• 1
  • 2
2024-09-22, 23:39
Medlem
Tänkte köpa ny mobil (iPhone) och vet att Elgiganten brukar erbjuda rabatt om man binder upp sig två år på ett abonnemang, men brukar det vara värt att göra detta? Eller är det bättre att beställa abonnemanget från mobiloperatörens hemsida?
Citera
2024-09-22, 23:54
Medlem
DyngSmElls avatar
Känns som Elgiganten är en "omväg" och någon som vill ha betalt, men det är inte så svårt att jämföra priser när man har internet.
Citera
2024-09-23, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
Känns som Elgiganten är en "omväg" och någon som vill ha betalt, men det är inte så svårt att jämföra priser när man har internet.

Jag håller delvis med, på senare tid har jag dock sett Elgiganten erbjuda bättre priser på abonnemang + mobiler i en paketdeal än vad operatören själv erbjudit på sin hemsida. Jag vet även, från kollegor inom branchen, att operatörer ibland väljer att ge partnerföretag möjlighet till "under-bordet-kampanjer" eller liknande som inte används vid de normala försäljningsvägarna.
Citera
2024-09-23, 00:12
Medlem
Smarree88s avatar
Jag har lång erfarenhet av att sälja mobil abonnemang.
Jag skulle säga att man aldrig ska köpa det genom återförsäljare som Elgiganten, eftersom det blir ett ”Extra steg” i försäljningsledet. Dom kommer behöva lägga på lite på priset för att själva tjäna pengar.

Köp alltid direkt av operatören för att få bästa pris! 😊
Är du kund hos exempelvis Telia ska du ringa kundtjänst och säga att du vill säga upp abonnemanget.
Viktigt här är att du måste säga orden: ”Jag vill säga upp mitt abonnemang”. Annars får du inte erbjudandet.
Då kommer du få ett ”Uppsägnings Erbjudande” som är lite bättre än normala erbjudanden för att du ska stanna kvar som kund.

Lycka till 👍
Citera
2024-09-23, 00:16
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiingens
Jag håller delvis med, på senare tid har jag dock sett Elgiganten erbjuda bättre priser på abonnemang + mobiler i en paketdeal än vad operatören själv erbjudit på sin hemsida. Jag vet även, från kollegor inom branchen, att operatörer ibland väljer att ge partnerföretag möjlighet till "under-bordet-kampanjer" eller liknande som inte används vid de normala försäljningsvägarna.

Bästa dealen man kan få är ALLTID att ringa och få prata med en chef ....

Jag har flertalet gr gjort deals där jag betalar en fjärdedel av vad som marknadsförts, då krävs det liter munläder såklart.
Citera
2024-09-23, 01:08
Medlem
Har också sålt mobilabonnemang i många år förut.
Det stämmer absolut inte att det alltid blir dyrare via en återförsäljare än direkt via operatör.
Finns massor av anledningar till att det kan bli billigare hos Elgiganten eller valfri annan butik.
Men det är ju hur enkelt som helst att bara jämföra priserna hos operatör kontra återförsäljare.
Citera
2024-09-23, 01:09
Medlem
Citat:
Bästa dealen man kan få är ALLTID att ringa och få prata med en chef ....

Jag har flertalet gr gjort deals där jag betalar en fjärdedel av vad som marknadsförts, då krävs det liter munläder såklart.
Lägg upp bild på något avtal där du fått betala en fjärdedel av marknadspris, tack.
Det där är skitsnack.
Citera
2024-09-23, 01:12
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Lägg upp bild på något avtal där du fått betala en fjärdedel av marknadspris, tack.
Det där är skitsnack.

Nej det är det inte, inte helt omöjligt att jag har kvar "bevis" frågan är om jag vill lägga upp dom för att tysta en anonym människa på flashback som tror sig veta allt.

Edit: Jag har säkert något digitalt ...rätt nytt som var en rätt bra deal ... kanske lägger upp det ...
Citera
2024-09-23, 01:14
Medlem
Citat:
Nej det är det inte, inte helt omöjligt att jag har kvar "bevis" frågan är om jag vill lägga upp dom för att tysta en anonym människa på flashback som tror sig veta allt.
Jag kan garantera att jag vet betydligt mer än vad du gör om detta ämnet iaf.
Antingen överdriver du något fruktansvärt eller så är det du själv som har åkt på "munlädret" när du har tecknat dessa abonnemang utan att förstå det själv.

Men vi leker med tanken att du talar sanning då.
Du har alltså betalat 25% av marknadspris (totalpris med abb+hårdvara).

Var du befintlig kund?
Vilka typer av chefer har du pratat med?
Vad har du dragit för rövarhistorier?
Och vilka operatörer gäller detta?
Senast redigerad av tedshiro 2024-09-23 kl. 01:19.
Citera
2024-09-23, 01:25
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Jag kan garantera att jag vet betydligt mer än vad du gör om detta ämnet iaf.
Antingen överdriver du något fruktansvärt eller så är det du själv som har åkt på "munlädret" när du har tecknat dessa abonnemang utan att förstå det själv.

Men vi leker med tanken att du talar sanning då.
Du har alltså betalat 25% av marknadspris (totalpris med abb+hårdvara).

Var du befintlig kund?
Vilka typer av chefer har du pratat med?
Vad har du dragit för rövarhistorier?
Och vilka operatörer gäller detta?

Här ett urklipp från mitt senaste bredbandsabonnemang.

Bredband 600/50 > Abonnemang > 649 kr/mån > Rabatt > -450 kr/mån > Bundet till xxxxxx (1 > XXXXX Trygg Surf, 5 enheter > Tilläggstjänst > 0 kr/mån > XXXX Cloud > Tilläggstjänst > 0 kr/mån > Månadskostnad > 199 kr/mån > > > >

Men du vet såklart bättre än alla andra och är mer insatt!
Man ska inte vara så jävla säker på sig själv om man inte har koll.

Ha det fint.
Citera
2024-09-23, 01:27
Medlem
Citat:
Här ett urklipp från mitt senaste bredbandsabonnemang.

Bredband 600/50 > Abonnemang > 649 kr/mån > Rabatt > -450 kr/mån > Bundet till xxxxxx (1 > XXXXX Trygg Surf, 5 enheter > Tilläggstjänst > 0 kr/mån > XXXX Cloud > Tilläggstjänst > 0 kr/mån > Månadskostnad > 199 kr/mån > > > >

Men du vet såklart bättre än alla andra och är mer insatt!
Man ska inte vara så jävla säker på sig själv om man inte har koll.

Ha det fint.
Och du tyckte att du slog till stenhårt nu?
Vi pratar om mobilabonnemang med tillhörande hårdvara (mobiltelefon i det här fallet)
Ärthjärna.
Heppåre!
Citera
2024-09-23, 01:28
Medlem
DyngSmElls avatar
Citat:
Och du tyckte att du slog till stenhårt nu?
Vi pratar om mobilabonnemang med tillhörande hårdvara, din ärthjärna.

Tråkigt om du blev ledsen, jag kan inget göra åt det.

Lycka till med livet!

Edit: Fick med ett Playstation 5 nu när jag förhandlade och band upp mig ett år med den rätt fördelaktiga rabatten.

Edit: Fick lite dåligt samvete, fult att vara dryg men för mig är knappast ett billigt bredband min bästa affär och om du finner det otroligt så finner jag det konstigt att du går ut så hårt.

Jag ber om ursäkt.
Senast redigerad av DyngSmEll 2024-09-23 kl. 01:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in