2024-09-20, 22:04
Medlem
olasvenssons avatar
Lite om mig sjlv: Jag r utbildad golvlggare sedan 90-talet och har lagt golv under minst 20 r. Jag r sklart ven hgskoleutbildad - annars fr man inga arbeten. r utbildad revisor och sljare. Nr jag utbildade mig till golvlggare kunde alla svenska.

Bergstrands: Nu skolar jag om mig till mlare (byggnadsmlare). Lrarna r katastrofalt dliga. De visar oss ingenting om hur man ska spackla eller mla. Tack och lov har jag arbetat som mlare i tre r innan jag gick utbildningen, Utbildningen kostar svenska skattebetalare 250 000 kronor per person som gr utbildningen. De som gr utbildningen r mellan 20 till 50 r. Mnga av dessa kan inte ens svenska. Mnga r analfabeter. Svenska grundskolan r sledes ocks urdlig.

Jag tror att lrarna p Bergstrands inte ens r utbildade lrare.

Vad tycker ni om Bergstrands utbildningar?

Annat?
Senast redigerad av olasvensson 2024-09-20 kl. 22:27.
Citera
2024-09-20, 22:29
Medlem
Yrkesakademin gick jag yrkesfrarutbildnig r njd med dom har ven gtt plattsttar utbildning hos Yrkesakademin dock var den vldigt B
Citera
2024-09-20, 22:30
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Yrkesakademin gick jag yrkesfrarutbildnig r njd med dom har ven gtt plattsttar utbildning hos Yrkesakademin dock var den vldigt B
B ja 😁
Citera
2025-03-21, 19:02
Medlem
olasvenssons avatar
Nu har gtt klart Bergstrands Utbildningar i Sve med inriktning mleri. Katastrof.

Fr att frst mig och vad jag kommer ifrn: P 80-talet lste jag Byggteknisk Golv, fr de som inte frstr s betyder det att man utbildas till golvlggare. Lrarna var golvlggare och hade lst p lrarhgskolan.

Sedan lste jag ekonomisk linje, fr de som inte frstr s lste jag till ekonom. ven dessa var utbildade p lrarhgskolan.

Sedan lste jag till Sljhgskolan, fr de som inte frstr s lste jag till sljare. ven dessa var utbildade p lrarhgskolan.

Mleri utbildning p Sve var ngot helt annat. Dessa "lrare" var inte alls lrare. De lrde oss ingenting. Jag tror INTE att dessa "lrare" har lst p lrarhgskola. Det var den smsta utbildning jag ngonsin gtt. Svenska staten betalar fr varje elev 250 000 kronor under en cirka 7 mnaders period.

Helt otroligt.

De som utbildade sig till mlarare har blivit smre radikalt i tal och skrift, jag skmtar inte. Nr jag pluggade till ekonom s kunde alla tala svenska flytande. Alla var ver 8 r gamla s klart. P Bergstrands mleri kunde knappt hlften svenska. D snackar vi inte barn i 8 rs ldern utan vuxna mnniskor. Hlften var analfabeter p Bergstrands i Sverige. Hur r det mjligt???

ABF utrotade analfabetismen p 60-talet. Trodde jag.
Citera
2025-04-04, 16:41
Medlem
olasvenssons avatar
Om du ska utbilda dig till mlare - vlj inte Bergstrands utbildningar. Lrarna suger pungkula. I alla fall i Sve.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in