Chilenare är största horungarna som finns. Exakt ALLA är besvärliga idioter. De kan ingenting och är allihop avundsjuka kommunistiska psykopater. Grälsjuka, passivt aggressiva,
Iranier, ska förstora upp allt och jobbar på små infantila sätt.
White-trash svenskar, jobbiga snusande äckliga bögar. De tror de vet allt men är i själva verket slarviga fettig idioter, stinker skit och har koll hygien.
Isländare. Egentligen ok och seriös men snackar sjukt mycket skit.
Same, en babbelapa utan dess like. Riktig horunge som pratar skit om exakt alla och visar ett annat ansikte utåt. Smutsiga horungar.
Mer eller mindre alla mörkhyade... de med genetiskt lågt IQ och noll EQ (våldtäkt, misshandel, rån etc). Vita från nordeuropa är oftast okej. Nazistiska vänsterdrägg som hatar judar globalt är en slasketnicitet som är omöjliga ha göra med. Bör bli Sveriges nästa exportvara.
Mitt yrke har en stor tröskel för att man ens ska få bli anställd. Det är en "lång" urvalsprocess med många tester och intervjuer och om något slödder ändock lyckas slinka sig igenom processen så kommer personen med stor sannolikhet försvinna under själva utbildningen eller under provanställningen. Så jag har inga problem med några arbetskamrater oavsett hudfärg eller kön.
På mitt nuvarande jobb är det i princip inga invandrare, några få undantag för en del iranier och liknande, men de är väldigt svennefierade att man knappt märker skillnad mer än i utseendet.
Tidigare har jag jobbat med lite allt möjligt. För att generalisera några:
Vietnameser: Arbetsamma och kunniga, dock svåra att förstå även om de varit i landet länge. Gör saker på sitt eget vis, på gott och ont.
Albaner: Undviker gärna arbete, har skumma saker för sig. Kan verka schysta, men osäker hur falska de är under fasaden.
Somalier: Har bara jobbat med en som var inhyrd, han gjorde en massa fel och fick inte komma tillbaka mer efter en dag.
Danskar: Har bara arbetat med danskar som varit i lite högre positioner, alltså typ mellanchefer eller skiftledare. Är nästan alltid dryga och ser sig själva som bättre än alla andra.
I takt med att fler och fler invandrare kommer in på arbetsmarknaden upplever jag att problemen ökar för varje dag som går på de olika arbetsplatser jag har jobbat på de senaste åren. Många är svåra, för att inte säga omöjliga, att samarbeta med. Det saknas såväl arbetsmoral, noggrannhet, kompetens och kunskap om sociala koder.
På sikt kommer detta att genomsyra hela det svenska samhället. Sverige kommer i grunden att förändras till det sämre då både kvaliteten på utfört arbete gradvis sjunker samtidigt som kraven för att få anställning sänks eller anpassas för att få invandrare i arbete.
Givetvis kan man inte dra alla över en kam. Många gör bra ifrån sig, men jag börjar se ett tydligt mönster där vissa invandrare/etniciteter sticker ut på ett negativt sätt. Upplever ni detsamma på era jobb och i såna fall på vilket sätt?
Folk från Syrien är riktigt vidriga människor.
Ribbenvik som var GD på migverket och bestämde att alla som påstod sig komma från Syrien skulle få svenskt medborgarskap har blod på sina händer. Han är en landsförrädare.
Huvudregeln måste väl va att de som inte kan förstå och genomföra någorlunda konversationer på svenska är problem.
De får svårt ta till sig instruktioner. Svårt förstå när de gör fel, helt enkelt problem med interaktionen. Mycket bra engelska kan funka i enklare jobb och där inte väldigt gamla svenskar berörs. Men problematiskt där du t ex inte kan men behöver kunna teknisk engelska om du inte kan tekniska begrepp på svenska.
Korkade åsnor generellt från MENA som trots skolgång och ibland examen inte verkar komma ihåg någonting!
Aldrig klarar av att tänka själv och ta egna initiativ.
En jävla irakier hade examen från högskola i hemlandet, maskiningenjör.
Hade absolut noll koll på vanliga konstruktionsmaterial, hållfasthetslära och klarade inte av alls att göra enklare överslagsberäkningar/rimlighetsbedömnungar på enkla konstruktioner.
Hade noll koll på många vanliga begrepp.
Hade gärna sett han sparkad men H&R proppsade på att det "inte gick" och att han måste få chansen.
Han fick gå med ledsagare i två år!
Många indier verkar ljuga friskt för att få jobb i Sverige.
Har lite bättre erfarenheter av iranier och eritreaner. Men de kan ha en hel del avigsidor de med.