2024-09-20, 15:13
Medlem
BombaySaphires avatar
I takt med att fler och fler invandrare kommer in på arbetsmarknaden upplever jag att problemen ökar för varje dag som går på de olika arbetsplatser jag har jobbat på de senaste åren. Många är svåra, för att inte säga omöjliga, att samarbeta med. Det saknas såväl arbetsmoral, noggrannhet, kompetens och kunskap om sociala koder.

På sikt kommer detta att genomsyra hela det svenska samhället. Sverige kommer i grunden att förändras till det sämre då både kvaliteten på utfört arbete gradvis sjunker samtidigt som kraven för att få anställning sänks eller anpassas för att få invandrare i arbete.

Givetvis kan man inte dra alla över en kam. Många gör bra ifrån sig, men jag börjar se ett tydligt mönster där vissa invandrare/etniciteter sticker ut på ett negativt sätt. Upplever ni detsamma på era jobb och i såna fall på vilket sätt?
Citera
2024-09-20, 15:15
Medlem
DyngSmElls avatar
Folk från Norge är helt omöjliga att ha å göra med.
Citera
2024-09-20, 15:17
Medlem
Inga alls. Är inom elbranschen själv. Aldrig stött på någon som varit problematisk pga sitt ursprung eller kultur. Däremot finns väldigt många män som fortfarande har en kvinnosyn som hör hemma i 1600-talets Sverige kan jag säga. Oavsett varifrån de kommer.
Citera
2024-09-20, 15:19
Avslutad
Har kollegor från Holland, Polen, Libanon och Etiopien holländaren,polacken och Etiopiern är Helt omöjligt att ha att göra med både för medarbetare och kunder. Libanesen funkar hur bra som helst. Svårt att dra några slutsatser från detta.
Citera
2024-09-20, 15:24
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Förut var det finnarna.
Men sedan kom spaghetti och juggar.
Då fick jag problem med dom.
Nu är det syrianer och irakierna och somalierna som är probemet.
Hoppas det kommer norrmän hit snart så man får något nytt att ha problem med.
Citera
2024-09-20, 15:25
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
I takt med att fler och fler invandrare kommer in på arbetsmarknaden upplever jag att problemen ökar för varje dag som går på de olika arbetsplatser jag har jobbat på de senaste åren. Många är svåra, för att inte säga omöjliga, att samarbeta med. Det saknas såväl arbetsmoral, noggrannhet, kompetens och kunskap om sociala koder.

På sikt kommer detta att genomsyra hela det svenska samhället. Sverige kommer i grunden att förändras till det sämre då både kvaliteten på utfört arbete gradvis sjunker samtidigt som kraven för att få anställning sänks eller anpassas för att få invandrare i arbete.

Givetvis kan man inte dra alla över en kam. Många gör bra ifrån sig, men jag börjar se ett tydligt mönster där vissa invandrare/etniciteter sticker ut på ett negativt sätt. Upplever ni detsamma på era jobb och i såna fall på vilket sätt?

Alla invandrare som jobbar är bra invandrare!
Citera
2024-09-20, 15:34
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Alla invandrare som jobbar är bra invandrare!

Kan du utveckla? Är en invandrare en bra invandrare om han våldtar och begår brott så länge han har ett jobb?

Använd hjärnan nästa gång du tänker spotta ur dig efterblivna floskler.
Citera
2024-09-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyngSmEll
Folk från Norge är helt omöjliga att ha å göra med.

Jag har varit ute på jobb i Norge vid ett flertal tillfällen och kan hålla med om att de är svåra. Man får i stort sett prata med deras chef för att få dem att göra något.

Jobbade med en portugis ett tag som behövde hjälp med precis allt. Ett enkelt moment som man utan problem kunde lösa själv kunde han sysselsätta ett helt fotbollslag med. Han var otroligt arbetsskygg. Till den grad att en arbetslös somalie såg ut som en riktig arbetsmyra.
Citera
2024-09-20, 15:48
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Kan du utveckla? Är en invandrare en bra invandrare om han våldtar och begår brott så länge han har ett jobb?

Använd hjärnan nästa gång du tänker spotta ur dig efterblivna floskler.

Dom invandrare som våldtar och begår allvarliga brott jobbar sällan, nu menar jag riktiga jobb och inte svartingar som fått arbetsmarknad-sysselsättning eller jobbar svart.

Det finns otroligt många bra invandrare, och så finns det pissblattar som förstör för egentligen alla andra inkl andra invandrare som får bära skiten deras landsmän ställer till med.

Utvisa invandrarna redan vid första minsta brott som snatteri eller stöld så är redan våldtäcktsinvandraren utvisade innan dom hinner påbörja våldtäkten i Sverige.
Citera
2024-09-20, 15:48
Medlem
henrikos avatar
Ännu en tråd som är svår att kommentera utan att begå ett tankebrott.

Jag skulle svara en viss grupp i ett stort land i Asien. De har sina fördelar, men också sina nackdelar. (Det är inte IT-support-avdelningen jag pratar om nu.)

En helt annan grupp som skapar en del problem i mitt privatliv förekommer knappt på arbetsplatsen, så de är inget problem alls där.
Citera
2024-09-20, 16:07
Avslutad
Danskar då de rättmätigt kallas nordens araber samt svenskar då de är som sinnessjuka gamla östtyskar från DDR.
Citera
2024-09-20, 16:59
Medlem
Polackfans avatar
Mer eller mindre alla mörkhyade... de med genetiskt lågt IQ och noll EQ (våldtäkt, misshandel, rån etc). Vita från nordeuropa är oftast okej. Nazistiska vänsterdrägg som hatar judar globalt är en slasketnicitet som är omöjliga ha göra med. Bör bli Sveriges nästa exportvara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in