2024-09-21, 10:24
Medlem
DoktorNos avatar
Tre månader kvar till jul. Snart börjar förhandsdiskussionerna om årets julvärd i SVT och om vem som får det ärofulla uppdraget att tända ljus i tv på julafton.

Vem vill ni att det ska bli och vem tror ni att det blir?

Jag tror att Pernilla Månsson-Colt skulle vara en bra julvärd, hon är trevlig, en SVT-profil och gör sig bra i rutan samt har rätt värdegrund.

Mark Levengood, även han en trevlig SVT-profil med rätt värdegrund, dessutom homosexuell och invandrare. Det som talar emot honom är att det var en man av utländsk härkomst som var julvärd förra året och en homosexuell man för fyra år sen.

Själv skulle jag vilja se Malin Olsson som julvärd. Hon är trevlig och snygg. Dessutom en SVT-profil och tack vare det har hon säkerligen rätt värdegrund. Så kriterierna finns där. Och då skulle hon kunna göra en kombination av julvärdandet med sin programsuccé "Vem bor här?" Att besöka vanligt folk och se hur de dekorerat sina hem inför jul.

Vad tror ni?
Citera
2024-09-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Tre månader kvar till jul. Snart börjar förhandsdiskussionerna om årets julvärd i SVT och om vem som får det ärofulla uppdraget att tända ljus i tv på julafton.

Vem vill ni att det ska bli och vem tror ni att det blir?

Jag tror att Pernilla Månsson-Colt skulle vara en bra julvärd, hon är trevlig, en SVT-profil och gör sig bra i rutan samt har rätt värdegrund.

Mark Levengood, även han en trevlig SVT-profil med rätt värdegrund, dessutom homosexuell och invandrare. Det som talar emot honom är att det var en man av utländsk härkomst som var julvärd förra året och en homosexuell man för fyra år sen.

Själv skulle jag vilja se Malin Olsson som julvärd. Hon är trevlig och snygg. Dessutom en SVT-profil och tack vare det har hon säkerligen rätt värdegrund. Så kriterierna finns där. Och då skulle hon kunna göra en kombination av julvärdandet med sin programsuccé "Vem bor här?" Att besöka vanligt folk och se hur de dekorerat sina hem inför jul.

Vad tror ni?

Leif gw Persson tror jag
Citera
2024-09-21, 10:28
Medlem
bo-jerrys avatar
Jag vill ha lets dance tony
Citera
2024-09-21, 10:35
Medlem
peterZiipens avatar
Jag tror det blir en kvinna. Det har varit 3 män och 1 kvinna de senaste fyra åren.

Carina Bergfeldt och Farah Abadi är två lågoddsare, men jag gillade även förslaget med Pernilla Månsson-Colt.

Drömmen är såklart Edward Blom, men han vill ju inte missa julmaten. :/
Senast redigerad av peterZiipen 2024-09-21 kl. 10:38.
Citera
2024-09-21, 10:36
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag skulle inte bli förvånad om de blir Farah Abadi, hon syns ju nästan överallt hela tiden nu.
Citera
2024-09-21, 10:37
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det ska bli intressant att se om dom gör en sista dödsryckning med way out woke eller om dom rättar in sig i ledet som insett att det går utför med wokerörelsen.

Har Suzanne Reuter varit julvärd? Maria Montezami? Robert Gustavsson? Rolf Lassgård? Mondo?

Det kanske är några år för sent men Marika Lagercrantz hade varit en alldeles lysande julvärd.
Citera
2024-09-21, 11:16
Medlem
Giant Squids avatar
Jag vill se en nysvensk i år, kanske Salwan Momika som bränner en Koran istället för Arne Weises tradiga juleljuständande.
Citera
2024-09-21, 11:18
Avslutad
Bryr mig mindre om vem som är julvärd så länge personen inser att det inte handlar om dem och deras politiska värderingar utan inser hur viktig julvärden är för alla de människor som ofrivilligt får fira julafton själva. När det blir ett narcissismens skyltfönster (som när Lars Lerins make junior tågar in i hottentott-skrud och leker lyckligt äktenskap, månader innan skilsmässoansökan) får man rysningar.
Citera
2024-09-21, 11:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Bryr mig mindre om vem som är julvärd så länge personen inser att det inte handlar om dem och deras politiska värderingar utan inser hur viktig julvärden är för alla de människor som ofrivilligt får fira julafton själva. När det blir ett narcissismens skyltfönster (som när Lars Lerins make junior tågar in i hottentott-skrud och leker lyckligt äktenskap, månader innan skilsmässoansökan) får man rysningar.
Jag fattar inte detta med "ofrivilligt", det är väl ingen som tvingar någon att sitta hemma på julafton och kolla på TV?
Det är väl bara och gå ut på krogen och träffa folk om det är det man suktar efter
Citera
2024-09-21, 11:51
Medlem
Finns bara en, Edward Blom.
Citera
2024-09-21, 11:55
Medlem
Invandrare
Bög
Vänster

Det krävs väl minst 2 av 3 för att kunna bli vald av SVT.
Citera
2024-09-21, 12:03
Medlem
Onanikrems avatar
Den skäggiga operabögen med lösögonfransar skulle väl passa?
-Från oss alla till er alla, en riktigt God bög-Jul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in