppningsvis, så jävla trött på alla målvakter vi har betat av med skitkontrakt som bitit oss i röven.

Igår mot Habs såg vi ut lika skit ut som förra säsongen, Brady var usel. Stutzle måste upp i nivå i år, håller med.

Detta är inget playofflag:
Brady-Stutzle-Giroux
Gregor-Norris-Batherson
Perron-Pinto-Amadio
Cousins-Greig-MacEwen

Sandman-Zuuub
Chabot-Jensen
Kleven-Hamonic
Citera
2024-10-13, 11:25
Medlem
perry2s avatar
Största nyheten i morse på TSN om Maple Leafs var in te Nyhlanders 2 mål utan att Austin Mathews inte scorat på 3 matcher.
Citera
2024-10-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Största nyheten i morse på TSN om Maple Leafs var in te Nyhlanders 2 mål utan att Austin Mathews inte scorat på 3 matcher.

Matthews form kommer senare.

Jag titta mötet Boston-Los Angeles. Swayman vaktade i kassen. Swayman plockade 33 skott och 1 insläppt mål.

Den här omgången gick till förlängning. Boston vände nedförsbacken 0-1 till 2-1 seger.

1 svensk mål förra kvällen Elias Lindholm. VM-guld hjälten 2024 Pastrnak avgjorde i förlängning till Bostons fördel.
Citera
2024-10-13, 15:32
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Man har inte gjort rätt investeringar, Andlauer städade upp för fullt när han tog över. Jämför med Ducks, ni har också haft skitår MEN kolla nu, ni har finfina talanger offensivt och defensivt som börjar spela ihop sig. Ni har Dostal som verkar kunna bli en stabil målvakt under lång tid. Sens har noll prospects offensivt och defensivt. Ja vi har Ullis nu som stabil punkt förhoppningsvis, så jävla trött på alla målvakter vi har betat av med skitkontrakt som bitit oss i röven.

Igår mot Habs såg vi ut lika skit ut som förra säsongen, Brady var usel. Stutzle måste upp i nivå i år, håller med.

Detta är inget playofflag:
Brady-Stutzle-Giroux
Gregor-Norris-Batherson
Perron-Pinto-Amadio
Cousins-Greig-MacEwen

Sandman-Zuuub
Chabot-Jensen
Kleven-Hamonic
Ni kan få Sonny Milano för en 7:e runda.
Citera
2024-10-13, 15:42
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

App app app! Bara hans nya frisyr är värd en förstarunda:
https://www.nhl.com/capitals/player/sonny-milano-8477947

Annars kan vi ta honom för en 7a. En av de som gått bäst ihop med Zegras.
Citera
2024-10-13, 16:06
Avslutad
Citat:

Kedox kan få Milano, tänkte ni kan ge tillbaka Chychrun istället
Citera
2024-10-13, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
App app app! Bara hans nya frisyr är värd en förstarunda:
https://www.nhl.com/capitals/player/sonny-milano-8477947

Annars kan vi ta honom för en 7a. En av de som gått bäst ihop med Zegras.

Minns när jag såg honom i JVM när han tog av hjälmen och håret flög i vinden. Han måste göra något åt taggbusken.
Senast redigerad av J-dilla 2024-10-13 kl. 16:53.
Citera
2024-10-13, 17:44
Medlem
2n00b4Us avatar
Det är lite trist att NHL slänger på mer reklam på utrustningen
Citera
2024-10-13, 20:58
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Kan man få den med Mozzarella o Basilika?
Citera
2024-10-14, 09:37
Medlem
Kedoxs avatar
Nhl är roligt.
Calgary som räknas få en ordentlig bottenplacering efter sin nedmontering startar med 3 raka vinster.
Edmonton som merparten (framförallt journalister) tippar ska ta hem bucklan startar med 3 raka torsk.
Citera
2024-10-14, 09:56
Medlem
Ser ut som att Edmonton har en del att jobba på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in