Nu har gtt klart Bergstrands Utbildningar i Sve med inriktning mleri. Katastrof.
Fr att frst mig och vad jag kommer ifrn: P 80-talet lste jag Byggteknisk Golv, fr de som inte frstr s betyder det att man utbildas till golvlggare. Lrarna var golvlggare och hade lst p lrarhgskolan.
Sedan lste jag ekonomisk linje, fr de som inte frstr s lste jag till ekonom. ven dessa var utbildade p lrarhgskolan.
Sedan lste jag till Sljhgskolan, fr de som inte frstr s lste jag till sljare. ven dessa var utbildade p lrarhgskolan.
Mleri utbildning p Sve var ngot helt annat. Dessa "lrare" var inte alls lrare. De lrde oss ingenting. Jag tror INTE att dessa "lrare" har lst p lrarhgskola. Det var den smsta utbildning jag ngonsin gtt. Svenska staten betalar fr varje elev 250 000 kronor under en cirka 7 mnaders period.
Helt otroligt.
De som utbildade sig till mlarare har blivit smre radikalt i tal och skrift, jag skmtar inte. Nr jag pluggade till ekonom s kunde alla tala svenska flytande. Alla var ver 8 r gamla s klart. P Bergstrands mleri kunde knappt hlften svenska. D snackar vi inte barn i 8 rs ldern utan vuxna mnniskor. Hlften var analfabeter p Bergstrands i Sverige. Hur r det mjligt???
ABF utrotade analfabetismen p 60-talet. Trodde jag.